TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים מעו"ף - טלנירי - בעיכוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת בוקר

יראה, 8/4/13
בוקר יום שני 7.4.2013 יום הזיכרון לשואה ולגבורה

לקראת המסחר בחו"ל אני מעלה שוב את מה שרשמתי אתמול לגבי מדדי חו"ל
על מנת שיהיה זמין לכם

מדדי חו"ל:

S&P - עזבנו אותו ביום חמישי כשהוא עומד על 1553 וחוזרים אליו היום כשהוא עומד על 1553
יום חמישי הוא עלה פחות מחצי אחוז ויום שישי הוא ירד פחות מחצי אחוז בסיכום יום
באמצע ברמה התוך היומית הוא ראה ביום שישי בול את 1540
זו הרמה שהגדרתי כמשמעותית עבורו ביום שלישי שהוע שעבר
הסגירה של יום שישי משאירה תמונה פתוחה עם נטייה קלה לאופטימיות ליום יומיים
אני מניח שלפחות בתחילת השבוע הוא עוד ידשדש בנטייה חיובית
אבל לא יפרוץ מעלה...מאיזור הסכנה הוא לא יצא עדיין
כלומר הסבירות שהוא ילך ל 1500 עד 1480 עדיין קיימת

הנסדאק - ניסחר יום חמישי חיובי מעל רמת ה 3200
יום שישי הוא נפל מתחתיה עד 3168 אבל סגר אופטימי כמו מגנט מעל 3200
ועל 3203 ...סה"כ גם במקרה הזה התמונה נותרה פתוחה כאשר הרמה שהגדרתי
כחשובה היא 3200 ואני מניח שלפחות בתחילת השבוע הוא עוד ידשדש אבל לא
יפרוץ מעלה ...
הסבירות שהוא ילך לבקר ברמת ה 3000 עדיין קיימת

ה VIX - לא משתולל ולא מצביע על מגמתיות ברורה ועומד כרגע בין 13 ל 14
אני מניח שבמקרה של המשך מימוש בוול סטריט הוא יעלה לרמת ה 20
אבל אמור לרדת לאחר מכן לרמות התחתית השנתיות

הדאקס - בשלושת ימי המסחר האחרוהים צבר מימוש חד של 3.6% ועומד כרגע על 7658
ביחס למדדי וול סטריט בסופ"ש הוא סגר פסימי מוחלט
התחנה המשמעותית הקרובה שלו נימצאת באיזור 7530/40
אבל במידה ומדדי וול סטריט יתממשו ליעדים התיאורטיים שנקבתי לעיל וביום
שלישי האחרון...אז הדאקס ילך במקביל לרמת ה 7000 לערך

לסיכום:
אני מניח שעד ימים שלישי רביעי השבוע נקבל תשובה האם המימוש בוול סטריט היה מימוש דה לוקס שהסתיים או שהוא ימשיך ליעד התיאורטי ...כרגע אני מעריך שהוא ימשיך
אבל לא נחרץ על זה

מדד המעו"ף ניסחר אתמול בפתיחה ביציבות עם נטיה קלה לעליות כשהוא מצליח להשיג בדיוק את 1234 שזו הנקודה הגבוה שציינתי בסקירת אתמול שיכולה להיות מושגת
לאחר מכן בהדרגה הוא איבד גובה עד שסגר בסיום שלילי 0.32% על 1225/6
מחזור המסחר היה זעום ביותר
הגורם השלילי העיקרי הראוי לציון הם טבע ופריגו
שתי אלה יחד משכו את המדד מטה בשיעור של כ 0.2%
אבל זה לא היה חדש בפתיחת המסחר ...מי שגרם למעבר השלילי הם מניות הבנקים ובזק
שניהם פתחו חיובי ושימשו משקל נגד ליורדות
ככל שנימשך המסחר שניהם עברו לצד השלילי גם אם קל זה היה מספיק שהוא יאבד את המשענת שלו ויסיים שלילי

לסיכום:
הסגירה במדד המעו"ף על 1225/6 למרות שהיא סגירה פסימית על הנייר
לא מצביעה על ירידה ישירה היום החל מהפתיחה או בכלל
לדעתי המדד יסחר מעורב או חיובי ...והוא גם יכול בהחלט לפתוח היום חיובי
במידה ונרד מתחת 1222 או 1220 היום או בימים הבאים והסבירות לזה היא לא נמוכה בכלל
אז נלך בהדרגה ל 1200 אני מניח

מדד הבנקים סגר אתמול שלילי מינורי על 1140 ומינוס 0.17% לאחר פתיחה חיובית
סביר לי מאוד שהוא ייסחר היום חיובי בחלק מהיום או ברובו
אבל זה לא ימנע ממנו לבקר כניראה ב 1120

טווח מסחר להיום במדד הבנקים:
1130 עד 1150
אני מעריך שהמדד יכול לטפס היום עד 1150 ולשייט ללא הפרעה בין 1130 ל 1150
הסיגרה כאן היא החשובה ולא כל מה שקורה באמצע
באופן כללי רמות 1120 ולאחריה 1100 הן הרמות החשובות באמת

