סקירת בוקר
יראה, 26/6/16
בוקר יום ראשון 26.6.2016
נקודות חשובות להיום:
1. בריטניה הצביעה על יציאה מהאיחוד האירופי - את זה כולם כבר יודעים
2. השווקים עשו בסופ"ש ירידות חדות אבל אני חייב לציין גם השאירו נקודת אור קטנה לטווח הקצר...כניראה לתחילת השבוע
3. השבוע יש לא מעט מקרו מכל העולם - מתחיל עם ארה"ב...עובר לאירופה ...ובסוף השבוע בסין ויפן
הערכות כלליות:
1. המדדים בארה"ב איבדו גובה בחדות בסופ"ש אבל לא כזה היסטרי
כבר ידועה עמדתי השלילית הכללית לגבי וול סטריט
גם טרחתי ושלחתי פוסט מיוחד שבוע שעבר לגבי המדדים בוול סטריט למרות המומנטום החיובי ...אין שינוי בעמדה הזו ואני לא מתרשם מזיגזגים קצרי טווח שהיו ועוד יהיו
2. הדאקס - ההערכה שכללית שלי ממשיכה להיות שלילית לנמוך שנתי בנסיבות כאלו או אחרות...יחד עם זאת יגיע גם תיקון למהלך היורד של יום שישי בדאקס
3. מדד המעו"ף - ממשיך לקבל ממני הערכה שלילית לנמוך שנתי
כלל לא משנה אם הוא ירד היום חזק בפתיחה ויסגור בנימה אופטימית לאחר מכן
יש לי שתי הערכות - 1380 - סבירות לקיום היא גבוהה מאוד
הערכה שניה- מתחת 1300 בואכה 1240 - זו הערכה שאני יותר זהיר איתה בשלב זה
הערכות לטווח הקצר:
1 ה S&P עלה ביום חמישי כ 1.3%
אבל איבד ביום שישי כ 3.6% וסה"כ הוא עומד על 2037
אינני בטוח מה יקרה בתחילת השבוע אבל חושב שהוא יתקן חלק מהירידה של יום שישי
כבר בתחילת השבוע
לא צריך להתרשם מזה...ההערכה הכללית נשארת בו שלילית כללית כרגיל
גורמי סיכון ? מפה ועד להודעה חדשה בכל גיזרה הן באר"הב עצמה הן באירופה
המוכה...והן מהמזרח סין יפן...על המצב הגיאו פוליטי אני כלל לא מדבר
2. הדאקס איבד ביום שישי כמעט 7% לאחר שעלה ביום חמישי כ 1.85%
לשים לב - נתתי לאורך כל שבוע שעבר ובתקופה שלפניו הערכה שהדאקס יחזור לבקר ב 10300/400...למעשה הוא ביצע את זה ביום חמישי וכבר בשישי הוא איבד את כל העליה של שבוע שעבר וסגר על 9557...יש לציין שבנמוך הוא ראה כבר כמעט 9200
לאן מכאן ? אני לא בטוח מספיק אבל יש סיכוי לא רע שהוא יתקן בטווח הקצר חלק ניכר מהירידות של יום שישי
האם זה משנה את ההערכה הכללית ? התשובה היא לא והיא נותרת שלילית
3. מדד המעו"ף - המדד היחיד שייקף את האמת כאשר הוא סוגר פסימי ביום חמישי
סה"כ הוא סגר ביום חמישי יום פקיעה על 1432/3 לאחר שכבר ראה מעל 1440
היום הוא צפוי לפתוח שלילי אגרסיבי
אני לא בטוח אם עד 1400 +- או עד קרוב ל 1380
בכל מקרה יש לי נטייה להעריך שהוא יחתור לתיקון עולה בטווח הקצרצר לאחר הירידה
של הבוקר...כאמור זו הערכה בוסרית עדיין
הבוקר הארביטראז שלילי מעל 0.7% ולא כזה היסטרי ביחס לעוצמת הירידות בוול סטריט
אין היום מסחר בדאקס ובארה"ב - אבל הערכה לטווח הקצר לשניהם נמצאת לעיל
שנחאי - אני ממשיך להיות שלילי כללי על מדד שנחאי
הדולר - רשם זינוק עקב תוצאות ה BREXIT וזה היה צפוי
הזהב - רשם זינוק אגרסיבי של כ 5% מאותה הסיבה ואני ממשיך להעריך אותו בלפחות 1400$
הנפט - רשם ירידה אגרסיבית בסופ"ש של כ 5% וסה"כ אני קצת נוטה לראות אותו חוזר ל 42 דולר וזו הערכה מאוד גסה
מבחינת המקרו -
מחר אין נתוני מקרו משמעותיים
יום שלישי - התמ"ג האמריקאי + מדד אמון הצרכנים ושניהם נתונים בעלי חשיבות
יום רביעי - מלאי הנפט בארה"ב
החל מיום חמישי ועד סופ"ש בעיקר נתונים מאירופה וסין ויפן תקנח את השבוע
טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1388 עד 1400 +
מאוד קשה להעריך את הפתיחה במדד
אני רק רוצה לציין שאחרי שהפתיחה תתייצב אני מצפה שהמדד יתקן חלק מהירידה של הפתיחה בהדרגה
אם הוא יחריף את הירידה ויסגור בהחרפה זה יפתיע אותי
מי שיצא עם שורט ביום חמישי - הנטייה שלי לאמר לממש אותו בשלב זה
יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה