TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים מעו"ף - טלנירי - בעיכוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת בוקר

יראה, 16/5/13
בוקר יום חמישי 16.5.2013

סיכום כללי של יום שני ערב היציאה לחג :

פישר הוריד את הריבית ברבע אחוז ...הסיבה לכך היא המלחמה בשער הדולר
כידוע פישר קונה דולרים ומחזיק את שער הדולר מעל לרמה הרצויה כבר תקופה ארוכה
בזמן האחרון הדולר נילחץ למטה בין היתר עקב כניסת דולרים בגלל הגז
פישר שלף את כלי הריבית על מנת להפוך את השקל לפחות אטרקטיבי
גם הבורסה אוהבת ריבית נמוכה...כי כך ההשקעה השיקלית פחות אטרקטיבית ולכאורה
מוסטים שקלים לשוק
אגב גם באירופה ירדה הריבית לאחרונה מסיבות אחרות ...וגם שם אנחנו עדים לגל עולה
מדד המעו"ף הגיב בעליה של כמעט אחוז לרמת 1204 כאשר בגבוה הוא רואה את 1206/7
מחזור המסחר גם הוא היה יחסית גבוה למה שאנחנו רגילים

וול סטריט והדאקס ממשיכים לטפס ובשני ימי המסחר האחרונים הם המשיכו למעלה
ה S&P הוסיף כ 1.5% ונימצא מעל 1650 כך שרמת 1800 שנקבתי כאן מזמן ניראית פחות
הזויה ...הדאקס מצידו מתקרב ל 8400
ה VIX לא זז בצורה משמעותית ברמות בהן הוא נימצא


תרומת מניות הבנקים ביום חמישי הסתכמה ב 0.35% לערך מתוך סך העליה במדד
תרומת המניות הדואליות ביום חמישי הסתכמה ב 0.3% לערך מתוך סך העליה במדד
סקטור התקשורת בהובלת בזק ונגד פרטנר וסלקום תרם בסיכום יום עוד 0.2%
סקטור הגז תרם עוד 0.1%
כיל השפיעה לשלילה בשיעור של 0.15% והשפעתה השלילית התקזזה עם שורה של מניות שוליות במדד

לסיכום:
המדד זינק במחזור יחסית גבוהה שחלק לא מבוטל ממנו שייך לכיל ולסקטור התקשורת
יום חמישי היה איחוד כוחות חלקי במדד
הבנקים + המניות הדואליות + בזק + סקטור הגז
האיחוד הזה צפוי להימשך גם היום כאשר כיל ברקע ממשיכה להיות שלילית
סה"כ נע מדד המעו"ף בין 1190 ל 1220
אני מעריך שהדרך ל 1220 סלולה
השאלה היא האם תתרחש פריצה משמעותית של 1220
אני מעריך שגם את זה נוכל לדעת מעוצמת המסחר היום וביום ראשון
עדיין אני מסתכל מאוד בחשדנות על המדד ומפריע לי איך שהוא ניראה כרגע
יחד עם זאת לא עוצם עיין וזורם איתו כל עוד הוא משדר חיוביות ועוצמה
פחות חשוב מה היה ביום חמישי ויותר חשוב מה תהיה העוצמה וההתנהלות בימים הקרובים
כל עוד המדד נימצא מתחת 1220
במידה ותהיה הפגנת עוצמה בגלל איחוד הכוחות שציינתי במניות המרכזיות במדד
אז הוא יכול לבצע גיחה לגבוהה השנתי קרי מעל 1240

מדד הבנקים סימן את 1140 כרמת בלימה ...הסתובב חזרה לאחר שהיה שלילי וסיים בעליה של 1.3% עד כמעט 1160
אני כל הזמן זוכר שיעדו של מדד הבנקים הוא 1260 מוערך

טווח מסחר להיום במדד הבנקים:
1155 עד 1170
במידה והמדד ישיג היום את 1180 ולא יסוג בצורה מפתיעה זו תיחשב הפגנת עוצמה וזה יורגש גם במדד המעו"ף עצמו

הבוקר הארביטראז הוא חיובי משמעותי מאוד כ 1.1% וזה עוד שמן למדורה ירוקה
חוזה S&P לא משמעותי כרגע
מספר דברים יהיהו בעלי השפעה:


1. סקטור הגז צפוי לקבל פוש קדימה מצד הסימנים לגז משמעותי בקידוח כריש
הנהנות העיקיות יהיו אבנר ודלק קידוחים שישיגו אני מעריך את היעדים שנתתי להן
אבל לא רק הן צפויות להינות...צריך להבין שכל הסקטור סובל מריגולציות וועדות של
שיקולי יצוא ומיסוי...אבל כרגע יותר שיקולי יצוא של הגז שמשפיע על המניות לרעה
ככל שימצא יותר גז בארץ...הממשלה תוכל יותר להתגמש בעניין היצוא...מכאן שאני
מעריך שיוכל להתשחרר לחץ במניות לויתן

2. הורדת הריבית תמשיך לשמש רוח גבית למדד ולשוק המניות לפחות לטווח קצר

3. יש פער משמעותי בדואליות כאשר גם הבנקים צפויים לייצר יום חיובי

כל זה מוביל ליום חיובי חד משמעי וקשה לי לראות כיצד נוצר יום שלילי אפילו חלקי עם נתוני פתיחה שכאלה

טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1220 עד 1207
הנקודה העיקרית שאין לי ספק שתושג היא 1216/7 עליה דיברתי ועדיין לא הושגה
מדד המעו"ף קצת מטלטל מבצע הטעיות וסיבובים לא פשוטים
אבל עם זה צריך להתמודד
לפי עוצמת המסחר היום ולפי הסיום שלו אוכל להעריך את ההמשך
נכון לעכשיו אני מעריך שהמפתח להמשך נימצא אצל התנהלות מדד הבנקים עד לסיום
סקטור הגז ממילא השפעתו מוגבלת אבל בכל זאת שווה לראות מה תהיה העוצמה שהוא יפגין

יום מוצלח לכולנו בעז"ה
יראה


- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  073-250-5855  |  info@talniri.co.il