סקירת בוקר
יראה, 11/1/16
בוקר יום שני 11.1.2016
הערכות כלליות:
1. לאורך הסקירות בחודשים האחרונים אני מציין מידי בוקר את השליליות שלי על וול סטריט
לפחות בחודשיים האחרונים חזרתי מידי בוקר על ההערכה
שהמדדים יחזרו לנמוך השנתי שלהם
בפועל זה מתקרב...
החידוש שאני רוצה לחדש הוא הערכה מעבר לזה...
אני לא חושב שהנמוך השנתי הוא סוף פסוק..תמיד ציינתי את הדבר הזה בצמוד למונח
לפחות ומינימום
ההערכה שלי היא שה S&P לא יסתפק בנמוך השנתי שלו אלא יגיע גם לאזור 1700/600
זו הערכה ללא תלות בתיקונים בדרך כלומר היא לא מתבטלת ולא קשורה למהלכי תיקון
שהם תמיד יבואו והם גם אגרסיביים
במידה וההערכה הזו תתבטל אני אודיע אבל הסיכוי שאבטל אותה נמוך מאוד
2. הדאקס - עומד בעצם באותו מקום שבו עזבנו אותו לערך 9850
כבר כתבתי מספר פעמים שהוא אכן יכול לרדת עד 9500
אני כן מצפה שהוא יוציא מהלך מתקן ביחד עם שאר השווקים
מהלך מתקן כזה אני מצפה שיצא או מ 9500 ומעל
או מאזור 9000 עד 9500
בכלל באופן כללי לדאקס יש את התמיכות המשמעותיות הבאות ויש להזכיר שה ECB
עדיין מזרים כסף לשווקים והריבית היא שלילית באירופה
תמיכות לדאקס - 9500 --> 9000 --> 8500 --> 7500
3. מדד המעו"ף מתנהג בשבוע וחצי האחרונים בחוסר חשק להתאים את עצמו לעולם
אתמול הוא המשיך באותו דפוס התנהגות שבו הוא התחיל ביום ראשון שבוע שעבר
הוא שוב נאלץ לפתוח שלילי אבל התאמץ לסגור שלילי בנטייה חיובית
בכל אופן ברור שהוא ינצל תיקון שעוד יגיע על מנת לבצע ריצה של כמה עשרות נקודות
מעלה ...אולי חזרה לכיוון 1540
אבל ברור לי גם שהוא בשלב הזה לא סימן תחתית
בכל מקרה - כל סגירה במעו"ף החודש מתחת 1526 תיחשב שלילית להמשך
אני כרגע מאוד ניזהר שלא לקבוע תחתיות למעו"ף ...גם הערכה שאני יכול לתת אני מעדיף להמתין איתה עוד קצת
וול סטריט -
ה S&P איבד ביום חמישי כ 2.3%
ביום שישי הוא ניסה לתקן בפתיחה אבל עד לסיום כשל ואיבד עוד כאחוז
כל זה למרות דו"ח תעסוקה שסה"כ עמד בציפיות המוקדמות
ה S&P מתקרב לנמוך השנתי של 2015
התחזית הזו שלי בעצם התגשמה ואני מאמין שה VIX עוד יגיע לגבוה השנתי שלו מינימום ולגבי ההמשך יש לקרא בסעיף מספר 1 בהערכות הכלליות
מדד המעו"ף פתח אתמול שלילי תחת האוירה השלילית הכללית שאיתה הוא נאלץ להתמודד לאחר סופ"ש
המדד פתח באזור 1476/7 אבל עד לסיום סגר ב 1487
כלומר סה"כ מינוס 0.46% ירידה יומית
מחזור המסחר היה נורמלי ליום ראשון
לסיכום:
שוב המדד סוגר יום שלילי כשהוא דוחף בכוח מעלה
כל הההתנהגות הזו בשבוע האחרון מאז יום ראשוטן מצביעה על תיקון שעוד יגיע לדעתי כלפי מעלה והוא מן הסתם יהיה אגרסיבי
אבל למרות זאת המדד יבקר שוב בנמוך החודשי שראה אתמול (אולי כבר היום...תלוי בפתיחה עצמה)
בכל אופן גם בתיקון אגרסיבי של המדד כלפי מעלה מספיקה סיומת חודשית שלו מתחת 1527
כדי לקבע את השליליות שלו
במידה והמדד לא יתחיל מהלך מתקן בימים הקרובים אלא יסגור יום מתחת 1474 אני מעריך שהוא ילך ל 1440 (רמה שלהערכתי המדד עוד יגיע אליה בכל מקרה)
הבוקר הארבירטאז הוא עדיין שלילי
חוזה S&P נסחר שלילי אומנם אבל שלילךי רגוע יחסית ביחס למה שהורגלנו בימים האחרונים
הערכה כללית ל S&P כבר נתתי לעיל...ולא משנה כלל אם יתחיל מהלך עולה מתקן במיידי
ולא ניראה לי כרגע שיש למדד כוח להתחיל עדיין מהלך כזה (אולי בהמשך השבוע)
הנפט + שנחאי - הם הסיבה הרישמית ללחץ הכללי על המדדים
ומה גם שהנפט משפיע על המצב בסין ישירות ושניהם משפיעים ביחד ובניפרד על כולם
שנחאי - גם היום הירידה בשנחאי ממשיכה (עידכון נפרד לשנחאי יגיע)
הנפט - ממשיך בנטייה השלילית שלו ויכול מאוד להיות שהוא ירד ל 30$ ...ולאחר ירידה מ 30$ יבצע תיקון מעלה
ושוב הערה לגבי הנפט - אנחנו מתעסקים במצב המקרו כלכלי - צריך לזכור שיש מוקדי מתיחות בעולם ללא תקדים שזכור לי
וצריך לזכור שסעודיה מלכת הנפט נימצאת במצב מתוח מאוד מול איראן
כלומר מחיר הנפט גמיש מאוד מאוד גם כלפי מעלה במקרה של עימות מלחמתי גדול
הדולר - במצב הנוכחי יש בי אופטימיות לגבי הדולר
קשה לדבר על רמות יעד אבל הוא נראה כרגע טוב ומאיים על ה 4 שקלים שוב
טווח מסחר להיום במדד במעו"ף:
1484 עד 1474
יציאה מהטווח הזה לכל כיוון היא התפתחות חיובית או שלילית תוך יומית
מעל 1484 יוביל את המדד למעבר לחיובי להערכתי אולי אפילו ל 1496
מתחת 1474 ייחשב אינדיקציה ראשונית להמשכיות שלילית ישירה לכיוון 1440
נכון לעכשיו - ההערכה שלי היא שפוט 1440 עוד יבקר ב 1070 מינימום
יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה