TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים מעו"ף - טלנירי - בעיכוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת בוקר

יראה, 29/4/14
בוקר יום שלישי 29.4.2014

לאחר יום תנודתי מאוד סיים ה S&P בירוק 0.32%
מדד הנסדאק לא הצליח לסיים בירוק אבל מחק את רוב הירידה התוך יומית שלו
סה"כ אין שום שינוי במצב המדדים בוול סטריט ביחס לסוף השבוע האחרון
ההכרעה תגיע לקראת סוף השבוע מול דו"ח התעסוקה
אני נוטה להיות אופטימי כרגע
אבל הולך להיות שבוע סוער במיוחד הן במקרו והן בהחלטות שאמורות להתקבל
נפרט לגבי הדברים למטה בסקירה
בכל אופן אתמול הנתון המשמעותי היחיד היה מכירות בתים שהציג קריאה טובה בסה"כ
סה"כ ה S&P עדיין ניסחר 1820 עד 1900 כרגע
כאשר הוא בעמדה טובה לתנועה קדימה אבל זה נזיל לחלוטין לאור הסופ"ש הסוער הנוכחי


מדד המעוף עומד נכון לסגירת המסחר יום שני 28.4 על 1386
סה"כ הצליח לטפס אתמול 0.2%
עיקר התמיכה באה מצד המניות הדואליות שתרמו כ 0.25%
אבל מה שחשוב זה התמיכה שסיפקו מניות הבנקים בשיעור של 0.15%
יתר מניות המדד דשדשו או הכבידו במידה כזו או אחרת אבל לא דרמטית

לסיכום:
מתחילת השנה עשה מדד המעו"ף כ 45 נקודות מדד נכון לאתמול וסה"כ הוסיף כ 3.5%
מתוך זה – לא פחות מ 2% ממה שצבר המעו"ף מתוך פחות מ 3.5% מתחילת השנה שייכים לטבע בלבד
זה נתון לא פחות ממדהים !!
זה נתון שבא דווקא על רקע שנה שאמורה הייתה להיות מאוד בעייתית עבור טבע כאשר הקומפקסון היה אמור להיות פג תוקף ומתחרות שאמורות להיכנס לתחרות גנרית על התרופה באישור ה FDA
זה ניקרא הפוך על הפוך
על מרבית המהלך הצבעתי מראש אבל פורמלית הסיכון כאן היה גבוה כאשר מרבית האנליסטים הספידו אותה כשנסחרה בתחתית רב שנית רק לפני מספר חודשים
עוד כ 0.4% תרומה למעו"ף שייכת לנייס שהיא דואלית נוספת
שאר התרומה הגיעה מפה ושם בקטנות
מניות הבנקים עומדות על תשואה זעומה נוטה לאפס מתחילת שנה
אבל מה שמשמעותי זה המהלך של טבע בעיקר + עזרה מנייס ששתיהן בעצם דואליות
האם זה בריא ? התשובה היא מעורבת
זה לא בריא לאורך זמן אבל זה נורמלי לפרקי זמן מסויימים
המדד צריך לעלות על מנוע הבנקים שהם ראי הכלכלה המשקף יותר
על נייס וטבע כבר הצבעתי מתחילת השנה על יעדים ריאליים שחלק גדול מהם נעשה
האם הבנקים הם אלה שהולכים להניע את המדד הלאה לסייקל העולה הבא שלו ? אני חושד שכן
באופן כללי אני בדעה שהמדד יחזור לשיאו האחרון עם נטייה לקביעת שיא חדש

מדד 75 – עומד היום על 930
המדד שמרכז בתוכו את החלק הארי של השוק בארץ על מגוון האפשרויות שבו
מתחילת השנה הוסיף למאזנו פחות מ 2%
מתוך זה פרוטרום ורציו לבדן אחראיות על קצת יותר מ 1%
הצפי שלי נותר שמדד 75 ישחזר את שיאו השנתי 970/80 כאשר פריצה של 980 תוביל אותו ל 1020 עד 1040 אבל מוטב קודם להתמקד בשיחזור השיא השנתי ממנו הוא נסוג


מדד הבנקים עומד היום סביב 1311 כאשר אני מקווה לראות אותו בטווח הקצר ב 1400
מי שצריך להניע את עצמו קדימה זו מניית לאומי שהיא גם בעלת ההשפעה הגדולה במדד הבנקים ואותה אני מקווה לראות ב 1440 מינימום עם קריצה ל 1600

הבוקר הארביטראז שלילי קל 0.12%
חוזה S&P ניסחר כרגע בנטייה חיובית קלה 0.15%
הדאקס ניסחר פחות או יותר ברמות איתן הוא סיים את סוף השבוע
אני עדיין נעול על זה שהוא יחזור לשיאו
הריבית במשק נישארה כמות שהיא
היום הנתון המרכזי היחיד הוא מדד אימון הצרכנים בארה"ב שיפורסם בשעה 17:00
מחר הוא יום הרבה יותר קריטי
נתחיל עם אירופה:
מחר בצהריים יפורסם מדד המחירים לצרכן באירופה שוב
למי שזוכר פעם הקודמת המדד הציג ירידה שעלולה להכניס לדיפלציה
עצם קריאה כזו של המדד יוצרת לחץ על ה ECB להרחבה מוניטרית באירופה
אבל ה ECB מושך רגליים ולכן יהיה מעניין לראות מה תהיה הקריאה הפעם
כי מדד נמוך שוב עלול דוקא ליצור אפקט חיובי על הדאקס

בארה"ב מחר יהיה יום סוער:
ב 15:15 מדד התעסוקה של ה ADP המקדים לדוח התעסוקה וזה אולי פחות חשוב
ב 15:30 יפורסם התמ"ג
בשעה 21:00 הכרזה על הריבית ואז הכרזה על צימצום או אי צימצום נוסף של 10 מיליארד דולר ברכישות האג"ח החודשיות (הפד רוכש כל חודש ב 55 מיליארד)
הציפיות הן שהפד יכריז על המשך בצימצום
אם הפד יחילט על הפסקה בצימצום מכל סיבה שהיא זה בגדר סופר הפתעה
שיכולה לגרור אפקט שלילי
אני לא כל כך מבין לא לא ממתינים שם לדו"ח התעסוקה ביום שישי לפני שמחליטים
בכל אופן אני מתקשה להאמין שיהיו דרמות ולא יצמצמו שוב
דוקא יום שישי הוא מסוכן עם פרסום דו"ח תעסוקה שלא תומך בתוכנית הצימצום

טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1384 עד 1394
אני מניח שזה עיקר הטוווח להיום שכל נקודה בו היא ריאלית לחלוטין ושוב חשובה הסיומת
בגלל אי תמיכה מצד המניות הדואליות חשובה התמיכה מצד מניות הבנקים
לפחות אתמול הן הוכיחו את עצמם
סביר שהפתיחה תהיה חיובית
אבל הרבה יותר חשובה הסגירה וכל סגירה מתחת 1382 לא תיחשב טובה
אני מניח שלא ניראה דרמות מיוחדות היום וההכרעה תעבור למחר

יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  073-250-5855  |  info@talniri.co.il