סקירת בוקר
יראה, 13/1/16
בוקר יום רביעי 13.1.2016
הערכות כלליות:
1. נתחיל בזה שאין שום שינוי בהערכות שלי
אותה ההערכה מזה חודשים וגם האחרונה מתחילת השבוע עודנה בתוקף
המדדים בוול סטריט ירדו מטה שוב ולא מתרשם יותר מידי מתיקונים
ומבחינתי גם ה VIX ילך לגבוה שנתי 2015 מינימום (דגש על מינימום)
אני חוזר על ההערכה שנתתי בסקירה של יום ראשון
"אני לא חושב שהנמוך השנתי הוא סוף פסוק..תמיד ציינתי את הדבר הזה בצמוד למונח
לפחות ומינימום
ההערכה שלי היא שה S&P לא יסתפק בנמוך השנתי שלו אלא יגיע גם לאזור 1700/600
זו הערכה ללא תלות בתיקונים בדרך כלומר היא לא מתבטלת ולא קשורה למהלכי תיקון
שהם תמיד יבואו והם גם אגרסיביים
במידה וההערכה הזו תתבטל אני אודיע אבל הסיכוי שאבטל אותה נמוך מאוד"
אוסיף רק שעל הכניסה לתיקון הנוכחי כתבתי כבר מתחילת השבוע וגם אתמול
כך שזה לא מפתיע וזה גם רצוי וטוב
2. הדאקס - גם ההערכה הכללית שנתתי לדאקס אתמול ושלשום בתוקף
ואני חוזר עליהם שוב -
אני מצפה שהוא יוציא מהלך מתקן ביחד עם שאר השווקים
מהלך מתקן כזה אני מצפה שיצא או מ 9500 ומעל כלומר מכל נקודה בין 9800 ל 9500
או מאזור 9000 עד 9500
בכלל באופן כללי לדאקס יש את התמיכות המשמעותיות הבאות ויש להזכיר שה ECB
עדיין מזרים כסף לשווקים והריבית היא שלילית באירופה
תמיכות לדאקס - 9500 --> 9000 --> 8500 --> 7500
בפועל הדאקס אתמול אכן פתח במהלך מתקן
אני לא בונה הרבה על הסייקל המתקן שהוא התחיל אתמול ומתרכז בנקודת יעד 10400
כרגע במקרה הטוב אלא אם אעדכן אחרת
3. מדד המעו"ף -
לאחר שבועיים כמעט בהם הוא שומר על רמתו בכח
אפשר לומר שהוא חותר ל 1525 בשלב זה...כאשר גם במקרה הזה אני מדגיש
כל עלייה שלו לצורך ירידה חזרה לדעתי לנמוך השנתי
וול סטריט -
ה S&P הוסיף אתמול 0.78% הססני
הוא צפוי להמשיך לתקן אולי ל 2000 או 2020 וגם זה ממש לא בטוח
מה שחשוב מבחינתי זה שזה מהלך מתקן והוא עוד יחזור ליפול מטה חזרה
אני לא מתעסק בסיבות ...זה יכול להיות מגוון של סיבות
אולי סין...אולי הנפט...אולי גיאו פוליטי אולי מצב המקרו הפנימי אמריקאי ותהליך העלאת הריבית ובטח שגם שילוב של הכל יחד
מדד המעו"ף מתנהג שפוי גם אם הוא מרגיז
אתמול הוא הוסיף 0.66% כשהוןא סוגר על 1502/3
מחזור המסחר היה ממוצע ולא חריג
הבנקים נתנו תמיכה וסביר שיתמכו עוד את המדד בטווח הקצר
הדואליות יתמכו כל עוד וול סטריט בזון של תיקון
לסיכום:
המדד סביר להניח חותר ל 1525
אני לא מדבר כרגע על 1540 (נראה בהמשך אם יש לו כוח לזה)
בכל אופן אני כן נותר עם ההערכה שלי שהוא יפול בחזרה מטה לנמוך השנתי שלו
הבוקר הארביטראז הוא חיובי כ 0.24%
חוזה S&P נסחר בירוק כרגע כמעט 0.6% בהמשך ישיר למה שהוא התחיל אתמול
הערכה כללית עבורו נימצאת לעיל בהערכות הכלליות
הדאקס - הערכה כללית לגביו בהערכות הכלליות
שנחאי - אני כרגיל נותר שלילי עדיין למרות נתוני יצאו חיוביים הבוקר
הנפט - אני חוזר על דבריי מהסקירה אתמול כי אין שינוי בזה
"למעשה היתי מצפה שגם מחיר הנפט יכנס בקרוב למהלך מתקן
יש מצב שהוא קודם ירד מ 30 $ ואז יבצע מהלך מתקן עולה אבל זה לא אומר שהוא סימן תחתית עדיין ...ושוב אני מזכיר שכל עימות גיאו פוליטי במזרח התיכון או בכל מקום אחר יקפיץ את מחירו באופן משמעותי וזה לא תרחיש הזוי "
הדולר - עדיין משדר אופטימיות ל 4 שקלים
אין היום נתוני מקרו משמעותיים למעט נתון מלאי הנפט בארה"ב שמקבל פוקוס באופן חריג על רקע מחיר הנפט והמרכזיות שלו בהשפעה על המצב
טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1502 עד 1525
אני עדיין בהערכה חיובית להמשכיות המהלך המתקן ל 1525
זה לא אומר שהמדד לא ירד בתוך יומי עד 1502 (סבירות נמוכה אבל קיימת)
היעד לקול 1530 נותר מחיר 1000 מינימום
יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה