סקירת בוקר
יראה, 5/12/16
בוקר יום שני 5.12.2016
נקודות חשובות להיום והשבוע :
1. משאל העם האיטלקי היה חד משמעי כנגד הרפורמות של הממשלה האיטלקית
וזה היה צפוי ולא מפתיע וכתוצאה מכך כצפוי גם הודיע ראש הממשלה על ההתפטרות שלו
החובות של איטליה אדירים ...ועל זה אין חולק
מה כל זה אומר ? בעיקר אם ואם ואם ...כלומר כל כך הרבה אפשרויות יש אחרי הסיפור הזה
ראשית ימונה מחליף לראש הממשלה --> האם הוא יכריז על בחירות חדשות במיידי ? -- > האם הרוב ליציאה מהאיחוד ינצח --> האם הם יצליחו להקים בכלל ממשלה --> האם האיחוד בכלל יתן לזה לקרות לפני שיעשה הכל שהם ישארו וזה סביר מאוד שכן -- > והאם והאם --> שורה תחתונה אם איטליה תחליט על יציאה מהאיחוד וזה בכלל תרחיש רק לעוד שנה וחצי וגם זה רק אחרי שהאיחוד לא יוותר לה על החובות ועל רפורמות...אז זה יגרום לברדק גדול מאוד בשווקים ופישטות רגל וכו וכו ....נכון להיום המצב הוא של חוסר וודאות גדול מאוד לאור כל האפשרויות...אבל ברור מאוד שמעבר לפינה אורב דב גדול בכל תרחיש שהוא לאירופה גם אם זה יקח זמן
אפשר לראות את זה גםבתגובה של השווקים הבוקר לסיפור הזה...תגובה מאוד סולידית
2. דו"ח התעסוקה האמריקאי מאחורינו -
הדו"ח כמעט עמד בצפי כאשר נקודת החולשה שלו היא השכר לשעה וזה אגב נקודת חולשה דיי עקבית
עוד נקודת חולשה אצלו זה הירידה בשיעור ההשתתפות בכוח העבודה...כאשר במקביל האבטלה רושמת ירידה לכאורה...זה מצביע על כמות מובטלים שלא רשומה ולמעשה לא מחפשת עבודה דרך הרשויות אם בכלל
למרות הכל - הדו"ח מצביע על כך שאין סיבה לכאורה לפד שלא להעלות את הריבית בדצמבר באם מתייחסים רק למצב הפנים אמריקאי
ישנם עוד שיקולים מבחוץ שלא ברור איך ישפיעו
3. דו"ח התעסוקה עבר והיום משאל עם באיטליה על הרפורמות של ראש הממשלה
המטרה היא לחלץ את הכלכלה ולצאת מהחובות הכבדים
ראש הממשלה האיטלקי מתנה את המשך כהונתו בהצלחת המשאל ...עד כאן זה נשמע בסדר...העניין הוא שהשווקים נוטים לשייך הפסד במשאל לעליית הכוח הפוליטי של חובבי הברקזיט ...כלומר איטליה אחרי בריטניה ולכאורה מדרון חלקלק לגוש האירו
4. המדדים בוול סטריט רשמו ירידה מתונה ביום חמישי וביום שישי ללא ירידה כלל
אין בתנועה הזו שום הפתעה מיוחדת
פתיחת השובע תלויה בתוצאות משאל העם באיטליה כאשר הסימנים מצביעים על פתיחת שבוע שלילית נקודתית
5.תחילת השבוע דלילה בנתוני מקרו - הם יחזרו בעיקר עם יפן וסין בסופ"ש
6 . מחיר הנפט ממשיך במומנטום שלו לכיוון 54 דולר גם אם נחלש מעט הבוקר
7. (את זה כתבתי אתמול) גם אם המדדים יפתחו את השבוע שלילי ...מתון או אגרסיבי בעיקבות משאל העם האיטלקי
לדעתי הם יחזרו דיי מהר מעלה וישמיו את תוצאות המשאל הזה בצד
זה כמובן לא מבטל את ההערכה השלילית הכללית על כלל המדדים
הערכות כלליות :
1. ה S&P איבד ביום חמישי כ 0.35%
יום שישי הוא כבר לא זז ונשאר על האפס
סה"כ הוא עומד סביב 2190 כאשר הערכתי שלא ירד בסופ"ש מ 2180
פתיחת השבוע אומנם לא ידועה (רק מחר) אבל אני יכול להעריך באופן גס פתיחת שבוע שלילית שתחומה מלמטה ב 2140 לערך ולמרות זאת אני מצפה לתנועה שלילית נקודתית בלבד ...כלומר התאזנות מעלה ...אולי אולי בסגנות הברקזיט שעשתה בריטניה
כלומר מעריך שהשווקים "יאכלו את הצפרדע" לעת עתה ויעלו גירה בשלב מאוחר יותר
2. הדאקס - איבד ביום חמישי כאחוז
ביום שישי נסחר שלילי אבל לא ירד מ 10400 וסגר מעל 10500 כאשר הוא מאבד מינימלית רק כ 0.2%
הערכתי בסוף שבוע שעבר שהוא יבצע ביקור ב 10400/500
עכשיו על הפרק יש את התפטרות ראש הממשלה האיטלקי
אני משאיר את ההערכה מאתמול - כל תגובה שלילית תהיה נקודתית לדעתי מוגבלת
הדאקס יחזור מסיבה כלשהי דיי מהר מעלה לכיוון 10700 ו"יבלע" את האירוע בינתיים...
ואף על פי כן אני משאיר את ההערכה הכללית שלילית כרגיל
3. מדד המעו"ף - סגר סה"כ שבוע שלילי בו הוא מאבד כ 0.8% וסוגר על 1438
כל זה לאחר שכבר השיג את 1460 ביום ראשון שבוע שעבר ומאז רשם רצף שלילי עד 1438 ביום חמישי
כך כתבתי אתמול :
"במהלך השבוע ובסופ"ש רשמתי שתי נקודות :
המדד יזלוג לכיוון 1434 עד 1436 ושם נמצא למעשה המבחן שלו לטווח הקצרצר
המדד יחזור ל 1460/70
למעשה שני הדברים הנ"ל רלונטיים לטווח הקצר
יש מצב שהמדד יפול לאזור 1420 לפחות
ומצד שני אני מאמין שזה יהיה נקודתי והוא יחזור דיי מהר מעלה
ואף על פי כן אני משאיר את ההערכה הכללית שלילית כרגיל"
בפועל המדד אתמול סגר מתחת 1434
המשמעות מבחינתי היא שהמדד ישיג בטווח הקצר לפחות את 1420 לערך גם אם יפתח היום חיובי או על האפס
אם יהיה שינוי בהערכה הזו אעדכן
הבוקר הארביטראז חסר משמעות
המסחר בוול סטריט ובדאקס חוזר כאשר כבר ידוע מה תוצאות המשאל באיטליה ...
שנחאי - רצף נתונים מחכים בסופ"ש וסה"כ בהערכה הכללית אני נותר שלילי
חוזה S&P נסחר בכלל בנטייה ירוקה אפסית וזה לא אומר כלום אלא סתם על עיכול של התוצאות באיטליה והכלה של האירוע ...כבר הערכתי את זה אתמול
הנפט - אחרי ההסכמות באופאק הערכתי לו 54 דולר וזה בתוקף ויש מצב גם ל 56 דולר
ובכל זאת אני לא חושב שהנפט ימשוך יותר מידי למעלה
יש אגב למחיר הנפט סיכונים גיאו פוליטיים בעיקר בגלל משחקים של איראן ורוסיה במרחב המזרח התיכון אולי גם כדי לייצר לנפט מחיר גבוה באופן מלאכותי...למשל חסימת מיצרי הורמוז או באב אל מנדב לפרק זמן מסויים ...סתם ספקולציה אבל אפשרי
הדולר - אני נותר אופטימי לגביו בהערכה הכללית כאשר הוא צפוי להינות אולי מהעלאת ריבית
מבחינת המקרו :
היום יום שני - מדד מנהלי הרכש בבריטניה + מדד ה ISM הלא יצרני בארה"ב
סה"כ לא נתונים שיקבעו כיוון משמעותית
יום שלישי - ריבית באוסטרליה - אבל לא רואה נתונים בעלי השפעה משמעותית
יום רביעי - התמ"ג באוסטרליה + הריבית בהודו + תפוקה תעשייתית בבריטניה + סקר מחזור משרות פתוחות ותעסוקה בארה"ב + מלאי הנפט הגולמי בארה"ב
יום חמישי - התמ"ג ביפן + המאזן המסחרי הסיני + החלטת הריבית באירופה
יום שישי - מדד המחירים לצמרכן בסין
טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1436 עד 1424
יכול להיות שהמדד יפתח חיובי בתוך הטווח הנ"ל
גם אם כן - זה לא יבטל את ההערכה השלילית שלי לאזור 1420 או לגבול התחתון של הטווח הרשום לעיל
אם יהיה שינוי בהערכה הזו אעדכן...כרגע לא נראה לי שיהיה שינוי כזה
הערה:
למדדים יש הרבה פעמים "מחלה" לעשות הפוך על הפוך
זה בא בעיקר כאשר מצפים לאירוע מכונן כלשהו מראש ועומדים בכאילו במתח
ראינו את זה בהרבה אירועים בחודשים האחרקונים אבל זה כמעט כלל קבוע
בשורה התחתונה - משברים אמיתיים באים בשקט בשקט...כשלא מצפים להם במיידי
וזה לא אומר שאין כאלה חבויים...יש למכביר וכול אחד נפיץ בפני עצמו
פוט 1410 - עד להודעה חדשה כל מה שאחפש היום זה טריגר כניסה לפוט 1410 ואם יהיה שינוי בזה אעדכן
יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה