TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים מעו"ף - טלנירי - בעיכוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת בוקר

יראה, 12/12/16

בוקר יום שני 12.12.2016

נקודות חשובות להיום והשבוע :

1. מחיר הנפט משיג היום את ה 54 דולר שהערכתי לו ויש מצב גם ל 56 דולר
אבל מכאן אני מעט פחות בטוח לגבי המשכיות שלו ל 60 דולר...בכל מקרה אני חשדן לגביו וחושב שהוא יסוג מכל התחום חזרה חזרה אל מתחת ל 50 דולר

2. מדד שנחאי מבצע ירידה חדה הבוקר של כ 2.5% על רקע ריגולציה פנימית

3. ממשיכה הזרימה במדדים מעלה - באין שום טריגר או תירוץ לכאורה לתנועה שלילית
אף על פי כן אני נשאר בדעתי שהמכה למטה תגיע והיא תהיה אגרסיבית ומתמשכת

4. בין שלל נתוני המקרו השבוע - במרכז תהיה קביעת הריבית בארה"ב ביום רביעי בלילה
אין טעם לנסות לחזות מה יחליט הפד בארה"ב ...ההגיון אומר העלאה...מצד שני מאחר וישנו תפר בתחלופת השלטון שם אז יכול להיות שזה יצור עיקוב פוליטי
כמו שהתמונה הכללית נראית לי אני חושד שנקבל עלייה באפקט הפחד ומעט שליליות עוד לפני קביעת הריבית
סה"כ העלאת הריבית לא אמורה להביא לתפנית שלילית אגרסיבית למעט תיקון נקודתי

5. הדאקס מתקרב לאזור רמת היעד שהערכתי לו קרי 11400/500
אני לא מצפה ממנו להמשיך יותר מידי מעלה ...וכבר אמרתי זה גל מוגבל

6. אני מדגיש לגבי המעו"ף - אומנם הצפי שנתתי ביום חמישי לפתיחת השבוע ולטווח קצרצר הוא חיובי...וזה מה שאכן התרחש אתמול אבל מצד שני אני מחזיק באינדיקציה שלילית מספיק אמינה...המדד לא ישרוד למעלה יותר מידי וישוב מטה לאזור 1434 מסיבה כזו או אחרת


הערכות כלליות:

1. ה S&P ממשיך בזרימה חלקה כלפי מעלה ועומד על 2260
מדובר על גל עולה מוגבל שהוא כולו אפקט של טראמפ + אפקט סוף שנה
קצב העלייה הוא איטי מתון...אבל אני מאמין שקצב הירידה שיגיע יהיה אגרסיבי
האמריקאים עומדים לפני החלפת שלטון - טראמפ מביא איתו משנה כלכלית חדשה
כולם מתעסקים באיך להיפתר מהחוב האמריקאי האדיר ...גם הממשל הקודם...
אבל טראמפ רוצה לפזר עוד הרבה כסף על ידי הורדת נטל המס מהחברות ופיתוח תשתיות...לבטל ריגולציות ולחסום יבוא...כך הוא לוקח סיכון ומגדיל את הגירעון ...גם אם תהיה צמיחה היא לא תדביק את הגירעון שיצטבר...זה נושא מסובך ומסוכן לא רק ברמת הביצוע במידה ויבוצע אלא גם ברמת האישור שלו מול הקונגרס כי זה מצריך הגדלת תקרת החוב שוב פעם ...גם כל שאר הצעדים חוץ מהורדת המס מסוכנים ומנפחי בועות בפני עצמם
בכל אופן אני חסר אמונה - מאמין שהמדדים שם יחטפו מכה חזקה גם אם זה מתעכב
כרגע המדדים נשנענים על תקוות הורדת המס לחברות ועוד הרבה חלומות ומנגינת סוף שנה


2. הדאקס - הגיע בסופ"ש ל 11200
ביום חמישי הוא סגר על עלייה של 1.75%...וביום שישי עשה עוד 0.2%
רוב הסיכויים שהוא ימשיך ל 11400/500...אבל לא יותר מידי מעל זה
גם אצלו הנסיגה תגיע ויתכן מאוד מאוד שכבר השבוע גם אם באופן מוגבל

3. מדד המעו"ף - סגר ביום חמישי חיובי על 1444/5 כשהוא מוסיף 0.34%
מדובר על תנועה מאולצת חסרת סנכרון מול הנעשה בעולם לגמרי
אתמול כתבתי כך:
"אני מחזיק מהמעו"ף מדד חכם...הוא רואה את התמונה הכללית יותר טוב מהמדדים המרכזיים בעולם והוא גם הוכיח את בעבר
המעו"ף מסמן לי נסיגה מכל עלייה שהוא ייצור היום או בהמשך ...כרגע מסתכל על 1460 בלבד ...כל מה שהוא ישיג גם מעבר לזה יהיה הרמה להנחתה מבחינתי"

אכן המעו"ף השיג אתמול את 1460 ...גם אם יפתח היום שלילי...סבירות גבוהה שהוא ינסה להתאזן ולחזור לחיובי בואכה 1464/5
נכון לעכשיו אני לא נותן לו יותר מידי קרדיט ונישאר עם ההערכה השלילית לגביו
בשלב ראשון הוא יצנח לאזור 1440 עד 1434


הבוקר הארביטראז חסר משמעות
חוזה S&P נסחר כרגע שלילי מינורי עד 0.1% וזה היה צפוי
המסחר היום בוול סטריט ובדאקס חוזר ואתמול כתבתי שסה"כ תחילת השבוע צפויה להיות חיובית מגומגמת מעורבת וזה בתוקף עדיין
אני חושד שכבר ביום שלישי תשרור שליליות מסויימת קלה במדדים לקראת יום רביעי
כלומר נסיגה נקודתית
הנפט - סקרתי אותו לעיל
הדולר - רושם התאוששות ולדעתי זה תוצאה של התקרבות לקביעת הריבית בארה"ב
אני משאיר לו הערכה כללית חיובית
מבחינת המקרו :
היום - אין מקרו משמעותי
יום שלישי - הייצור התעשייתי הסיני + מדד המחירים לצרכן בבריטניה + מדד הסנטימנט הכלכלי של ה ZEW בגרמניה
יום רביעי - מדד Tankan בחברות הלא-תעשייתיות הגדולות ביפן (מודד את מצב העסקים שם)
+ דו"ח התעסוקה בבריטניה + המכירות הקימעונאיות בארה"ב + מדד המחירים ליצרן בארה"ב + מלאי הנפט + האירוע החשוב של השבוע קביעת הריבית בארה"ב
יום חמישי - דו"ח תעסוקה אוסטרלי + מדד מנהלי הרכש בגרמניה + המכירות הקימעונאיות בבריטניה + קביעת הריבית בבריטניה + מדד המחירים לצרכן בארה"ב + מדד הייצור של פילדלפיה + מדד המחירים לצרכן כאן אצלנו
יום שישי - מדד המחירים לצרכן באירופה


טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1457/8 עד 1464/5
יש פער של כ 5 נקודות בין הגלום לספוט וזה מקשה על ההערכה הבוקר
ובכל זאת כנראה תהיה פתיחה שלילית מתונה שאני מצפה במצב אידאלי נורמלי שהמדד יתאזן וינסה לעבור לחיובי ...בהמשך רק לקראת סוף יום נוכל לראות מה המדד זומם להמשך השבוע ועל זה אעדכן...כמובן יש לשים לב ולפקוח עיין על ההערכה השלילית שלי כי היא תתקיים בסבירות הכי גבוהה שאני יכול להעריך


כניסה מחודשת לקול 1470 רק בטריגר שלי באם תתבצע



יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה



- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  073-250-5855  |  info@talniri.co.il