סקירת בוקר
יראה, 21/1/16
בוקר יום חמישי 21.1.2016
הערכות כלליות :
1. ה S&P נאבק על רמה טכנית בלבד אזור ה 1820 והוא גם הנמוך של 2015
מדובר על רמה פסיכולוגית בעיקר לכן כשהוא הגיע אליה הוא החזיר את עצמו מעלה
אבל בסופו של דבר הוא ישבור מטה ויעשה לפחות את 1600 גם אם יבצע מהלך מתקן לפני
שורה תחתונה כל ההערכה השלילית שלי נותרת בתוקף
2. הדאקס איבד אתמול 2.8% לאחר שניסה להיכנס למהלך מתקן יום לפני
הדאקס עומד כרגע על 9400 כמעט
היום יהיה אירוע מרכזי שקשור ישירות הן לדאקס והן לשאר השווקים
דארגי צריך להחליט אם הוא מבצע פעימה נוספת של הרחבה כמותית או מצהיר על כזו
בקרוב ובלי עירפולים
אני מניח שלפחות עד לפרסום הזה תהיה דריכות בדאקס וישמרו על שיווי משקל במסחר
לא יותר מידי לשום צד
3. שני יעדים קרובים כלפי מטה אני נותן למדד המעו"ף
ראשונה - 1410
שניה - 1380
אין שום קשר למצב מתקן עולה במדד כי אני לא מבטל את ההערכה הזו בכל מקרה
אבל אוסיף - מדד המעו"ף יחזור בגל עולה מעלה לכיוון 1600 תחילה
אני לא מאמין שהוא יעשה את זה במסגרת מהלך מתקן בלבד
וול סטריט -
ה S&P איבד בלילה "רק" 1.17%
זה אחרי שהוא עשה הרבה מרעש לפני המסחר מלחץ הנפט ושנחאי
אבל סה"כ הוא נבלם בתחתית של 2015 ומעמיד עצמו מוכן לשינוי עדיין לטווח הקצרצר
גם תיקון מעלה לא ישנה את ההערכה השלילית שלי
מדד המעו"ף איבד אתמול כ 2% וסגר על 1433/4
מחזור המסחר היה מעל לממוצע
כל מניות המדד איבדו גובה כאשר מניות הבנקים מושכות למטה ומובילות
סקטור הגז ממשיך להתקרב לרמות היעד שנתתי לו מלמטה
לסיכום:
תנאי הפתיחה הבוקר הם תנאים של חוסר וודאות
יש פער בין המדד הגלום לספוט שנפתח אתמול וסביר שהמדד היום יפקע חיובי מסויים
(זה יום פקיעה שבועית)
בכל מקרה תתבצע במהלך היום המתנה לדבריו של דארגי
אני לא יכול לומר אם הוא יאכזב אלא רק שאם לא יאכזב זה קצת יפתיע אותי
בכל מקרה מדד המעו"ף יחזור למטה גם אם יפתח חיובי ויתנהל חיובי וימשיך לכאורה לתקן מעלה
הבוקר הארביטראז הוא חיובי מהותי בשיעור של כאחוז
חוזה S&P נסחר שלילי כרגע באופן לא יציב וכרגע הוא מתקרב להיות אחוז שלילי
הדאקס כמו שכתבתי לעיל צפוי להסחר יציב ...לא יותר מידי לשום צד ותהיה המתנה לשעה 15:30 אז ידבר דארגי לאחר החלטת הריבית באירופה
השאלה היא פעימה נוספת של הרחבה כמותית שאולי הוא יצהיר שבכוונתו לבצע במרס
יש לציין שלפני כחודש הוא איכזב וגרר נפילה חדה בדאקס מייד לאחר דבריו
לא ברור מה הוא כן יבחר לעשות הפעם אבל ברור שאם הוא יספר את הסחורה יהיה כאן טריגר לתיקון
שנחאי - מאבדת גובה ובעצם את כל התיקון הקצר שנסתה לבצע וחוזרת בעצם ל 2800
ההערכה שלי נותרת שלילי לשנחאי כפי הסקירה ששלחתי לגביה בניפרד השבוע
הנפט - ממשיך להידרדר...לכיוון ה 26 $ ויש לציין שהיום יפורסם מלאי הנפט הגולמי בארה"ב
זה יכול לספק טריגר לתיקון בנפט או להחריף את מצבו
יש מדינות שמתחילות מאוד להילחץ
רוסיה- מדברת על צעדי צנע
וונצואלה - מבקשת כינוס של אופאק
כבר אמרתי שככל שמחיר הנפט ידרדשר יותר מפלס העצבים יעלה ואיתו המתיחות בין המדינות
שורה תחתונה - להיום שני ארועים מרכזיים - ב 15:30 ו 17:00
טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1424 עד 1445
המדד הספוט פקע שלילי מינורי
אבל הגלום נסחר חיובי בגלל הפער בניהם בסגירה
גם אם המדד יתנהל חיובי ויסחר חיובי הוא יחזור ליפול למטה
צריך להמתין לדבריו של דארגי ולראות אם הוא מספק טריגר לכניסה לתיקון או להיפך
שבוע הבא הוא שבוע פקיעה...לכן לפני שאני כותב את ההערכה הבא אני רוצה להזהיר שאלמנט הזמן הוא גורם קצת מסוכן בנוגע להערכה כזו -
פוט 1400 - היעד שלי המוערך כרגע המינימלי הוא 900 ויעד קרוב נוסף הוא קרוב ל 1200...זו הערכה עם * אזהרה בצידה
יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה