סקירת בוקר
יראה, 28/1/16
בוקר יום חמישי 28.1.2016 יום הפקיעה
הערכות כלליות:
1. בשלושת ימי המסחר האחרונים אני מציין שני דברים
ההערכה הכללית היא שהמדדים בוול סטריט לא ראו תחתית
ועדיין אני עם הערכה ליעד 1600
מצד שני ציינתי שבנקודת הזמן הנוכחית ובמיקום הנוכחי של המדדים יש מצב ליציאתו של
מהלך מתקן
אלו היו שלושה ימים דיי מבלבלים - מי שעוקב אחרי המדדים בוול סטריט רואה במשך
שלושה ימים בול יום והיפוכו ...אני אורמנם משאיר עדיין את הסיכוי ליציאה של מהלך מתקן
אבל במקביל חייב לציין גם שהסיכוי לזה קצת פחת
2. הדאקס הוא המדד היחיד מהמדדים שאני סוקר שדי מספק את הסחורה וכן נע
בכיוון של תיקון ...אבל גם הוא יישר קו עם מה שתעשה וול סטריט בזמן הנוכחי בסופו של
דבר...סה"כ אתמול הוא המשיך לנוע מעלה וסגר על 9880
מלעמלה יש את 10000 כרמת חסםן אבל גם במידה והיא תיחצה אז הדאקס ילך לבקר ב
10200 עד 10400 בלבד ומשם אני מעריך אותו נסוג שוב
3. מדד המעו"ף גם על רקע יום הפקיעה ביצע אתמול תנועה שלילית נקודתית בשלב הסופי
של היום ...סה"כ גם במעו"ף הסבירות להמשך התיקון מעלה עדיין קיימת
גם אם הוא נסוג אתמול ויפקע היום שלילי מינורי
אבל בגדול המגמה גם בו עדיין מטה והוא אמור לפגוטש שוב נמוך שנתי מינימום...עם יעד
קרוב 1410 ו 1380 מינימום להערכתי
וול סטריט -
יום קצת משוגע עם פתיחה אדומה וירידה חדה ...מעבר להתנהלות ירוקה וסגירה אדומה
המעבר מאדום לירוק לא היה מפתיע אלא אפילו צפוי
בכל אופן זה יום שלישי ברציפות בו ה S&P נסחר יום והיפוכו ולא מצליח לשמר מגמה
ברקע הית הצהרת הפד על הריבית שלא שונתה כצפוי אלא שהפד כהרגלו נשאר עמום וציין שהאופציה להעלאת ריבית נוספת במרץ קיימת
אין כאן דרמה או הפתעה גדולה...צריך להתייחס לגורמנים האלה כתירוצים לתנועת המדד
סה"כ גם אם הוא ימצא תירוץ לתקן מעלה הוא ירד חזרה
מדד המעו"ף ביום דיי מתיש איבד בסיום כחצי אחוז וסגר על 1447/8
מחזור המסחר היה יבש ונמוך יחסית
מדד הבנקים ממשיך להכביד בדרכו ל 1200 עד 1220 יעד שנקבתי לו מזה חודשים
גם סקטור הגז ממשיך מטה וכבר סקרתי אותו לפני מספר שבועות עם יעד שלילי שממנו אצפה שיבנה מגמה עולה
לסיכום:
היום הוא יום פקיעה
על פי התנאים הקיימים היא אמורה להיות שלילית
פקיעה חיובית קצת תפתיע אותי
בכל אופן ההערכה הכללית שלי למדד נמצאת לעיל כאשר הטווח הקצר קצת תלוי באיזו פקיעה תהיה לנו חיובית או שלילית ...אעדכן בהמשך
הבוקר הארביטראז שלילי בשיעור של כ מינוס 0.6%
חוזה S&P נסחר חיובי בשיעור של כחצי אחוז...למה ? כובע...או אולי בגלל דוחות פייסבוק שקצת מאזנים את דוחות אפל שנפלה אתמול בחדות
אני מצפה ליום מעורב הלילה בוול סטריט - אבל מצד שני חושב שהלילה יקבע האם המדד חוזר לתיקון מעלה או מסיים אותו וחוזר למגמה השלילית
במידה והוא יחליט להתרומם קודם אז הוא ילך בקירוב ל 2000 כחלק ממהלך מתקן עולה
הדאקס - אני מצפה ליום מסחר מעורב גם בו כאשר הוא יסחר חיובי בחלק מהיום לפחות אם לא בכולו ...סקירה כללית לגביו נמצאת לעיל בהערכות הכלליות
שנחאי - ממשיכה לרדת ואני נותר עם הערכה שלילית כללית ל 2400
הנפט - עדיין נע סביב ה 32 דולר כשהוא מתקן פעם השניה השבוע ל 32 דולר ונסוג
יש חשיבות ל 32 דולר ...ממנה הוא יכול לעלות עד 34 או 36 דולר אבל אני לא רואה אותו ביותר מזה אלא בנסיגה שוב משם במידה ויגיע לשם
הדולר - מנסהנ להתרומם שוב לכיוון ה 4 שקלים ואני אופטימי לגביו באופן כללי גם לחציית ה 4 שקלים לכיוון שיאו של 2015
מבחינת המקרו -
היום ומחר ישנם שני נתונים חשובים מאוד בארה"ב
היום - הזמנות מוצרים ברי קיימא
מחר - נתון התמ"ג
החשיבות שלהם נובעת מהשפעתם הישירה על הריבית ...אחרי אתמול וההערכה של הפד אז אני מניח שיחפשו לא נתונים חזקים מידי...זה טוב להם לתירוץ מתקן לטווח הקצר קצרצר
אבל אם לא מחפשים טווח קצר - כל נתון רע הוא אבן בתוך בניין של מהלך יורד מאחר ובתקופה של העלאות ריבית שהתחילה אז כבר כתבתי שכל נתון צריך לתמוך בתהליך הזה
טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1457/8 עד 1438 או 1432
הפקיעה היא חיובית מינורית קצת מעל 1451
במידה והמדד יעלה ל 1457 ואף יחצה אותה אז הוא ילך ל 1466
מצד שני יש לי אינדיקציות שליליות ואני בספק וחושד שהמדד קודם ירד מטה לכיוון 1444
כאשר אם הוא יתבסס מתחת 1444 הוא ירד עוד 10 נקודות בהדרגה עד 1434
כרגע להתמקד בטריגר שורט כי אני מחפש יריד של המדד עד 1444
יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה