TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים מעו"ף - טלנירי - בעיכוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת בוקר

יראה, 19/11/15
בוקר יום חמישי 19.11.2015

הערכות כלליות:

1. אתמול לאחר סגירת המסחר הית סבירות מסויימת שהמדדים יבצעו תנועה שלילית כבר היום בוול סטריט...בפעול זה לא קרה והם משכו למעלה
בסקירות קודמות ציינתי שהם אמורים להיבלם היכן שניבלמו ושוב לבצע תנועה עולה
התרחיש הזה הוא זה שתופס כרגע
אבל בכל זאת - אני נותר עדיין בדיעה שגל יורד יגיע בצירוף זינוק של מדד ה VIX

2. מדד המעו"ף - על פי התנועה שביצע אתמול הוא בדרך ל 1590 שוב פעם
זה נכון לחלק הראשון של היום
אנחנו רק לא יודעים איך הוא יסגור את היום
כלומר זה שהוא יפקע פקיעה שבועית חיובית ויעלה היום זה ברור...השאלה היא איך ייראה
הסיום של היום על רקע כניסת מיילן למדד המעו"ף בעיקר
ובלי קשר אני נותר עם ההערכה השלילית שלי הרגילה


3. הסיכונים הכלליים -
נותרו אותם הסיכונים והם רבים יותר מאיי פעם
אני מדבר בעיקר על הסיכונים הגיאו פולטיים והתסבוכת הכלל עולמית
מה שאינו נוגע כלל למצב המקרו כלכלי
הסיכונים הרגילים שקשורים למצב הצמיחה העולמי עדיין קיימים כמובן
הן מכיוון סין אבל גם מצד ארה"ב ואירופה



וול סטריט -

סביר להניח שמדד הנסדאק שוב יפגוש את שיאו האחרון וזה כבר ציינתי בסקירות קודמות
כנ"ל גם ה S&P ...אלא שהמגמה היא מגמה שבירה מאוד והפכפכה
יש לציין שבלילה נחשפו הפרוטוקלים של הפד מישיבתו האחרונה
על פי הפרוטוקלים רוב הסיכויים שב 16 לדצמבר תעלה הריבית לראשונה אחרי שנים ארוכות
קצב ההעלאות יהיה מדורג ואיטי שגם זו נקודה חשובה
אבל בפועל המדדים בוול סטריט קיבלו את הבשורה על העלאת הריבית לכאורה בסוג של "שמחה" לאור הסיומת בהם
לשווקים זו לא בשורה טובה אבל אני מניח שחוק הסנטימנט שולט
לקחו את הנקודות הטובות מהעובדה הזו ודחקו הצידה את הדברים הרעים
הנקודות הטובות הם קצב העלאת הריבית...אבל עוד יותר אולי...שהנה מה טוב מצב הכלכלה שלנו מאפשר העלאת ריבית
עוד נקודה טובה היא אולי הסרת חיוסר הוודאות בתזמון ההעלאה
בכל אופן - כמו שאמרתי את הדברים הרעים דחקו הצידה
לדעתי הם יצופו בחזרה ויקבלו הבלטה בהמשך...כי העלאת ריבית על בסיס מצב הכלכלה האמריקאי בלבד גם אם בהנחה שהוא מצב נכון ובהתעלם מהמצב בסין ...יש בו פוטנציאל נפיץ ...עוד בעיה היא...הסיכוי שהפד טועה בהערכה שלו לגבי מצב הכלכלה האמריקאי
בקיצור כל אלה ועוד ...עלולים בהמשך ליצור כאוס לא פשוט בכלל
זו לא תקופה קלה בכלל והיא אולי המסובכת ביותר שאיי פעם חוו הכלכלות



מדד המעו"ף הוסיף לערכו אתמול 0.69% כשהוא סוגר על כמעט 1570
מחזור המסחר היה נמוך ביחס לימים האחרונים
את המדד משכו בעיקר מניות הבנקים
הדואליות לא ביצעו תנועה חריגה

לסיכום:
המדד צפוי לפגוש את 1590
זו נקודה עליה כבר דיברתי
השאלה היא איך המדד יסיים את היום שלו על רקע הכניסה של מיילן
בכל אופן אני אוציא עידכון ניפרד לגבי המעו"ף לאחר הפקיעה כאשר אני נותר עם ההערכה הכללית השלילית שלי


הבוקר הארביטראז חיובי בשיעור של כ 0.65%
חוזה S&P ניסחר חיובי בשיעור של כ 0.2%
הדאקס צפוי לפתוח גם הוא חיובי כאשר נקודת המפתח נימצאת ב 11000
סה"כ היעד הכללי שלו נותר 11600
במידה והוא יסגור היום מעל לנקודת הפתיחה שלו הסבירות ל 11600 תעלה מאוד משמעותית
אני נוטה לומר שזה מה שאכן יתרחש בפועל
מבחינת המקרו -
למעשה אין הרבה משמעות לנתנוים של סוף השבוע
היום יפורסמו תביעות האבטלה השבועיות ומדד הייצור של פילדלפיה
בנוסף בסיום היום וכניראה לפני מסחר הנעילה תפרסם הבורסה את המשקל שתקבל מיילן במעו"ף...לא ברור לחלוטין איזה משקל היא תקבל ומה תחליט הבורסה
משקל של 10% הוא מחוייב המציאות למיילן...אבל הוא גם הרסני
גם בגלל שהמוסדיים יאלצו לבצע היקף מכירות גדול במניות השוק האחרות כדי לקנות את מיילן...וגם בגלל שכניסה של מניית ביו נוספת בעלת משקל גבוה למעו"ף היא כבר מוגזמת ומעלה בו את רף הסיכון
בכל אופן סביר להניח שיימצא איזה פתרון יצירתי


טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1570 עד 1594
הפקיעה בוודאות תהיה חיובית
השאלה היום היא רק נקודת הסגירה במדד
המדד אמור להשיג את 1588 להערכתי ומלמעלה יש את 1610 ו 1600 כרמות חוסמות
אני כלל לא בטוח שהן יושגו
קודם ניראה איך המדד סוגר את היום הזה


יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  073-250-5855  |  info@talniri.co.il