מדד 75 סגר אתמול בירידה קלה אבל אופטימית על 756
אני מעריך שבמידה ומדד המעו"ף ילך לבקר ברמת ה 1200 אז מדד 75 ילך במקביל ל 720

הבוקר הארביטראז לא מהווה פקטור משמעותי
חוזה S&P ניסחר ביציבות סביב קו האפס ולא משמעותי
ברמה התוך יומית הדאקס ניראה היום חשוב יותר מאשר מצב החוזים(הרחבתי לגביו לעיל)
צפון קוריאה עדיין בכותרות
היום בלילה תיפתח עונת הדוחות האמריקאית עם הדוח של אלקואה ענקית האלומיניום
כפי שציינתי אתמול לא חוזים עונה וורודה במיוחד אבל מצד שני זה גם מה שחזו בעונות האחרונות...בכל מקרה אלקואה יכולה היום להשפיע על ההתנהלות של המסחר בארה"ב
לא בגלל החשיבות שלה ספציפית אלא כי היא מסמנת את אופי העונה כולה
מנסים לגזור מהדוח שלה את מצב הביקוש לסחורה בעולם ואת הצריכה

טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1232 עד 1223/4
שתי הרמות האלה עשויות להיות מושגות היום
הפתיחה אמורה להיות יציבה על קו האפס או חיובית קלה מ 1227 ומעלה ולא יותר מ 1230
במקרה של פתיחה מעל 1227 אז יש לעקוב בהמשך המסחר באם מבוצעת נסיגה ל 1225/6 במקרה כזה ובפרט אם זה קורה לקראת סוף יום זה מאותת על חולשה
לא בטוח שזה יתרחש היום אבל מאחר שאנחנו על הגבול 1223/4 צריך לשמור על עירנות
ירידה מהגבול הזה היא בעלת פוטנציאל ל 1200


סקטור הגז בדגש על "תמר" ו "לויתן" (מילון מונחים והסבר כללי)

1. בשדה "תמר" שותפות החברות הבאות:
נובל אנרג'י (36%)
ישראמקו (28.75%)
אבנר חיפושי נפט (15.625%)
דלק קידוחים (15.625%)
ודור חיפושי גז (4%).
קבוצת דלק היא בעלת השליטה באבנר ודלק קידוחים

סביב מאגרי הגז מתנהל ויכוח בין המדינה לבין חברות החיפוש והקידוח המפורטות לעיל
בשתי סוגיות עיקריות:
1. מה יהיה היקף היצוא של הגז
2. מה יהיה היקף המס שיוטל על השותפויות האלה שיכניס למדינה כסף

ועדת צמח - הוקמה כדי למצוא פיתרון לסעיף 1 דהיינו היקף היצוא של הגז
ועדת שישנסקי - הוקמה כדי לפתור את סעיף 2 דהיינו בעיית המיסוי

בנוגע ליצוא הגז:
ישראל הפכה למעצמת אנרגיה ...והאינטרס שלה היא לשמר את המעמד הזה ולדאוג שהיא תישמור על אי תלות באספקה חיצונית למשך דורות
היום שדה "תמר" לבדו אמור לספק למדינה גז ל 20 עד 30 שנה אם לא יופנה ממנו כלום ליצוא - וזה האינטרס של המדינה בעצם (יש גם את "לויתן" שהוא גדול יותר מ"תמר" אבל אותו נעזוב בצד כרגע)
מצד שני יש את החברות שלעיל שהשקיעו כ 3 מיליארד דולר בחיפש ובקידוח וכל מה שמסביב...האינטרס שלהם ברור...לא מעניין אותם מי יקח את הגז
הם מצידם שמי שרוצה שיקנה כמה שיותר במינימום זמן מתוך אינטרס כלכלי מובהק
לכיסוי ההוצאות שלהם ולצבירת רווח מהיר
ועדת צמח המליצה על יצוא של חצי מכמות הגז תחת תנאים מסוימים
זה היה בסדר אבל לא אושר עדיין בממשלה בגלל חילופי הממשלות
לכן כולם עכשיו בסקטור ממתינים להכרעה של ראש הממשלה בעניין

וודסייד - היא חברה אוסטרלית אולי הגדולה בעולם בנושא קידוחי גז
עליה דובר שהיא תרכוש 30% ממאגר "לויתן" (ארחיב עליה ועל לויתן ועל רציו בסקירה הבאה אני מקווה )

רק אציין שכל הסקטור סובל מחוסר הוודאות בנוגע להיקף יצוא הגז ...וכן מניות "לויתן" סובלות מעניין אי הוודאות בנוגע לוודסייד

ההשפעה של הסקטור על מדד המעו"ף למרות שיש בו ארבע חברות מהסקטור הינה בהיקף שולי של כ פחות מ 10% השפעה על המדד
תנודה חדה בכל הסקטור היא שוות ערך לתנודה של אחת ממניות הבנקים למשל פועלים או לאומי

יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה




- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  073-250-5855  |  info@talniri.co.il