סקירת בוקר
יראה, 22/12/15
בוקר יום שלישי 22.12.2015 יומיים לפקיעה
הערכות כלליות:
1. אין שום שינוי בהערכה לגבי וול סטריט
הכיוון לדעתי עדיין מטה...זה שבלילה האחרון עשו עלייה אני מייחס את זה למצב הרוח
המתקרב של המולד הנוצרי אבל גם להמתנה לנתוני המקרו ...את עניין הנפט אני שם בצד
הוא עולה יורד מתקן נסוג ...ולמרות שברור שיש לו משקל גבוה בהשפעה השלילית ...זה
לא חדש וקיים כבר תקופה ארוכה...כשמדברים על מחיר הנפט זה מצב האינפלציה
העולמית וזה סין ורוסיה וחברות האנרגיה
כרגע מעניין לדעתי נתוני המקרו האמריקאיים השבוע עוד לפני חופשת המולד כאשר אני
חושב שהם צריכים להצדיק את תהליך העלאת הריבית וההצהרות של ילין על חוזקה של
הכלכלה
2. הדאקס - לאחר שעלה יפה אתמול...הוא סיים שלילי אחוז כמעט בתמונת מראה
הנסיגה לא מפתיעה ...רק המעבר לשלילי מפתיע
כבר ציינתי אתמול ש 10800/900 הוא המבחן והדאקס לא צלח את הרמה הזו ופשוט נסוג
יעד כללי נותר 11600
3. מדד המעו"ף - המדד אמור להשיג את 1520 חזרה ומצד שני גם לסגת חזרה לאזור 1488 עד
1484...חזרתי על זה כבר מספר פעמים מיום ראשון
אני עדיין לא בטוח שהמדד יצליח להשיג את 1520
היתי מעדיף לראות את המדד מצליח להשיג השבוע את 1520 לפני שייסוג
וול סטריט -
אין הרבה מה להוסיף על מה שכתבתי בסעיף 1
ה S&P הוסיף כ 0.9% וסגר על 2020
אני לא רואה אותו עולה יותר מידי...אולי ל 2050/60 ...אבל אני כן מצפה להמשך נסיגה
אניע מניח שהקירבה לחג המולד לא עושה חשק לרדת
מדד המעו"ף עלה אתמול 0.22% בלבד
זה אחרי שהוא השיג את 1505 אבל סגר עד לסיום בנסיגה על 1498/9
מחזור המסחר היה ממוצע
את המדד החזיקו בעיקר מניות הבנקים ובזק טבע ואופקו
למעשה רוב מניות המדד ניסחרו באדום
סקטור הגז משך חזק למטה
לסיכום:
הסגירה אתמול לא אומרת הרבה
המדד היה הססני
אני נותר עם הערכה זהירה שהמדד ישיג קודם את 1520 לפני שייסוג אבל זו הערכה מאוד זהירה כי ניכר לעיין שקשה מאוד למדד להתרומם
הבוקר הארביטראז הוא חיובי קלילי 0.15%
חוזה S&P ניסחר חיובי כ 0.35% ...לעיל כבר הסברתי את דעתי על ה S&P
זה נחמד שהוא עולה והוא צריך להחזיק עוד יומיים בירוק כדי לצאת לחג הנוצרי עם חיוך
אני לא בטוח שהוא יצליח אבל ניתן לו קרדיט לגבי זה כאשר מלמעלה אני חושב שהוא תחום על ידי 2050/60
ממתינים לנתון התמ"ג ונתוני מקרו אמריקאיים נוספים כפי שהסברתי לעיל
הדאקס - על רקע הסגירה ההזויה בו אתמול שהיא תוצר של בלבול לדעתי הוא יתקן את הירידה של אתמול... ושוב רמת ה 10800/900 היא ההתמודדות שלו שכניראה לא תיצלח
שנחאי - ההערכה הכללית נותרת שלילית
מבחינת המקרו -
היום ב 15:30 נתון התמ"ג האמריקאי
ב 17:00 - מכירות בתים (נתון משני יותר שיש לו קשר לשוק העבודה בעקיפין לדעתי)
מחר - הזמנות מוצרים ברי קיימא שזה עוד נתון מאוד חשוב
סקטור הגז - כבר כתבתי דעתי עליו אתמול בסקירת הבוקר ואני נותר שלילי זהיר עדיין
טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1496 עד 1507
פריצת הגבול העליון הזה סביר שתוביל את המדד עד 1520
בשלב הזה עדיין לא ברור מה יעשה המדד קודם - יסוג למטה או ישיג קודם את 1520
יש אינדיקציה חיובית כמעט עד לגבוה של אתמול אבל המדד שביר מאוד כל עוד הוא נסחר מתחת 1505 ו 1507
יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה