TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים מעו"ף - טלנירי - בעיכוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת בוקר

יראה, 21/9/15
בוקר יום שני 21.9.2015 יום לפקיעה

וול סטריט - (חלק שניכתב אתמול)

הריבית בארה"ב לא הועלתה !!
בתגובה פתחו המדדים בוול סטריט במראית עיין של עליות
ה S&P טיפס בול עד 2020 כאחוז של עליות
אבל ממש בשעת המסחר האחרונה הוא החל לאבד גובה וסגר כלפי מטה את כל העלייה התוך יומית שלו עד לאפס
למחרת יום שישי הוא הגיב בירידה יחסית אגרסיבית ואיבד כ 1.65% עד לסיום

לסיכום:
אמרתי ביום חמישי ואמרתי בכלל לאורך הדרך
הריבית כאן היא לא העניין ...היא רק הסימפטום או הסממן או האינדיקטור
זה ישאר ככה בתוקף בריבעונים הקרובים(לפחות שניים להערכתי)
אמרתי גם שלא משנה אם היא כן תעלה או לא תעלה ריבית המדדים יחזרו למטה
משול הדבר לבדיחה על הסיגריה והפילטר למי שמכיר
מבקש אדם סיגריה ומקבל ...שואל למה עם פילטר ונותן כאפה
מקבל שוב סיגריה בלי פילטר ושואל למה בלי ושוב נותן כאפה
זה בדיוק מה שקרה בוול סטריט
ולהסבר -
ריבית הית עולה ? המדדים היו יורדים כי הרי זה לא בריא לשוק המניות וזו תגובה אינסטקטיבית ראשונית גם אם היא מנוגדת להיגיון הכלכלי הישר לטווח הבינוני ארוך
אם ריבית לא עולה ? ראינו בדיוק מה קרה...במקרה שלנו עלו בהתחלה ואז החלו לרדת ועם זה באו ההסברים בדיעבד...פתאום התעוררו לחשוב...אם ילין מגמגמת זה אומר שהיא פוחדת ממיתון ובכלל מהסינים...זה אומר דורשני ובזה ניגמר הסיפור
את הניתוח הזה נתתי כמדומני במייל ניפרד במהלך יום חמישי עוד לפני החלטת הריבית
בכל אופן -
אני חוזר שוב על עמדתי - מדד ה VIX עוד רחוק משיאו והוא יחזור לשיאו
אני מאמין שגם המדדים בוול סטריט יחזרו לנמוך שנתי ואף מתחת לזה
בכל אופן לטווח הקצרצר הירידה של יום שישי בוול סטריט לא מחייבת כלל וכלל המשכיות שלילית ישירה
לא יפתיע אותי אם כבר בתחילת השבוע המדדים שם שוב יזגזגו בין ירוק לאדום
אבל השורה התחתונה היא - עמדתי נישארת אותו הדבר ביחס אליהם עד להודעה חדשה

הערה -
מי שלא אוהב את עניין אי העלאת הריבית אלו בעיקר מניות הבנקים בוול סטריט
הריבית הנמוכה פחות טובה עבורם מסיבות מובנות
במידה מסויימת זה בתוקף גם לגבי מניות הבנקים אצלנו

מדד המעו"ף בסיכום יום אתמול איבד כאחוז וחצי וסגר על 1570
מחזור המסחר היה נמוך אופיני לימי ראשון
המניות הדואליות נתנו את הארביטראז השלילי שלהן כבר בפתיחה ולאורך היום
אבל המדד פתח יחסית סולידי שלילי ב 1582 והחל לצמצם בהדרגה את הפתיחה השלילית
המדד נע לכיוון 1594 ונעצר ב 1592/3 כאשר הוא בעצם ממש כמעט נושק לאפס ירידה יומית
אבל אז הוא ביצע סיבוב פרסה עם החרפת הירידה במניות הבנקים וסגר בעצם שלילי ב 1570

לסיכום:
המדד התנהל אתמול דיי מפתיע
על הנייר הוא עשה את כל הסימנים לסיומת אופטימית
אבל בשעה האחרונה הוא שינה עורו וסגר שלילי
כבר כתבתי שהוא ילך ל 1540 אבל אתמול חשדתי שהוא יבצע קודם מהלך עולה קטנטן עד 1607לפני שירד שוב...זה למעשה מה שהוא ביצע כל החודש
כלומר תנועות עולות ויורדות בתוך טווח דשדוש
התנועה של אתמול מקרבת ומבילה אותו למעשה ל 1540 או ל 1548 כניראה עד לפקיעה
היום זה יום מסחר אחרון לפני הפקיעה ביום חמישי הקרוב
מאוד קשה לדעת כיצד המדד יפקע כאשר באמצע ישנם שלושה לילות של מסחר בוול סטריט
שמדד המעו"ף יגיב אליהם רק ביום חמישי ביום הפקיעה עצמו
אבל בכל מקרה ל איזור 1540 הוא יגיע לדעתי ...ומינימום


מדד 75 נחלש אתמול גם הוא ואיבד 0.86% כשהוא סוגר על 834
אני עדיין סבור שסייקל עולה יוביל אותו ל 860
ההערכה הזו תלויה באי החרפה שלילית מיידית משמעותית במדדי העולם


הבוקר הארביטראז חסר משמעות
חוזה S&P ניסחר כרגע שלילי בין 0.3% ל 0.4%
אני מאמין שהוא ייסחר היום מעורב ...כלומר יראה גם ירוק..וגם אם לא הוא יראה שערים גבוהים יותר מיזה של הסגירה ביום שישי
אבל בכל מקרה אני נותר עם הערכה שלילית לגביו כרגיל לחלוטין
המסלול שלו ניראה לכיוון 9600 ...בדיקה שלה ומאבק
אבל השורה התחתונה שלו לפחות לתחילת השבוע היא סנטימנט שלילי עדיין
בתרחיש שלילי קיצוני אני מעריך אותו יורד עד לאזור 8500 או 8000 אבל זה לא אמור להתרחש ישירות ובהחלט גם בדאקס אני מניח זיגזג של דשדוש מסויים
מדד שנחאי ניסחר הבוקר חיובי כ 1.4% - אבל הוא עדיין מגמגם ונע בין 3000 ל 3200
ההערכה הכללית שלי לגביו נותרת שלילית
הדולר עדיין נע בין 3.85 ל 3.95 שקלים אבל נע אופטימי
אני חושב שהדולר ממתין להחלטת הריבית של בנק ישראל ביום חמישי הקרוב
במידה ותונמך(לדעתי יש סיכוי) סביר שהוא יתן פוש מסויים ל 3.95 ועד 4 שקלים


טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1548 עד 1577/8
אני מצפה לפתיחה על האפס או פתיחה סולידית מאוד שלילית או חיובית
אני כן מצפה לזליגה נוספת גם אם רק עד 1564
הסיומת מקבלת משנה חשיבות היום בגלל הפקיעה ביום חמישי וגם בגלל העובדה שיוצאים לחופשת כיפור עד ליום חמישי בבוקר
כלומר המעו"ף יצטרך לחשבן כמה ימים קדימה מול העולם


יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה


- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  073-250-5855  |  info@talniri.co.il