TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים מעו"ף - טלנירי - בעיכוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת בוקר

יראה, 19/11/13
בוקר יום שלישי 19.11.2013

ה S&P ניתקל אתמול ב 1800 ועשה סיבוב קל כלפי מטה
1800 היה היעד המקרוי שנתתי לו ולפני יומיים הגדלתי את טווח היעד האופציונלי שנתתי לו
אבל ל 1800 יש משמעות והיא לא סתם רמה
אז מה עשו המשקיעים בוול סטריט אתמול?
עם הגעת רמת ה 1800...הם הסתכלו ימינה ושמאלה לבדוק אם הכל בסדר
סף הלחץ עלה ואיתו החשדנות וחיפשו מי אומר מה...וזה לא איחר להגיע
מגיע איזה מיליארדר ואומר שהוא חושש וחושש מיזה ומיזה
זה הספיק לבצע נסיגה
מה חדש בזה ? אין חדש...יש נבואות זעם ויש נבואות ורודות אחת סותרת את השניה מפה ועד להודעה חדשה
מדד ה VIX מצידו הרים קצת את הראש וסביר שגם היום בלילה הוא עוד ירים אותו קצת

אז מה קורה כאן בעצם ?
ראשית מימוש בא ויבא ואף אחד לא יברח מיזה
המצב הוא כזה:
יש תוכנית רכישות אג"ח מה שניקרא QE3
התוכנית הזו נימרחת כבר 5 שנים מאז משבר הבנקים הגדול
הדיבורים על הצורך להפסיק אותה כבר התחילו באמצע השנה האחרונה במאי
המטרה היא לצמצם אותה בהדרגה...והשאלה היא הקצב של הצימצום
אבל שאלה יותר חשובה היא מה יעלה בגורל הכלכלה האמריקאית לאחר שתסתיים התוכנית
כלומר - האם תוכנית הרכישות הזו באמת עשתה את העבודה או שמא לא כדאי לומר
היום הצמיחה האמריקאית היא כ 2% וזה לא הרבה
שוק העבודה משתפר אבל עדיין לא מספיק טוב
ג'נט ילין אמרה - התוכנית תימשך
ברננקי יעזוב את תפקידו בינואר והוא אבי התוכנית בעצם
ההערכה הכללית היא שברננקי ירצה להתחיל בצמצום עוד לפני עזיבתו
לכן מדובר על חודש דצמבר או ינואר לדעתי האישית
אני נוטה לומר שזה לא יקרה לפני ינואר אבל רק ברננקי יודע באמת מתי
ברור שלתחילת צימצום יהיה אפקט שללי בשווקים וזו בכלל לא שאלה
השאלה היותר גדולה היא מה יקרה אחר כך...אז תיבחן הכלכלה בשבע עיניים
כל נתון מקרו בעל חשיבות ירכז עניין ודברת מסביבו
אם הכלכלה לא תראה שיפור השווקים יתרגזו וזו בעצם עיקר הבעיה...וזה בעצם גם עיקר הפחד של ברננקי כי יוקרתו מונחת על הכף ואין לקנא בו
אין היום אף אחד בעולם ולא בממשל ולא בפד שיכול לומר מה יקרה לאחר הפסקת תוכנית הרכישות....זו שאלה שרק לאלוקים יש עליה תשובה חד משמעית

לסיכום:
חודש דצמבר הבא עלינו לטובה ילווה בחששות של המשקיעים מאיזו הכרזה של ברננקי
במידה ולא - חודש ינואר כבר יהיה מלווה בפרוניה ממש של המשקיעים מברננקי
לכן לאורך הסקירות האחרונות דיברתי על הריבעון הראשון כריבעון בעייתי
אבל בינתיים בטווח הקצר אני מניח שעוד ידשדשו הצידה או מעלה
בגדול - יש סימנים לרמות 2000 ו 2200 ב S&P לטווח בינוני ארוך - אבל אין לי צל של ספק שלפני כן יהיו סערות לא נעימות

מדד המעו"ף פגש אתמול את 1340 וסגר על 1334 במחזור לא חריג
סה"כ עלה המדד בסיכום יום כ 0.52% וסגר בצורה פושרת גם בגלל השפעה חיצונית מצד המדדים בוול סטריט וגם בגלל רוח שלילית מצד סקטור הגז
הכובות של אתמול היו מניות הבנקים ומניות התקשורת
מניות הבנקים לבדן תרמו למדד כ 0.47%
סקטור התקשורת בראשות בזק תרם עוד 0.22%
סקטור הגז מחק את התמיכה של מניות התקשורת עם תרומה שלילית של 0.22%
לכן קבילנו את תרומת מניות הבנקים + תמיכה מצד כיל
לולי סקטור הגז המדד היה סביר להניח סוגר סביב הגבוה היומי שלו

לסיכום:
המדד קרוב לרמת השיא הרב שנתית שעומדת על 1346 לערך
השאלה הגדולה היא האם יבא מימוש מרמת השי או מקירבתה
אני חושב שכן - רוב הסיכויים שכן
אנחנו נרד במימוש לרמת 1297 ואף ל 1260 אבל זה בהחלט לא מיידי
וכרגע אני גם חושב שאם ברננקי לא יפתח את פיו בדצמבר אנחנו גם לא נרד משמעותית בדצמבר
בינתיים יש מצב שנגרד רמות שיא רב שנתיות

היו זמנים בהם מניות הבנקים היו סוחפות את כל השוק אחריהן
היום זה לא המצב כבר - היום מרבית מניות מדד 75 לא ניסחפות בזרם אחרי הבנקים
אבל בימים שלליים זה דוקא כן גורר סחף

הבוקר הארביטראז הוא שלילי קל כ 0.15%
חוזה S&P ניסחר על קו האפס
הדאקס סגר די דומה למדד המעו"ף ...פרץ את 9200 וסגר על 9225 והוא המדד המשמעותי היחיד כרגע שמראה עוצמה ...וזה לאחר הורדת הריבית באירופה
היום ב 12 בצהריים יתפרסם סקר ה ZEW בגרמניה ומאוד סביר שהוא ישפיע על הדאקס

טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1322/4 עד 1340
הפתיחה במידה ותהיה שלילית תהיה בסימן שאיפה לאפס ומעבר למוד חיובי
קשה לי לראות פתיחה חיובית לאור הארביטראז ולאור הסגירה בוול סטריט
בכל אופן אני לא רואה פריצה קדימה משמעותית ברמת המגמה הרבה מעבר לשיא האחרון של המעו"ף קרי 1346
אני מצפה שמימוש יגיע

יחד עם זאת - אני רוצה לומר שלמרות הדברים שרשמתי לעיל על מימוש לרמות 1297 ו 1260 ואלי אף ל 1160
יש לי סמנים שבטווח הבינוני ארוך המדד ישיג אף את 1600 ...אני מקווה להרחיב על זה באחת הסקירות הקרובות

יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  073-250-5855  |  info@talniri.co.il