סקירת בוקר
יראה, 10/1/16
בוקר יום ראשון 10.1.2016
הערכות כלליות:
1. לאורך הסקירות בחודשים האחרונים אני מציין מידי בוקר את השליליות שלי על וול סטריט
לפחות בחודשיים האחרונים חזרתי מידי בוקר על ההערכה
שהמדדים יחזרו לנמוך השנתי שלהם
בפועל זה מתקרב...
החידוש שאני רוצה לחדש הוא הערכה מעבר לזה...
אני לא חושב שהנמוך השנתי הוא סוף פסוק..תמיד ציינתי את הדבר הזה בצמוד למונח
לפחות ומינימום
ההערכה שלי היא שה S&P לא יסתפק בנמוך השנתי שלו אלא יגיע גם לאזור 1700/600
זו הערכה ללא תלות בתיקונים בדרך כלומר היא לא מתבטלת ולא קשורה למהלכי תיקון
שהם תמיד יבואו והם גם אגרסיביים
במידה וההערכה הזו תתבטל אני אודיע אבל הסיכוי שאבטל אותה נמוך מאוד
2. הדאקס - עומד בעצם באותו מקום שבו עזבנו אותו לערך 9850
כבר כתבתי מספר פעמים שהוא אכן יכול לרדת עד 9500
אני כן מצפה שהוא יוציא מהלך מתקן ביחד עם שאר השווקים
מהלך מתקן כזה אני מצפה שיצא או מ 9500 ומעל
או מאזור 9000 עד 9500
בכלל באופן כללי לדאקס יש את התמיכות המשמעותיות הבאות ויש להזכיר שה ECB
עדיין מזרים כסף לשווקים והריבית היא שלילית באירופה
תמיכות לדאקס - 9500 --> 9000 --> 8500 --> 7500
3. מדד המעו"ף -
המדד לאורך השבוע האחרון ניצל כל הזדמנות לעלות
כאשר כל ירידה שלו הוצגה לכאורה כמאולצת ובוצעה בפתיחות בבקרים כתגובה למסחר
הלילה בחו"ל ביחס להפוך לתמונת הסגירה במעו"ף עצמו ביום קודם
זה למעשה נכון אפילו לבוקר הנוכחי
בכל אופן גם המעו"ף אמור להוציא מהלך מתקן וקשה לי לראות מהלך יורד כמו הנוכחי
ללא מהלך מתקן ואפילו אגרסיבי...זה מהלך שיכול להגיע ל 1540 אם כי אני בספק בשלב
הזה שהוא יגיע לשם במסגרת תיקון
בכל מקרה - כל סגירה במעו"ף החודש מתחת 1526 תיחשב שלילית להמשך
וול סטריט -
ה S&P איבד ביום חמישי כ 2.3%
ביום שישי הוא ניסה לתקן בפתיחה אבל עד לסיום כשל ואיבד עוד כאחוז
כל זה למרות דו"ח תעסוקה שסה"כ עמד בציפיות המוקדמות
ה S&P מתקרב לנמוך השנתי של 2015
התחזית הזו שלי בעצם התגשמה ואני מאמין שה VIX עוד יגיע לגבוה השנתי שלו מינימום ולגבי ההמשך יש לקרא בסעיף מספר 1 בהערכות הכלליות
מדד המעו"ף פתח את שבוע שעבר בירוק וסיים אותו בירוק חזק 1540 +
זה היה יום אופטימי הזוי אבל הוא עובדה מוגמרת
מה שקרה לאחריו אלו שני ימי העמדת פנים...יום שני ירדו בתגובה לחו"ל וניסו לחזור בכוח מעלה...יום שלילי חזרו...אבל ימים רביעי חמישי היו שליליים עד 1488
המדד סגר את יום חמישי בנימה אופטימית יחסית על 1494 כמו שעשה לאורך כל השבוע
לסיכום:
דעתי על המדד מסוכמת בסעיף מספר 3 בהערכות הכלליות
אני כן חושב שגם תיקון אגרסיבי במדד יגיע בקרוב
אני גם מקווה שהוא יגיע מהר ומעדיף כך ולא המשכיות ישירה של הירידה
הבוקר הארביטראז הוא שלילי בינוני כ 0.6%
אין היום מסחר בדאקס ובוול סטריט וכרגיל יום ראשון ת"א נסחרת לבד
הערכות לגבי הדאקס וול סטריט נימצאות לעיל
סביר להניח שהמסחר מחר בלילה ובדאקס יהיה עדיין בנימה שלילי אבל המיקום במדדים כן בעל אפשרות למהלך מתקן
שנחאי - כהרגלי אני נותר שלילי על מדד שנחאי ואני כותב את זה בוקר בוקר לאורך חודשים
וכבר כתבתי לא יעזור לממשל הסיני הורדות ריבית או כל מיני תרגילים שהוא מנסה לבצע
הממשל הסיני לדעתי יאלץ להשתמש בהררי הכסף שיש לו
אני שוב מקווה להוציא עידכון למדד הסיני (יש לו כמה מדדים מייצגים)
הנפט - ללא שינוי משמעותי ונסחר סביב ה 32 $
ושוב הערה לגבי הנפט - אנחנו מתעסקים במצב המקרו כלכלי - צריך לזכור שיש מוקדי מתיחות בעולם ללא תקדים שזכור לי
וצריך לזכור שסעודיה מלכת הנפט נימצאת במצב מתוח מאוד מול איראן
כלומר מחיר הנפט גמיש מאוד מאוד גם כלפי מעלה במקרה של עימות מלחמתי גדול
הדולר - במצב הנוכחי יש בי אופטימיות לגבי הדולר
קשה לדבר על רמות יעד אבל הוא נראה כרגע טוב ומאיים על ה 4 שקלים שוב
טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1472 עד 1486
שוב המדד יפתח בגאפ מטה את המסחר בתגובה למסחר בחו"ל
במידה והוא יסגור היום מתחת 1474 אז אתן לו הערכה כללית ל 1440
ושוב צריך לזכור שגם תיקון אגרסיבי מעלה יגיע
אני עדיין מסמן את 1540 כרמת יעד שהמדד צריך לשאוף לחזור אליה
אני גם רוצה לראות תיקון כזה לפני שהמדד ממשיך מטה
יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה