סקירת בוקר (מעו"ף)
יראה, 6/6/18
בוקר יום רביעי 6.6.2018
סיכום יום/לילה + נקודות חשובות :
1. אפס שינוי ב S&P בלילה למעט במדד הנסדאק שהמשיך במומנט שלו מינורית ...ה S&P עדיין בעמדת התקרבות ל 2750 ומסוגל להתקרב ל 2800 אבל ההתנהלות שלו ההססנית מחזקת אצלי את ההערכה שהוא במקרה הטוב יתקרב ל 2800 וייסוג ...וגם עצם ההתקרבות שלו מוטלת בספק
ברקע - יש התאוששות ניכרת בתשואת האג"ח בארה"ב מאז המשבר האיטלקי אבל זה עדיין לא ברמה של ליצור לחץ
שני דברים ראוי לציין :
א. ה S&P רחוק עדיין לא מעט משיאו ואני משאיר הערכה שלילית עבורו...כאשר רמות ה 2750 ומבקביל לה 2800 הן רמות שנראות לי גג במהלך עולה
יחד עם זאת ההתנהלות של המדדים בוול סטריט לא פשוטה ויכולה להפתיע
ב. במקביל להערכה השלילית הכללית יש לי אינדיקציה מסויימת שה S&P יחזור לשיאו
אלא שלא נראה לי שזה הולך להתרחש לפני גל יורד מחודש - אם יהיה שינוי בסדר הדברים אעדכן
מדד הנסדאק יש לציין כבר מגרד את שיאו האחרון ולמעשה עומד לחצות אותו ובעצם יש פער לא קטן בהתנהלות שני המדדים כתוצאה מהשפעת של מספר קטן של מניות טכנולוגיה על מדד הנסדאק
עוד הערה : נושא שלגמרי ירד מהכותרות...אבל דוקא כעת כדאי לעקוב אחרי המדדים הסיניים לאור קירבתם לרמות מסוכנות...
2. הדאקס - הוסיף אתמול כ 0.13% כאשר למעשה הוא מוחק עלייה של כאחוז כבר ...אבל הוא עדיין נישאר אופטימי וצפוי לחזור היום לשיאו מאתמול
בה"כ הוא עומד כרגע על 12767 כאשר כבר כתבתי שאני מצפה שיחזור ל 13200 בטווח הקצר...כלומר פחות או יותר ישירות
רמת המפתח לצורך עניין חזרתו ל 13200 נימצאת ב 12900 בהתבססות מעליה ...נכון לעכשיו הוא מתקשה להתקרב לשם
מזכיר שלטווח הבינוני אני עם הערכה שלילית אגרסיבית - הדאקס במצב שברירי גם כעת אבל נותן לו צאנס להתרומם לכיוון 13200 תחילה
מקווה שהוא יבהיר את התמונה כבר היום
3. נישמע דיווח שכבר שבוע הבא ה ECB יודיע על מועד סיום תוכנית התמריצים ותחילת תהליך הצימצום ...יש בזה מן הדרמטיות מססיבה דיי פשוטה - תשואות האג"ח באירופה ובפרט אלו הגרמניות
כבר דיברנו על הניגודיות בין תשואת האג"ח האיטלקית לזו הגרמנית במהלך השבועיים האחרונים ...בזמן שהתשואה האיטלקית נסקה הגרמנית נפלה ...הצבעתי על סיבה אפשרית לזה כי האג"ח הגרמנית היא מקום מפלט יחסי
במקביל - ה ECB עושה הטיה ברכישות שלו ובפרט בחודש האחרון לטובת אג"ח גרמניות באיחוד על פני האיטלקיות למשל ...כך יוצא שהאג"ח הגרמנית מטפסת והתשואה נופלת ...ובמקביל התשואה האיטלקית מזנקת
כעת כל הודעה על סיום תוכנית התמריצים תיצור לחץ על כל תשואות האג"ח האירופאיות כלפי מעלה בדגש על הגרמניות שנהנו עד היום מרכישות של ה ECB ...זהוא לחץ שיהיה מוגבל עדיין...הלחץ האמיתי יגיע רק עם צימצום בפועל (נראה מה לוח הזמנים...)
3. המעו"ף - סגר אתמול בעלייה של 0.57% ל 1531 ...סגירה טובה בסימן המשכיות חיובית עדיין כאשר הוא ממש עומד לצאת מציר דשדוש 1504 עד 1530 ...לכיוון 1540 עד 1560
זו הייתה ההערכה שלי בשבוע האחרון ...זה עדיין בתוקף
מי שצריך להוביל את המהלך הזה אלה בעיקר מניות הבנקים
כל זה כמובן לפני שירד את כל הדרך חזרה
4. מדד הבנקים - צפוי למחוק את הירידות של שבוע שעבר בהובלת פועלים ולאומי ולחזור למעשה לשיא האחרון בטווח הקצר ואף להוביל את המעו"ף
5. ת"א 90 - המשיך להתקדם אתמול מעלה והוסיף גם הוא 0.57% וסגר ב 1092
כעת 1110 על הפרק כיעד הקרוב להשגה
האם התמונה בו יפה לעיין ? קשה לומר שכן...
אני עדיין נוטה לפסימיות וסבור שהמגמה בו שברירית מאוד ומסוגל לפתח גל יורד לאזור ה 1000
6. בסיכום הבעיות / גורמי הסיכון שעל הפרק לטווח הבינוני קצר :
א. צימצום מאזן הפד ותשואת האג"ח הן בארה"ב והן באירופה
ב. צימצום המאזן על ידי ה ECB שצפוי לקראת סוף השנה
ג. מלחמת הסחר סין אירופה ארה"ב עדיין על הפרק אם כי זה גורם שלדעתי יסתדר
ד. ריבית הליבור - ההשפעה על הדולר - וחולשת המטבעות בשווקים המתעוררים
ה. משבר חובות עולמי שאיננו רלונטי כנראה לחודשים הקרובים
אבל הוא רוחש מתחת לפני הקרקע...ותהליך העלאת הריבית מחריף אותו
ו. משבר בשווקים המתעוררים ונפילת הלירה הטורקית בעיקר
ז. בעיות פוליטיות באירופה
7. כנגד סעיף 5
עומדת תוכנית הורדת המיסים של טראמפ שיש לה עוצמה
ההשקעה בתשתיות
צמיחה של החברות בארה"ב
אלה הסיבות היחידות שיכולות תיאורטית לבלום הידרדרות חריפה מידי במדדים ולהחזיר אותם לשיאם בשלב כלשהו
שורה תחתונה - עדיין ההערכה הכללית שלי היא שהלחץ הגדול עוד לפנינו וכל עלייה קצרת טווח הן בדאקס והן במעו"ף יסתיימו בירידה
אם יהיה שינוי בהערכה הזו אעדכן
הבוקר הארביטראז אפסי חסר משמעות ...בעת הזו ההובלה נימצאת אצל הבנקים ופחות אצל הדואליות לימים הקרובים ...וזה למרות הערכה חיובית לטבע ודואליות נוספות
אפל(AAPL) - למרות שקבעה שיא חדש אני עדיין לא קובע לה יעד חדש והמסחר בה עד לסיום היה דוקא חלש
כנ"ל גם פייסבוק(FB) - שתיהן ניסחרות בשיאן
אמזון(AMZN) - מעריך לה יעד ל 1720 עד 1740 $
חוזה S&P נסחר חיובי מינורי כ 0.2% ...מעריך שבפועל עדיין ניראה חיוביות במדדי וול סטריט ...אם כי כל יום שעובר ללא זליגה נראה לי יותר כמו נס
שנחאי מסוכנת - שנחאי משייטת בקו אופקי 3000 עד 3500 אולי 3600
ונימצאת כרגע על הגבול - גבול מסוכן כאשר השבוע יפורסמו מדד המחירים לצרכן בסין התמ"ג היפני ונתונים נוספים ...לא שאלה יקבעו את המגמה ...
נכון להיום שנחאי שורדת מעל לגבול התחתון של הטווח ויש מצב שתמשיך לשרוד כך בפרט כשדואגים מלמעלה שלא יצא משליטה
ובכל זאת -
אני מאמין שגל יורד חריף יוריד אותה וישבור את שיאה השלילי לכיוון 2500
אני לא יכול לדבר במונחי זמן אלא רק במונחי מחיר כפי שציינתי לעיל
סין היא אחד מגורמי הסיכון המרכזיים היום ועלולה להצית משבר עולמי אבל הממשל דואג לווסת לעת עתה כל סיכון תיאורטי
סחורות -
הזהב נשאר מעניין ואף נמצא ממש באזור טכני אטרקטיבי
הזהב - נסחר בזיגזגים ארוכים מאוד והוא בלקראת סופו של זיגזג יורד מהסוג הזה
הרושם הוא שהוא בונה לאיטו מהלך עולה שיחזיר אותו לימיו הגדולים באזור ה 1800 $ לאונקיה ....בימים בהם המטבעות הדיגיטליים עולים מעלה אני עדיין מנסה להבין את מקומו של הזהב בסיפור ומקווה להגיע לתובנות
הנפט - הרוסים וערב הסעודית עושים יד אחת כנראה נגד איראן ...הם מווסתים בפעולות מלאכותיות את מחיר הנפט שלא יטוס יותר מידי אלא ישמור על אזור ה 70 $...הכל על מנת שהאיראנים לא ירוויחו יותר מידי ...לכן מקפיא הערכה ל 80 $ בשלב זה
הביטקוין -
אפשר לומר שכל הנושא הקריפטו הצטנן בחודשים האחרונים
מאז שהשיג כמעט את ה 17000 $ הוא התרסק ל 6000 $
כפי שזה נראה הוא מקבע תחתית ב 6000 $
כלומר טווח התחתית שלו במקרה קיצון אמורה להיות 4000 עד 6000 $
בניגוד לפעמים קודמות כעת נראה לי מאוד סביר שהוא בדרך ל 6000 $ שוב
מעניין לעקוב אחריו על רקע מצב תיאורטי של איבוד אמון בבנקים המרכזיים בעתיד הרחוק או הקרוב
מקרו :
השבוע הוא שבוע לא סוער במיוחד מבחינת המקרו ומידי יום אציין אם יש משהו מעניין
בד"כ אחרי שבוע של דו"ח התעסוקה האמריקאי יש שבוע מנוחה ממקרו ומגיעים נתונים מסין ויפן
היום תפורסם החלטת הריבית בהודו ולא נראה לי שצפויות הפתעות
טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1526 עד 1534 או 1538
ההערכה לטווח הקצר עדיין חיובית לכיוון 1540 עד 1560
כפי שכתבתי אתמול שלשום - 1530 היא רמה חשובה שהתבססות מעליה יכולה להוביל גם ל 1560 לפני ירידה ...ואפשר לומר שהתרחשה התבססות כזו
כעת יעד המטרה להיום הוא בעיקר 1534...
כאשר לא נראה לי שהמדד ייסחר חד כיווני היום ...ובהחלט יכול להיות מעורב עד 1526 מלמטה
מצד שני - במקרה של הפתעה -היום - (לא סביר)
ירידה מ 1526 תוביל ל 1522
ירידה מ 1520 עד 1518 תוביל ל 1514
ומזכיר - המדד בעל צפי חיובי אומנם לטווח קצר - אבל כל עלייה נשארה לצורך ירידה עדיין בהערכה הכללית
קול 1550 חודשי - דיברתי אתמול על יעד אפשרי ל 900 - מעלה אפשרות ל 1100 עד 1200 כמחיר יעד
יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה