סקירת בוקר
יראה, 9/2/16
בוקר יום שלישי 9.2.2016
הערכות כלליות :
1. וול סטריט רשמה יום ירידות אם כי כזה שהוןא סולידי יחסית בסיכום יום גם אם היה סוער
במהלכו ...ניכר שמתקיימת שם מלחמה על רמות התחתית של 2015
בכל אופן אני נותר עם הערכה כללית ליעד 1600 ב S&P כולל זינוק של ה VIX לשיאו השנתי
זה לא אומר שלא יתבצע מהלך מתקן לפני כן
מהלך כזה יצא לדרך בנסיבות כאלה או אחרות וגם הוא יהיה אגרסיבי כמו המהלך היורד
הסנטימנט יודע יפה מאוד להתחלף כשצריך והוא תמיד מוצא את הסיבות לכך
והערה קטנה:
לאורך כל החודשים האחרונים יש כמעט קונצנזוס בין הכלכלים למיניהם לגבי מצב הכלכלה האמריקאית והעולם בכלל...לדעתם אין סיבה לרדת והם טוענים את זה חודשים
אני לאורך התקופה הזו למעשה הערכתי הערכה שלילית כנגד הקונצזוס הזה
גם כשהמדד עלה לשיאו בוול סטריט טענתי שהוא יפול חזרה לתחתית השנתית
סביר להניח שגם המשך ההערכה יתקיים וניראה את ה S&P ממשיך לרדת
סה"כ הכלכלנים צודקים ...המצב לכאורה מעבר לנפט וסין וכו נראה בסדר אצל האמריקאים...
אלא שלשוק יש חוקים משלו וחוק מספר אחד אצלו הוא חוק הסנטימנט
זה לא תמיד נמדד במצב הכלכלי העכשוי ובמה שניראה לעין
בכל אופן דעתי האישית היא שגם במה שנוגע למצב הכלכלה האמריקאית מרכיב אי הוודאות גבוה ממרכיב הוודאות באופן דיי משמעותי כרגע וכבר הרחבתי על זה בלא מעט סקירות
מרכיב אי וודאות הוא אוייב גדול של השווקים
2. הדאקס - ירד אתמול מעט מתחת 9000
כבר ציינתי באחת הסקירות שהיתי מצפה שהוא יוציא מהלך עולה מתקן בין 8500 ל 9000
וסביר להניח שגם נראה את ההערכה הזו מתקיימת בפועל
3. מדד המעו"ף - כבר הערכתי לו לאורך הדרך גם בגלים עולים בחודש האחרון ירידה לנמוך
שנתי וציינתימ בנוסף שתי רמות 1410 ו 1380...שתי הרמות האלה כרמות יעד הן בתוקף
יחד עם זאת מכל אחת מהרמות האלה יש לחשוד מאוד ביציאתו של מהלך מתקן אפילו
אגרסיבי ...אני עדיין לא בטוח מאיזו מהן אבל יכול להיות שקודם נראה ירידה מ 1400
וול סטריט -
ה S&P איבד אתמול בסיום יום "רק" 1.4% והוא עדיין עומד מעל לנמוך השנתי של 2015
ניכר שם מאבק
קשה לשים את האצבע על סיבה אחת לירידת המדדים
אני טוען שזו תערובת של סיבות שהנפט הוא רק המתזמן של הגלים היורדים לפי הסנטימנט שבו והוא רק אחת מהסיבות
בכל אופן ההערכה שלי נותרת כרגיל שלילית עדיין כפי המפורט בהערכות הכלליות
מדד המעו"ף איבד אתמול "רק" 1.2% וסגר קרוב ל 1420
המחזור הוא מחזור קצת מעל לממוצע
סקטור הביומד מוביל את המדד לירידות והשפעתו היא גדולה מאוד
בולטת בחריגותה היא בזק שרשמה עלייה חדה שכבר כתבתי עליה שתחזור לשיאה
לסיכום:
ההערכה שלי למדד נימצאת בהערכות הכלליות בפירוט
סביר להניח שגם היום יתנהל מסחר שלילי אבל יש לשים לב לשתי הרמות שציינתי לעיל
הבוקר הארביטראז שלילי בשיעור של כ 0.4% כאשר כל סקטור הביומד חוטף
חוזה S&P נסחר גם הוא שלילי כרגע בשיעור של כ 0.8%
המסחר בוול סטריט אמור להתנהל שלילי עם סיכוי קל למעבר חיובי וזיגזג כאשר הסיומת לא ברורה ...סה"כ צפוי עדיין מאבק על התחתיות של 2015
הדאקס - מפורט לגביו בהערכות הכלליות
שנחאי - אין מסחר כל השבוע עקב "שנת הקוף" או משו דומה אבל כאמור אני בהערכה כללית שלילית עדיין לגביו
הנפט - ירד מתחת ל 30 $ שוב פעם ...כאשר לדעתי כרגע רק עימות גיאו פוליטית תקפיץ מעלה את מחירו באופן משמעותי וזה סיכון שמתעצם ככל שמחירו מידרדר לדעתי
הדולר - כבר כתבתי בתחילת השבוע שהוא יתקן להערכתי מאזור ה 3.85 חזרה מעלה וזה כרגע בתוקף
מבחינת המקרו - גם היום אין נתוני מקרו משמעותיים
ילין תדבר בהמשך השבוע
טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1412 עד 1424
אני מצפה לראות את המדד מתקרב ל 1410
שם צריך לשים לב להתנהגות שלו וזו מעין צומת דרכים נקודתית
אני עדיין לא בטוח אם הוא קודם ירד ממנה או יתקן ואני חושד שקודם ירד ממנה
ההערכה שלי לגבי מהלך עולה שכתבתי אתמול היא עדיין בתוקף
יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה