סקירת בוקר
יראה, 23/6/16
בוקר יום חמישי 23.6.2016 יום הפקיעה + משאל העם בבריטניה
נקודות חשובות להיום:
1. ראשית זה יום פקיעה חודשי
2. היום יתקיים משאל העם בבריטניה - למעשה הוא כבר התחיל ויסתיים רק בחצות לפי שעון ישראל...עד כמה שידוע לי אין מדגמים למשאל הזה ולא נוכל לדעת את תוצאות האמת אלא רק מחר בבוקר
חשוב להבין שבמידה ותוצאות האמת יהיו לטובת עזיבה של בריטניה תהיה השפעה שלילית על השווקים וגם בגיזרת המט"ח יהיה ברדק
אבל מצד שני ההשפעה של הנושא הזה תהיה למספר ימים ...אחר כך זה יקח שנתיים עד כמה שידוע לי עד שבריטניה תעזוב את האיחוד...ההשלכות של זה כלל לא ברורות ...הן יכולות להיות נוראיות בטווח הבינוני או לעבור בשלום בסופו של דבר ללא הרבה בלגאן
חשוב גם להבין שזה בסך הכל משאל עם ותיאורטית לא חייבים ליישם אותו בפועל
הערכות כלליות:
1. אין שינוי בהערכה הכללית לגבי ה S&P והיא נותרת שלילית
לא ניתן לדעת מה יצא ממשאל העם הבריטי...אבל אם יצביעו בעד יציאה הירידה במדדים אמורה להיות מיידית חריפה גם אם בהשפעה קצרת טווח
במידה ויצביעו על הישארות תהיה תגובה חיובית אומנם אבל אני מעריך שגם היא תהיה דיי קצרה
בכל מקרה ההערכה הכללית לא תלויה במשאל העם הבריטי
2. הדאקס -
ההערכה הכללית היא שלילית כרגיל
יחד עם זאת בטווח הקצר ...הוא עשוי להמשיך להתקדם לכיוון 10300/400 כאשר רק הצבעה לטובת הישארות תביא אותו כנראה לנקודה הזו ...ויש לציין שהרוח הנושבת היא לכאורה להישארות באיחוד גם על בסיס איך שהדאקס מתנהג מתחילת השבוע...האם לסמוך על זה?? בלתי אפשרי לדעת מה יהיו התוצאות אמת
3. מדד המעו"ף -
נשאר עם הערכה כללית שלילית תחילה לנמוך שנתי תחילה
גם עלייה במדד בטווח הקצר לא תשנה את ההערכה הזו
הערכות לטווח הקצר:
1. ה S&P איבד בלילה כ 0.16% וגם ה VIX יש לציין השתולל
אין יציבות במדדים והם צפויים להיות סוערים על פי סקרים ושמועות לפחות עד מחר
לכן מה שרואים ירוק כרגע עלול להיות להפך עוד היום או מחר
בינתיים במידה ומשאל העם יתן תוצאה של הישארות ה S&P סביר להניח ילך ל 1120
אחרת הוא ירד דיי חזק בטווח הקצר
עם או בלי קשר לתוצאות המשאל וגם אם ה S&P ילך ל 1120 ההערכה הכללית תישאר
שלילית
2. הדאקס - כבר רשמתץי מתחילת השבוע כמה פעמים עדיין חותר ל 10300/400
אני לא בטוח אם ישיג את הנקודה הזו לפני או אחרי תוצאות המשאל
בכל אופן למרות האופטימיות שמפזרים השווקים לא ניתן לסמוך על זה בנוגע לתוצאות כי
הסקרים דיי צמודים ויש לא מעט קולות צפים
בלי קשר לנושא הבריטי אני נותר שלילי כללי בהערכה גם לגבי הדאקס וגם במידה
ובריטניה תישאר באיחוד
3. מדד המעו"ף סגר אתמול חיובי במחזור לא גבוהה ב 1433/4
סביר להניח שהוא יחזור היום ל 1438
וכבר כתבתי אתמול שזה מה שצפוי להתרחש
אני הרבה פחות בטוח בסיומת של היום ...אעדכן על זה בהמשך
בכל מקרה אני מדגיש שוב שההערכה הכללית היא שלילית וגם עליות סביב הנושא הבריטי
לא ישנו את זה
הבוקר הארביטראז הוא שלילי כמעט 0.4%
חוזה S&P נסחר חיובי סביב 0.5% ...למה ? כובע...הכל סובב סביב הערכות והימורים לתוצאות משאל העם הבריטי
הדאקס - כבר הערכתי אותו לעיל הוא צפוי היום להיסחר חיובי לפחות בפתיחה כנראה סביב 10200
שנחאי - ההערכה הכללית נשארת שלילית כרגיל
הנפט - אין שינוי משמעותי והוא נסוג שוב מ 50 דולר
הדולר - עדיין במגמת היחלשות מינורית אבל כנראה שאם בריטניה תצא מהאיחוד הוא יגיב כלפי מעלה(גם זה אני לא בטוח)
הזהב - בעמדת המתנה גם הוא לקראת תוצאות המשאל והוא יגיב מעלה באם בריטניה תצא מהאיחוד ...ההערכה הכללית לגביו היא חיובית ל 1400 דולר
מבחינת המקרו -
עוד כשעה מדד מנהלי הרכש בגרמניה
אבל בתכלס הכל מתגמד כרגע אל מול נושא משאל העם
טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1448 עד 1432
כרגע אני שומר על אופטימיות זהירה שהמדד יסיים את היום חיובי כשהוא חותר ל 1448
אני מציע לא לסמוך על זה יש קצת חוסר היגיון בתנועות המדדים השונים
הרבה חוסר וודאות עד שיתבררו תוצאות המשאל
ובלי קשר ההערכה הכללית נשארת שלילית
קול 1480 - בטווח הקצר ההערכה כרגע היא למחיר יעד 900
אין על זה טריגר כרגע ולא לסחור את זה עד למתן טריגר גם במחיר פספוס
יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה