סקירת בוקר
יראה, 8/2/16
בוקר יום שני 8.2.2016
בוקר יום ראשון 7.2.2016
הערכות כלליות:
1.וול סטריט איבדה גבוה בסיכום מוצ"ש אבל עדיין מעל לנמוך השנתי שלה כאשר גוברים
הסיכויים לשבירה מטה גוברים ליעדים שלי קרי 1600 לערך ב S&p
יש לקרא את דעתי לגבי דו"ח התעסוקה האמריקאי משבוע שעבר
בפועל את דו"ח התעסוקה שפורסם ביום שישי היתי מגדיר כברדק אחד גדול
תוספת המשרות בפועל – נתון גרוע (מן הסתם יאשימו גורמים זמניים)
אבל האבטלה ירדה וגם השכר לשעה עלה
בשורה התחתונה – הדו"ח הזה נתון לפרשנויות משני צדדים
ואני לא בטוח אם הוא דו"ח טוב או רע
בפועל הפרשנות השלטת היא ששני הנתונים האחרונים מאפילים על תוספת המשרות
לכן לכאורה הסבירות להעלאת ריבית גדלה השנה.
מבחינתי העלאת ריבית זה תהליך בריא...אם זו הסיבה שבאמת המדדים יורדים דיינו
אני לא בטוח שזו הסיבה ושהמצב וורוד וזה דבר שחד משמעית ימים יגידו (חודשים)
כבר כתבתי באינסוף סקירות שהסיטואציה של הריבית בארה"ב מול המצב בסין ומול
המצב האמיתי של הכלכלה האמריקאית ומול מחיר הנפט
זה חתיכת מצב מסובך שאין לו תקדים
2. למעשה אין שינוי מהותי במצבו של הדאקס
הוא משייט מעל לרמת ה 9000 כאשר ההערכה שלי היא ליציאתו של מהלך מתקן ואפילו
אגרסיבי בין 9000 ל 8500
3. מדד המעו"ף לאורך השבוע האחרון התנהל מאוד קשה
הוא ניסה לפרוץ קדימה ולתקן כמה פעמים אבל כשל
סה"כ למרות שביום חמישי בסגירה הוא סגר בפוש למעלה
בהסתכלות רחבה יותר הוא נותר שלילי...אני כמובן נותר עם ההערכה השלילית כרגיל
לנמוך שנתי ול 1410 ו 1380 בקירוב
אתמול הוא פתח בפער שלילי כלפי מטה אבל עדיין מעל לנמוך השנתי
גם את זה הוא ישבור ויקבע נמוך שנתי חדש לדעתי כאשר היעד הקרוב הוא 1424
וול סטריט –
יום חמישי התנהל בהמתנה לדו"ח התעסוקה
לגבי דו"ח התעסוקה כבר פירטתי לעיל בהערכות הכלליות
סה"כ המדדים עומדים עדיין מעל לנמוך השנתי שלהם אבל עם נטייה ברורה לשבירה מטה אפילו ישירות לכיוון ה 1600 ב S&P
למרות זאת - מהלך עולה חזרה יגיע - אני לא בטוח בשלב זה אם עוד לפני שבירה או רק אחריה
בכל אופן לא צריך להתרשם מהאופטימיות במצב החוזים בוול סטריט כרגע
מדד המעו"ף פתח אתמול שלילי חזק יחסית על רקע הארביטראז השלילי החריף
סה"כ פתח המדד על 1436/7 ירד עד 1431/2 אבל סגר בנקודת הפתיחה לערך
מחזור המסחר אופיני ליום ראשון ונמוך
המניות הדואליות הובילו את הירידה
לסיכום:
אתמול סמוך לסגירה כבר הערכתי יום מסחר מעורב
המדד יכול לעלות חזרה ל 1444 ואולי ואלי 1454 שזה בסבירות יותר נמוכה כרגע
בכל מקרה הוא יחזור ליפול חזרה ולקבוע נמוך שנתי חדש כאשר נכון לרגע זה ההערכה שלי שזה יקרה עוד החודש
הבוקר הארביטראז חסר משמעות
חוזה S&P נסחר חיובי כרגע סביב ה 0.4% ...לא צריך להתרשם יותר מידי ממצב החוזים החיובי ...גם אם בפועל זה מצב שישמר עד פתיחת המסחר שם ויתנהל חיובי בפועל
אני נותר עם הערכה שלילית עדיין
הדאקס - הערכה כללית לגביו נימצאת בהערכות הכלליות
ואני חוזר על ההערכה שאומנם הטווח הקצר בדאקס הוא שלילי אבל יימצא התירוץ להוציא מהלך עולה אגרסיבי בדאקס בהמשך הדרך (לא ברור אם מהלך מתקן בלבד או אמיתי עולה)
שנחאי - אני נותר עם הערכה שלילית כרגיל
אבל השבוע לא יתקיים מסחר כלל בסין עקב ראש השנה שלהם או משהו דומה לזה שקרוי שנת הקוף
הנפט - אין תנודה משמעותית במחיר הנפט ...על פניו הנפט אמור להידרדר מטה עוד פעם
אבל צריך כל הזמן לקחת בחשבון אירוע גיאו פוליטי - זה מרחף כל הזמן ברקע
אין היום נתוני או אירועי מקרו משמעותיים
טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1444 עד 1432
על פניו אמור להיות יום מסחר מעורב
כלומר להתייחס לכל פתיחה חיובית או התנהלות חיובית בחשדנות כאשר פוטנציאל המדד כרגע הוא מוגבל כלפי מעלה או ל 1444 או ל 1454 והוא אמור לסגת חזרה
אני לא בטוח כרגע בנסיגה שלו כבר היום
יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה