סקירת בוקר
יראה, 15/12/15
בוקר יום שלישי 15.12.2015
הערכות כלליות:
1. וול סטריט לא ירדה מספיק כלל
אני מצפה שמדד ה vix יזנק לשיאו בצירוף ירידה חדה במדדים
גם אם זה מתעכב סביר לי שזה יגיע וצריך לזכור שגם אנחנו לפני החגים הנוצריים
וגם מחר יש את עידכון הריבית אצל הפד
2. לדאקס יש את הקצב שלו והוא מדד אגרסיבי לשני צדדים
הוא אומנם כרגע בסנטימט שלילי מאז האכזבה לכאורה מדארגי אבל הוא המדד שהכי מייצג את אירופה ושם הריבית כבר שלילית וגם ההרחבות הכמותיות בעיצומן ועוד יגדלו
סה"כ התנועה בדאקס היא שלילית אבל מוגבלת
3. מדד המעו"ף גם אם יעלה היום לא צריך להתרשם מזה יותר מידיי אלא אני נותר שלילי עליו בינתיים ל 1460 וכניראה יותר מזה ולגבי זה כבר אעדכן
וול סטריט -
המדדים בוול סטריט קצת מנותקים ונעים בדופק ניפרד בינתיים משלהם
לאחר התנהלות שלילית אתמול ה s&p סגר חיובי אופטימי ...זה מזמין תנועה חיובית היום בלילה ברובו או בכולו אבל זס עדיין לא אומר דבר
אני מעריך שמחכים למחר לקביעת הריבית
מדד המעו"ף המשיך גם אתמול לאבד גובה ובסיכום יום איבד 0.48%
סה"כ סגר המדד על 1487.5 כאשר מחזור המסחר היה גבוה על רקע עידכון המדדים שבוצע בשלב הנעילה
סקטור הגז לצערנו הרב מושך חזק למטה ...אני אומר לצערנו כי הרב גז יושב באדמה ואין לנו מושג מה יעלה בגורלו
לסיכום:
כל מה שאמרתי במעו"ף בוצע עד היום...כלומר המדד ביצע את כל מדרגות הירידה שרציתי עד 1484
המדד צפוי אומנם לפתוח היום חיובי...אבל זה בסך הכל תיקון ותו לא
המדד יחזור חזרה מטה ל 1487 עד 1484 מינימום ולדעתי יבקר ב 1460 גם
מבחינתי הנקודה המעניינת היא 1518 לערך
כל עוד המדד מתחתיה בשבועיים הקרובים אז הצפי שלי הוא שלילי מעבר לרמות שאני מזכיר כאן ועל זה עוד אפרט
הבוקר הארביטראז הוא דווקא שלילי כרבע אחוז למרות הסיומת האופטימית במדדים שם
חוזה s&p נסחר חיובי קל לא משמעותי וכבר אמרתי שסביר שרוב הלילה או כולו יתנהל בירוק בוול סטריט עד למחר מועד קביעת הריבית שאז הכל הפיך
שנחאי - אני נותר שלילי בהערכה הכללית כרגיל
דאקס - מעבר למה שעידכנתי לעיל אעדכן יותר מפורט בניפרד ברמות פרטניות יותר
היום במקרו -
מעבר לעניין של קביעת הריבית מחר יש היום שלושה אירועים
1. ב 12 נתון חשוב מגרמניה
2. ב 15:30 מדד המחירים לצרכן בארה"ב (לא צופה הפתעות)
ב 16:00 מדד המחירים לצרכן אצלנו בארץ
הנפט - כניראה יבצע תיקון טכני מסויים כלפי מעלה וזה לא אומר שהוא סיים לרדת
טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1498 עד 1488
המדד צפוי לפתוח חיובי סביב הרמה העליונה שציינתי
מצד שני ברור לי שהוא יחזור למטה והשאלה היא רק אם היום כבר או שהוא ישתהה
אם הוא יתייצב היום מעל 1502 ז סימן שהוא משתהה לפני שהוא יורד וכרגע אני מאוד מאוד בספק לגבי השתהות כזו
יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה