סקירת בוקר
יראה, 11/12/16
בוקר יום ראשון 11.12.2016
נקודות חשובות להיום והשבוע :
1. ממשיכה הזרימה במדדים מעלה - באין שום טריגר או תירוץ לכאורה לתנועה שלילית
אף על פי כן אני נשאר בדעתי שהמכה למטה תגיע והיא תהיה אגרסיבית ומתמשכת
2. בין שלל נתוני המקרו השבוע - במרכז תהיה קביעת הריבית בארה"ב ביום רביעי בלילה
אין טעם לנסות לחזות מה יחליט הפד בארה"ב ...ההגיון אומר העלאה...מצד שני מאחר וישנו תפר בתחלופת השלטון שם אז יכול להיות שזה יצור עיקוב פוליטי
כמו שהתמונה הכללית נראית לי אני חושד שנקבל עלייה באפקט הפחד ומעט שליליות עוד לפני קביעת הריבית
סה"כ העלאת הריבית לא אמורה להביא לתפנית שלילית אגרסיבית למעט תיקון נקודתי
3. מחיר הנפט חוזר כלפי מעלה אחרי היסוסים והוא שוב מועמד לרמת ה 54 עד 56 דולר
4. הדאקס מתקרב לאזור רמת היעד שהערכתי לו קרי 11400/500
אני לא מצפה ממנו להמשיך יותר מידי מעלה ...וכבר אמרתי זה גל מוגבל
5. אני מדגיש לגבי המעו"ף - אומנם הצפי שנתתי ביום חמישי לפתיחת השבוע ולטווח קצרצר הוא חיובי...אבל מצד שני אני מנחזיק באינדיקציה שלילית מספיק אמינה...המדד לא ישרוד למעלה יותר מידי וישוב מטה לאזור 1434 מסיבה כזו או אחרת
הערכות כלליות:
1. ה S&P ממשיך בזרימה חלקה כלפי מעלה ועומד על 2260
מדובר על גל עולה מוגבל שהוא כולו אפקט של טראמפ + אפקט סוף שנה
קצב העלייה הוא איטי מתון...אבל אני מאמין שקצב הירידה שיגיע יהיה אגרסיבי
האמריקאים עומדים לפני החלפת שלטון - טראמפ מביא איתו משנה כלכלית חדשה
כולם מתעסקים באיך להיפתר מהחוב האמריקאי האדיר ...גם הממשל הקודם...
אבל טראמפ רוצה לפזר עוד הרבה כסף על ידי הורדת נטל המס מהחברות ופיתוח תשתיות...לבטל ריגולציות ולחסום יבוא...כך הוא לוקח סיכון ומגדיל את הגירעון ...גם אם תהיה צמיחה היא לא תדביק את הגירעון שיצטבר...זה נושא מסובך ומסוכן לא רק ברמת הביצוע במידה ויבוצע אלא גם ברמת האישור שלו מול הקונגרס כי זה מצריך הגדלת תקרת החוב שוב פעם ...גם כל שאר הצעדים חוץ מהורדת המס מסוכנים ומנפחי בועות בפני עצמם
בכל אופן אני חסר אמונה - מאמין שהמדדים שם יחטפו מכה חזקה גם אם זה מתעכב
כרגע המדדים נשנענים על תקוות הורדת המס לחברות ועוד הרבה חלומות ומנגינת סוף שנה
2. הדאקס - הגיע בסופ"ש ל 11200
ביום חמישי הוא סגר על עלייה של 1.75%...וביום שישי עשה עוד 0.2%
רוב הסיכויים שהוא ימשיך ל 11400/500...אבל לא יותר מידי מעל זה
גם אצלו הנסיגה תגיע ויתכן מאוד מאוד שכבר השבוע גם אם באופן מוגבל
3. מדד המעו"ף - סגר ביום חמישי חיובי על 1444/5 כשהוא מוסיף 0.34%
מדובר על תנועה מאולצת חסרת סנכרון מול הנעשה בעולם לגמרי
אבל אני מחזיק מהמעו"ף מדד חכם...הוא רואה את התמונה הכללית יותר טוב מהמדדים המרכזיים בעולם והוא גם הוכיח את בעבר
המעו"ף מסמן לי נסיגה מכל עלייה שהוא ייצור היום או בהמשך ...כרגע מסתכל על 1460 בלבד ...כל מה שהוא ישיג גם מעבר לזה יהיה הרמה להנחתה מבחינתי
הבוקר הארביטראז חיובי כמעט 0.7%
אין היום מסחר בוול סטריט ובדאקס אבל סה"כ תחילת השבוע צפויה להיות חיובית מגומגמת
אני חושד שכבר ביום שלישי תשרור שליליות מסויימת קלה במדדים לקראת יום רביעי
כלומר נסיגה נקודתית
הנפט - סקרתי אותו לעיל
הדולר - רושם התאוששות ולדעתי זה תוצאה של התקרבות לקביעת הריבית בארה"ב
אני משאיר לו הערכה כללית חיובית
מבחינת המקרו :
היום ומחר - אין מקרו משמעותי
יום שלישי - הייצור התעשייתי הסיני + מדד המחירים לצרכן בבריטניה + מדד הסנטימנט הכלכלי של ה ZEW בגרמניה
יום רביעי - מדד Tankan בחברות הלא-תעשייתיות הגדולות ביפן (מודד את מצב העסקים שם)
+ דו"ח התעסוקה בבריטניה + המכירות הקימעונאיות בארה"ב + מדד המחירים ליצרן בארה"ב + מלאי הנפט + האירוע החשוב של השבוע קביעת הריבית בארה"ב
יום חמישי - דו"ח תעסוקה אוסטרלי + מדד מנהלי הרכש בגרמניה + המכירות הקימעונאיות בבריטניה + קביעת הריבית בבריטניה + מדד המחירים לצרכן בארה"ב + מדד הייצור של פילדלפיה + מדד המחירים לצרכן כאן אצלנו
יום שישי - מדד המחירים לצרכן באירופה
טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1458 עד 1452 או 1450
המדד יפתח בירוק מעל 1455 זה דבר סביר
השאלה היא רק כיצד יסגור ...צמעל או מתחת 1456
סגירה מעל לזה תיתן לו עוד קצת ירוק 1460 או מעל
כרגע אני מצפה שהמדד יסגור פינה וינוע לתחום 1460/70 לפני שיסוג
אבל בסך הכל - יש לי מספיק אינדיקטורים אמינים שהמדד ימחק את כל העלייה שהוא מבצע
קול 1470 - במידה ויתבסס מעל מחיר 700 אעריך לא קירבת יעד למחיר 1000...כרגע זה נראה לי דבר סביר
יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה