TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים מעו"ף - טלנירי - בעיכוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת בוקר

יראה, 20/9/15
בוקר יום ראשון 20.9.2015

וול סטריט -

הריבית בארה"ב לא הועלתה !!
בתגובה פתחו המדדים בוול סטריט במראית עיין של עליות
ה S&P טיפס בול עד 2020 כאחוז של עליות
אבל ממש בשעת המסחר האחרונה הוא החל לאבד גובה וסגר כלפי מטה את כל העלייה התוך יומית שלו עד לאפס
למחרת יום שישי הוא הגיב בירידה יחסית אגרסיבית ואיבד כ 1.65% עד לסיום

לסיכום:
אמרתי ביום חמישי ואמרתי בכלל לאורך הדרך
הריבית כאן היא לא העניין ...היא רק הסימפטום או הסממן או האינדיקטור
זה ישאר ככה בתוקף בריבעונים הקרובים(לפחות שניים להערכתי)
אמרתי גם שלא משנה אם היא כן תעלה או לא תעלה ריבית המדדים יחזרו למטה
משול הדבר לבדיחה על הסיגריה והפילטר למי שמכיר
מבקש אדם סיגריה ומקבל ...שואל למה עם פילטר ונותן כאפה
מקבל שוב סיגריה בלי פילטר ושואל למה בלי ושוב נותן כאפה
זה בדיוק מה שקרה בוול סטריט
ולהסבר -
ריבית הית עולה ? המדדים היו יורדים כי הרי זה לא בריא לשוק המניות וזו תגובה אינסטקטיבית ראשונית גם אם היא מנוגדת להיגיון הכלכלי הישר לטווח הבינוני ארוך
אם ריבית לא עולה ? ראינו בדיוק מה קרה...במקרה שלנו עלו בהתחלה ואז החלו לרדת ועם זה באו ההסברים בדיעבד...פתאום התעוררו לחשוב...אם ילין מגמגמת זה אומר שהיא פוחדת ממיתון ובכלל מהסינים...זה אומר דורשני ובזה ניגמר הסיפור
את הניתוח הזה נתתי כמדומני במייל ניפרד במהלך יום חמישי עוד לפני החלטת הריבית
בכל אופן -
אני חוזר שוב על עמדתי - מדד ה VIX עוד רחוק משיאו והוא יחזור לשיאו
אני מאמין שגם המדדים בוול סטריט יחזרו לנמוך שנתי ואף מתחת לזה
בכל אופן לטווח הקצרצר הירידה של יום שישי בוול סטריט לא מחייבת כלל וכלל המשכיות שלילית ישירה
לא יפתיע אותי אם כבר בתחילת השבוע המדדים שם שוב יזגזגו בין ירוק לאדום
אבל השורה התחתונה היא - עמדתי נישארת אותו הדבר ביחס אליהם עד להודעה חדשה

הערה -
מי שלא אוהב את עניין אי העלאת הריבית אלו בעיקר מניות הבנקים בוול סטריט
הריבית הנמוכה פחות טובה עבורם מסיבות מובנות
במידה מסויימת זה בתוקף גם לגבי מניות הבנקים אצלנו



מדד המעו"ף זיגזג ביום חמישי
ירד עד 1585 אבל סגר על 1594 בסגירה מאוד מגמגמת
כל זה במחזור מסחר ממוצע לתקופה כאשר מניות הבנקים מובילות אותו לירידה
למעשה אפשר לומר שספציפית ביום חמישי אלו היו בעיקר מניות הבנקים
רוב מניות המדד ביום חמישי היו למעשה ירוקות בהובלת פריגו

לסיכום:
אני נותר עם הערכה כללית שהמדד יחזור ל 1540 אבל זה לא אמור לקרות היום ואולי גם לא מחר (בזה אני לא בטוח)
אנחנו ניכנסים לשבוע הפקיעה
יש מסחר היום ומחר ואז רק ביום חמישי שבו כבר הפקיעה החודשית עצמה
יש חשיבות גדולה ליום המסחר הנוכחי
כלומר חשוב לראות כיצד המדד סוגר את היום כי זה מאוד עשוי לסמן את הסנטימנט של הפקיעה עצמה

מדד הבנקים איבד ביום חמישי בחדות כ 2% וסגר על 1413
כניראה שמניות הבנקים הריחו כבר את אי העלאת הריבית בארה"ב
בכל אופן אני מעריך בשלב זה זליגה של מניות הבנקים לכיוון 1380


מדד 75 - אני מאמין שהוא יחזור בסייקל עולה נוסף ל 860
זו הערכה שכבר נתתי והיא בינתיים עדיין בתוקף


הבוקר הארביטראז הוא שלילי בהשפעת טבע ופריגו אבל לא שלילי דרמטי
הדאקס איבד במהלך יום שישי כ 3%
המסלול שלו ניראה לכיוון 9600 ...בדיקה שלה ומאבק
אבל השורה התחתונה שלו לפחות לתחילת השבוע היא סנטימנט שלילי עדיין
בתרחיש שלילי קיצוני אני מעריך אותו יורד עד לאזור 8500 או 8000 אבל זה לא אמור להתרחש ישירות ובהחלט גם בדאקס אני מניח זיגזג של דשדוש מסויים
שנחאי - אין שינוי בהערכה הכללית לגביו...יש לציין שהוא בתקופה האחרונה נימצא דיי בדשדש בטווח ישיר...בין 3200 ל 3000 ואני נותר בשלב זה פסימי לגביו
הדולר - עדיין ניסחר בין 3.85 ל 3.95 שקלים בדשדוש בנטייה אופטימית
ריצה מעל 3.95 תוביל אותו לשיאו השנתי להערכתי

טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1584 עד 1594
שיקולי הפקיעה מתחילים לקבל תפקיד מרכזי
הפתיחה צפויה להיות שלילית אבל אני מניח שלא מתחת 1584
כמו שכתבתי לעיל אני מצפה למשחקים לקראת יום כיפור
לא שולל סגירה אופטימית
ואני מבהיר שוב - אני נותר פסימי ועם יעד מוערך למדד של התקרבות ל 1540 תחילה
אבל זה לא אומר שהמדד לא יזגזג עדיין בטווח הקצרצר
אני בכל מקרה אעדכן לגבי הסגירה במדד היום ולאן היא יכולה להוביל


יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  073-250-5855  |  info@talniri.co.il