סקירת בוקר
יראה, 20/6/16
בוקר יום שני 20.6.2016 שבוע הפקיעה
נקודות חשובות השבוע:
1. השבוע ביום חמישי תיפול ההכרעה לגבי בריטניה האם כן או לא תישאר באיחוד
אין טעם בכלל לנסות להעריך את זה...הסקרים מתנדנדים מכאן לשם
וזה למרות שהבוקר לכאורה רואים פתיחה חיובית במדדים על רקע העניין הזה מאחר והלך הרוח הוא שהרצח בבריטניה מחליש את הסיכוי ליציאת בריטניה מהאיחוד
בכל אופן במידה והיא תישאר באיחוד נראה תנועה חיובית מתקנת קצרת טווח במדדים
במידה ולא נקבל החרפה נוספת במדדים עד לגבול מסויים ועד שיתפזר ערפל ההלם
למה הלם ? כי למעשה לא ברורות כלל ההשלכות של האירוע הזה וכולן בגדר הערכות
מותנות ולא ניתן לדעת מה באמת יהיו תוצאות המשאל בפועל
2. השבוע הוא שבוע פקיעה שנפתח על רקע השינוי שאיפשר בנק ישראל באחזקות הבנקים
סה"כ זה טוב למחזור המסחר אבל התגובה החיובית של השוק לזה היא מוגבלת וקצרה
3. מבחינת המקרו - החל מיום שלישי כמעט כל השבוע הוא מקרו מגרמניה
אבל הכל מתגמד עד להחלטה הבריטית
הערכות כלליות:
1. אין שום שינוי בהערכות הכלליות לגבי וול סטריט
ההערכה הכללית ל S&P היא שלילית כרגיל
ספציפית לשבוע הנוכחי יש חשיבות לסיומת שלו שתקבע גם את הטווח הקצר
2. הדאקס - ביום חמישי במייל עדכון לגביו ציינתי שהוא יבקר בסופ"ש ב 9600
זה אכן מה שקרה בפועל ...ביום חמישי הוא איבד "רק" 0.6% וביום שישי כבר עלה 0.84%
סה"כ הוא סגר שבוע על 9630
בשורה התחונה ולקראת השבוע אין שום משמעות לתנועה של הדאקס בסופ"ש
ההתנהלות היא התנהלות של המתנה למשאל העם בבריטניה ללא כיוון ברור כלל
במידה והבריטים יצביעו על הישארות באיחוד אז אני מעריך שהדאקס יטוס חזרה עד קרוב
ל 10400...אבל מדובר על תנועה קצרת טווח ובגדול הוא יחזור לשליליות שלו לאחר מכן
בהדרגה...נכון לעכשיו אני נוטה טיפב יותר לטובת תנועה חיובית שלו עד קרוב ל 10400
לפני שהוא דועך שוב אבל בשום אופן לא ניתן לסמוך על זה על רקע ההצבעה בבריטניה
3. מדד המעו"ף -
ההערכה הכללית נשארת שלילית לחלוטין מבחינתי לנמוך שנתי מינימום ובדגש על מינימום
זה בתוקף גם על רקע ההודעה של בנק ישראל לגבי הבנקים
הערכות לטווח הקצר:
1. ה S&P למעשה בסופ"ש לא זז כלל הוא קיזז את התנועה שלו ביום חמישי
על ידי התנועה ביום שישי
כך יוצא שהוא עומד נכון להיום על 2070
במהלך הסקירות בשבוע שעבר ציינתי שירד ל 2040/50...הוא אכן ירד ל 2050 אבל נבלם
עוד ציינתי את 2030 כנקודה קריטית לטווח הקצר - הנקודה הזו לא הובאה למבחן
נכון להיום - עד ליום חמישי אני לא מצפה לתנועה מיוחדת ב S&P
ההתנהלות צפויה להיות בין 2040 ל 2100
לאחר תוצאות משאל העם יש שתי אפשרות :
או שבירה של 2030 ואז הידרדרות עד 1950 בקירוב
או שוב נסיקה לאזור 2120
אנחנו רואים הבוקר כמה חוסר יציבות יש בתנועת המדדים הפעם זה על רקע משאל העם הבריטי...כאשר גם זה נושא לא ברור לחלוטין עד לרגע האמת וגם זה נקודה ברצף אירועים בתקופה הנוכחית שאחרי שיעבור יעברו לנקודה הבאה
2. הדאקס - כבר דיברתי לגביו בהערכות הכלליות - אתמול כתבתי שהוא לא צפוי לעשות משהו מיוחד עד להחלטה הבריטית אלא להתנהל בחוסר יציבות מוחלט כאשר זה אזור המתנה הרמות הנוכחיות שלו
לאחר פרסום תוצאות משאל העם סביר לי שהוא ילך קרוב ל 10400 במידה ובריטניה
תשאר באיחוד...במידה ולא סביר לי שהוא ילך לנמוך שנתי
בפועל אפשר כבר לראות שהדאקס מתנהג בפראות רק על רקע הערכות מוקדמות והוא הולך ל 10000 חזרה כבר היום
3. מדד המעו"ף -
אני מצפה שהוא יבקר השבוע ב 1420 עד 1428
משם אני כלל לא בטוח איך יסתיים השבוע בטח שמדובר בשבוע פקיעה
ההערכה לנמוך שנתי תשאר כמובן בתוקף
לא ברור לי מתי מתקיימת ההצבעה על בריטניה ביום חמישי והאם המעו"ף יגיב לזה רק
ביום ראשון או כבר ביום חמישי נדע את התוצאות במהלך היום
מדד הבנקים - סביר להניח שהוא יבקר ב 1380 במסגרת הפוש שקיבל ביום חמישי
הבוקר הארביטראז חסר משמעות לחלוטין
הדאקס צפוי להיסחר חיובי עד 10000 כנראה וכנ"ל בוול סטריט
אין בתנועות האלה משהו מיוחד אלא קפריזיות שלא מעידה על הכיוון הכללי ואני נותר שלילי כללי בכל מקרה על המדדים
שנחאי - אני נותר שלילי בהערכה הכללית כאשר התנועות של שנחאי בטווח הקצר חסרות יציבות
הנפט - ממשיך בניסיון שלו להתאושש וחוצה את ה 49 דולר
עדיין הנטייה שלי שלילית לגביו עד 42 דולר אבל מאוד קשה עד בלתי אפשרי לצפות את התנועות שלו מהיום למחר
הזהב - ההערכה הכללית נשארת חיובית ל 1400 $
הדולר - ללא שינוי משמעותי אבל סה"כ הנטייה היא אופטימית ל 3.9 שקלים
המקרו -
עד יום שלישי לא צפויים נתונים משמעותיים
החל מיום שלישי ועד שישי נקבל רצף של נתונים מגרמניה
ביום שישי יפורסם נתון משמעותי בארה"ב הזמנות מוצרים ברי קיימא
סה"כ זה שבוע שתשומת הלב היא לבריטניה
טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1428 עד 1414
המדד צפוי לפתוח חזק עד 1428 על רקע הקפריזיות במדדי חו"ל
למעשה גם על בסיס הסיומת אתמול הוא לא הראה מוכנות לקפוץ על הבוקר היום
אבל כבר ציינתי כבר בסקירה אתמול שאני מצפה שהוא יתרומם ל 1428
זה מתרחש בצורה דיי עקומה ולא בריאה
הערה:
אני משתמש במילה קפריזיות לאורך הסקירה כי זה בדיוק מה שזה בתנועת המדדים בעולם
שמועות והערכות מזיזות אותו אבל אני חייב לציין שהמדדים לא נראים יפה לעיין
באותה המידה שהם עולים היום הם עלולים לפול בחוזקה במשאל האמת או בנסיבות אחרות
בינתיים הדאקס יכול ללכת ל 10000 ובתוצאות האמת חיוביות מבחינתו הוא ילך גם ל 10400
קול 1420 - נתתי לו אתמול שתי הערכות מותנות במידה וההערכה ל 1428 שציינתי תתקיים...הערכת יעד למחיר 800 ושניה ל 1200 ...למעשה שתיההערכות התקיימו הבוקר אבל אני מצפה שהמחיר שוב ילך ל 1200 עם סיכוי אולי ל 1400...למעשה על בסיס המסחר אתמול לא היה ניתן לנצל את הזינוק של הבוקר
יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה