TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים מעו"ף - טלנירי - בעיכוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת בוקר

יראה, 4/1/16
בוקר יום שני 4.12.2015

הערכות כלליות:

1. זה מה שכתבתי אתמול - וזה בתוקף גם היום אם כי בתוספת קטנה
"לגבי וול סטריט ההערכות שלי אינן שונות ומאחר ובסופ"ש היה שבוע מסחר דליל
אז אין הרבה שינוי בהערכה הכללית ואני מחדד
הירידות בוול סטריט לדעתי עוד לפנינו...מה שעושה כרגע ה S&P למשל זה זיגזוגים בתוך
טווח יחסית מוגבל ...אין מגמה יציבה גם בטווחים מינוריים בתוך הטווח הזה
אבל בסופו של דבר זה יוביל לתנועה יורדת בליווי זינוק ב VIX
זו הערכה שאני כבר חודשים חוזר אחריה והיא לא השתנתה
ובכל זאת יש לנו שנה חדשה בפתח וחודש ינואר...סביר שמחר למשל המסחר יהיה שלילי
אבל אני יכול לומר זאת בסבירות גבוה רק על חלק מהיום
אני חושד שהמדד יעשה עוד זיגזג אחד כלפי מעלה
במסגרת התנועות שציינתי בתוך הטווח המוגבל"

יש כרגע ירידות חדות במזרח ובשנחאי שמשפיעות על מצב החוזים כרגע
אני כלל לא בטוח שההשפעה השלילית הזו על הנייר תבא לידי ביטוי משמעותי במסחר בפועל
כלומר תהיה השפעה אבל אני לא בטוח שדרמטית לכן אני משאיר את מה שכתבתי אתמול בלי שינוי


2. לא התקיים מסחר בסופ"ש בדאקס
הדאקס הגיע ל 10800...חצה אותה והתנהל מעליה ...אבל אתמול איבד אחוז
זה בדיוק התרחיש שנתתי שבוע שעבר
הדאקס יעלה מעל 10800 יחתור אולי ל 11000 אבל בסופו של דבר יסוג אחורנית
כלומר כל מה שהוא יעלה כרגע זה עדיין לא זה
אפשר לומר שמכל התרחיש הזה רק נקודה אחת פחות אהבתי וזה את הירידה של אתמול
ציפיתי שהיא תהיה יותר מינורית ...
אני מקווה שהדאקס ינסה לצבור עוד אחוז שניים ירוק ולפגוש את 11000 לפני שיסוג
אין ביטחון בזה ....אבל כן אני חושב שהוא יבצע נסיגה והיא אמורה להיות מוגבלת יחסית
במקרה קיצון הדאקס ירד עד 9500 או 9000


3. זה מה שרשמתי אתמול לגבי מדד המעו"ף -
"מדד המעו"ף - בסקירות קודמות אמרתי שני דברים
1. אני שלילי בכללי על המדד והוא יסוג אחרונית לנמוך שנתי מינימום
2. לפני שהוא ייסוג הוא ינסה להתקרב ל 1550
נכון להיום ולאחר יום המסחר של אתמול -
סעיף 1 בכל מקרה יתקיים
סעיף 2 - יש לי אינדיקטורים חיוביים שהוא אמור להתקיים אבל בהסתכלות יותר רחבה
אני חייב לומר שזה יהיה קשה ומצריך מעקב
עד כאן אלה דברים שרשמתי ביום חמישי
לגבי סעיף 2 במידה והפתיחה היום תהיה שלילית סולידית עד 1524 או 1522
אז אני משאיר את הסיכוי למדד לחזור לפחות ל 1534 עד 1536 לפני שירד"

סעיף 2 התקיים אתמול עם רצון לעוד
התרחיש התוך שנתתי גם הוא התקיים
סעיף 1 נישאר בתוקף


4. גורמי סיכון לא חסרים -
גורמי סיכון גיאו פוליטייים מגוונים כמעט על פני כל העולם המערבי
והיתי אומר שזה אחד הגורמים הכי לא צפויים שיש
אין צורך לפרט את הכמות הגדולה של הגורמים האלה...
רק אוסיף שכמות מוקדי הסיכסוך במזרח התיכון היא גדולה מאוד
ולא זכורה לי סיטואציה כזו בימי חיי
לזה יש להוסיף את כל גורמי המקרו
בין אם זה פנים אמריקאי וזה ממש לא גורם מבוטל
בין אם זה מצד סין ובין אם זה מאירופה ...אפשר לומר שכרגע לא כדאי להתבטא
בביטחון בעודף אופטימיות לגבי המצב ואף אחד לא יכול לתת תשובה לזה ...
גם לא הפד בארה"ב
לנו יש את בעיות הפנים שלנו ...גם גיאו פולטיות וגם מקרו כלכליות ...אבל לדעתי בסופו
של דבר אנחנו נהיה מסונכרנים מול העולם
ומה שיקרה כאן ישליך או יהיה תמונת מראה למצב בעולם



וול סטריט -

ה S&P נסחר ביום חמישי יום מקוצר עד לשעה 20:00 לפני צאתו לחג
ובכל זאת הוא איבד כ 0.94% ויצא לחג בסנטימנט שלילי
סה"כ סגר ה S&P על 2043
בשלב זה הוא יפתח כניראה את השנה החדשה בהמשכיות לנסיגה שאליה יצא עם החג
אבל אני חושב שהוא כרגע לא ירד מ 2000 ...אלא ינסה לחזור מעלה עוד פעם
הדברים מפורטים בסעיף 1 של ההערכות הכלליות
גל יורד יגיע כמובן אבל סיכוי לא גבוה ששני ימי הירידה האחרונים הם הגל הזה עליו אני מדבר
על רקע המצב כרגע בפתיחת השנה במזרח אני נוטה שלא לשנות את ההערכה הזו שנכתבה אתמול



מדד המעו"ף עלה אתמול 0.8% וסגר על 1540
כאשר הוא כבר רואה בתוך יומי קצת מעל 1542
מחזור המסחר היה סביר
מניות הבנקים וסקטור הגז הובילו את המדד מעלה כאשר לא הית הפרעה מצד סקטור און מניה בעלת משמעות

לסיכום:
קצת הפתיע לראות את המדד מבצע עלייה של 0.8% לאחר סופ"ש
אומנם ציפיתי שהוא יתנהל חיובי עד 1536
אבל הרבה פחות שיעשה עלייה עד 1542 דוקא אתמול
ובכל זאת כבר הערכתי התקרבות ל 1550 בסייקל הנוכחי
המדד גם אמור לרדת את כל הדרך למטה
בכל אופן תנאי הפתיחה הבוקר קצת בעייתיים והם יהיו שליליים
למרות זאת אני חושב שהמדד יחזור למעלה עוד לפני שירד למטה וזו הערכה גסה



הבוקר הארביטראז חסר משמעות
חוזה S&P נסחר שלילי סביב האחוז על רקע הירידות החדות בשנחאי
הדאקס צפוי גם הוא להיסחר שלילי
הערכות לגבי הדאקס ולגבי וול סטריט נמצאות בהערכות הכלליות
שנחאי - במשך חודשים אני כותב כאן כל בוקר שלילי על מדד שנחאי
מאוד קשה לצפות את התנועות של המדד הזה בטווחים קצרים
אני אסקור אותו היום כניראה בנפרד
הנפט - מדשדש סביב ה 37 דולר וגם העלייה שלו הבוקר היא בגדר דשדוש
יש לציין הנפט ומחירו אמורים לרדת ל 30 דולר אבל חשוב להבין שמחיר הנפט הוא סיפור מסובך..הגדרתי את המצב במזרח התיכון אתמול כחבית נפט שמעליה עומדים עם גפרור
לנפט יש השפעה על המצב המקרו כלכלי גם בסין


טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1514 עד 1530
המסחר בוודאות יפתח שלילי ובהפתעה גמורה ביחס לאתמול
מאחר והמסחר נפתח עם השפעה שלילית מהמזרח שיוצרת עיוות מהנורמלי ביחס לאתמול
קצת קשה לדבר על הערכה לסיום היום הזה
בכל מקרה על מנת לקבל תמונה נראה איך נסגר קודם היום הזה
כרגע אני מעריך שהמדד יבקר ב 1514
אני גם מעריך שהמדד יחזור ל 1540 מינימום
אני גם מעריך שהוא יפול ל 1480 מינימום
הפתיחה המעוותת לא נותנת לי כרגע להחליט על סדר הדברים
אני חייב לראות מינימום את סיום היום הזה
הרבה תלוי בהתמתנות המסחר בחוזים בוול סטריט
ויש לזכור שבסוף השבוע מחכה גם דוח התעסוקה
ילין החליטה להעלות ריבית ולהתחיל בתהליך
הסיכונים הגדולים מהבחינה הזו היה המצב במזרח או אי תמיכה מצד נתוני המקרו
וכבר אמרתי זו תקופה סופר מסובכת


יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה



- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  073-250-5855  |  info@talniri.co.il