TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים מעו"ף - טלנירי - בעיכוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת בוקר

יראה, 2/12/13
בוקר יום שני 2.12.2013

חג ההודיה האמריקאי עבר
"יום שישי השחור" שהיה יום המסחק האחרון השבוע והיה מקוצר עבר גם הוא
"יום שישי השחור" נישמע לכאורה ביטוי שלילי...אבל בפועל מדובר דוקא ביום של עליות בשווקים האמריקאיים...וזה יום שפותח בעצם את הקניות לקראת חג המולד
באנגלית זה ניקרא "In the black" שמשמעותו להרויח
בפועל עלה ה S&P ביום שישי עד 1814 כמעט אבל סגר על 1805 ובעצם על קו האפס
ומעניין שוב לראות את ה VIX דוקא מתרומם
והוא עשה את זה במקביל לירידה במדדים לקראת הסיום

שורה תחתונה - ניכנסים לחודש דצמבר - החשש בעיקרי נותר צימצום תוכנית הרכישות
האם יתחיל ברננקי בדצמבר או שישיחה את לדקה האחרונה של הפרישה שלו בינואר
אני מקווה שהוא ישאיר את זה לינואר ויתן לסוף השנה ולחג המולד לעבור בשקט
לפני חג ההודיה שבוע שעבר ראינו יומיים כאלה בהם נירשמו עליות ולאחר מכן נסיגה וזה קרה גם ביום שישי האחרון
מנסים למצוא כל מיני תירוצים אבל כמו שכבר אמרתי חדי עיין ישימו לב שמדד הפחד נע למעלה בהדרגה שבוע שעבר
לדעתי זה קשור לתוכנית הרכישות אבל זה על אש קטנה

למרות כל הפחד - היום ה S&P עומד קרוב ל 1800
הנסדאק עומד על 4060
אני מרשה לעצמי לומר שיעד כללי לשני המדדים האלה הוא כדלהלן:
הנסדאק : יעד מוערך 4400 (משהו כמו 8 עד 9 אחוז)
ה S&P : יעד מוערך 1900 ועד 2000 או 2100
איך זה יקרה ? כלומר באיזו דרך ? קשה לומר כי המצב הכללי הוא סבוך
לכן גם לוח זמנים מדוייק קשה לנקוב
אבל אלו יעדים הגיוניים וסבירים שיש להם על מה לסמוך והשאר תלוי בצימצום תוכנית הרכישות + פתרון יציב לתקרת החוב
אלו דברים שבריבעון הראשון של 2014 יצטרכו להתמודד איתם


ללא גיבוי אמריקאי הוסיף מדד המעו"ף אתמול 1.44% וסגר על 1378 כמעט
אבל המחזור...מחזור יום ראשון
בכלל לאורך כל התקופה הזו של העליות המחזורים אינם מרשימים ...אבל המדד מטפס
המדד מטפס לבדו כאשר במרבית הגל הוא משאיר את מדד 75 הרחק מאחור ואף במגמה הופכית ...בימים עברו היה יישור קו ...היום המדד סוליסטי
המניות הדואליות תרמו אתמול כ 0.35%
מניות הבנקים תרמו כ 0.28%
סקטור התקשורת תרם עוד 0.28%
כיל + ח"ל תרמו כ 0.15%
סקטור הגז תרם עוד כ 0.22%
סה"כ למעט פריגו שלא תרמה כל מניות המדד תרמו אתמול לעליות

לסיכום:
המדד עומד על 1378 כאשר הוא עלה אתמול מעבר לציפיות המוקדמות שהיו לי אישית
הערכתי מראש עד 1367/8 ובפועל קיבלנו תוספת 10 נקודות
וחשוב לציין שאין גיבוי לעליות האלו מצד וול סטריט
אבל מדד המעו"ף כבר הוכיח שהוא עצמאי בשטח ...וכמו שתקופה ארוכה הוא לא עלה ואף ירד כאשר בחו"ל טיפסו וטיפסו אז היום הוא עושה ההיפך
וגם בעבר רשמתי באותם הימים שהוא יודע לעשות ההיפך
בכל אופן העלאת דירוג האשראי של ישראל תרמה מן הסתם גם היא

מדד הבנקים הוסיף אתמול אחוז וסגר על 1350
אני מזכיר שהיעד שנתתי לו היה 1400
אבל כמובן שלטווח בינוני היעד הוא גם 1600

מדד 75 סוף סוף ייצר אתמול יום ירוק לאחר רצף ארוך של ימים אדומים
וכבר אמרתי שהמדד תלוי לא מעט במצב הרוח של רציו ומניות נוספות בו
אתמול רציו עלתה כ 6% אז המדד עשה עלייה של אחוז

הבוקר הארביטראז חסר משמעות
חוזה S&P ירוק קל על קו האפס
הדאקס סגר את השבוע חיובי ועומד היום על 9400 לערך
9400/500 זה היעד שנקבתי לו
יחד עם זאת אני מעלה לו את היעד ל 10000 כמה שזה נישמע יומרני
ושוב אני מדגיש - אין לזה לוח זמנים מדוייק בפרט לאור הקירבה לריבעון הראשון של 2014

השבוע - שוב שבוע עמוס במקרו הן בארה"ב והן באירופה
השיא יהיה הכרזת הריבית באירופה + דוח"ח התעסוקה האמריקאי ביום שישי
יום שני - מדד מנהלי הרכש בגרמניה + מדד ה ISM היצרני בארה"ב
יום שלישי - ללא נתונים משמעותיים
יום רביעי - סקר התעסוקה של ה ADP המקדים לדו"ח התעסוקה בשישי
+ מדד ה ISM הלא יצרני + מכירת בתים
יום חמישי - ההכרזה על הריבית באירופה + תביעות האבטלה השבועיות בארה"ב
+התמ"ג האמריקאי
יום שישי - דו"ח התעסוקה
בקיצור זה שבוע עמוס מספיק וגם קצת מסוכן לטווח הקצר

טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1384 עד 1372
מתחילים להריח את ריחו של 1400 ...שעא חדש במעו"ף...חצינו גם את 1360 שזה יוצר בעיה לתעודת סל של תכלית ומן הסתם יצטרכו להזרים עוד כסף לשוק
יש לשים לאינדיקציה בקול 1400 ל 900 עד 1000 כי זה עשוי להתקיים היום
יש גם אינדיקציה בקול 1410 למחיר 620 עד 700


אני מזכיר שבגדול היעדים של למעו"ף לטווח הבינוני עומדים על איזור 1500/600
אבל ברור לי שיש להיות מוכנים למימוש גם
ראשית - אנחנו לא יודעים אם צימצום תוכנית הרכישות יתחיל בדצמבר או יידחה לתחילת הריבעון הראשון כניראה לינואר
קודם ניראה מה קורה עם נתוני המקרו של שוק העבודה השבוע
השבוע אלו נתונים חשובים לעניין הזה
בכל אופן אני לא מצפה לדרמות מנקודה אחרת למעט צימצום תוכנית הרכישות
אני גם לא מצפה לדרמות במעו"ף גם על רקע דישדוש יורד במדדי וול סטריט
רק צירוף של ירידות חדות בליווי זינוק ב VIX זה גונג למימוש זמני משמעותי גם אצלנו
נכון להיום אני מקבל רמזים ליעדים יפים בוול סטריט אלא שמרבית הסיכויים שאלו יעדים שיושגו במקרה הטוב במהלך 2014 ולא בקרוב
כלומר יש כאן אולי סוג של תחזית וורודה למה שיקרה אחרי תוכנית הרכישות וכרגע מוטב להתייחס לזה בכבדהו וחשדהו

אני שוב מדגיש - מימושים חדים יבואו גם יבואו ואין לחיות באשליה שבשוק כל הזמן ירוק
מי שותיק מבין על מה אני מדבר
מי שזה חדש לו שידע שזה חלק מהמסחר ואי אפשר בלעדיו
קודם שנעבור בשלום את נתוני שוק התעסוקה של סוף השבוע הנוכחי

יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  073-250-5855  |  info@talniri.co.il