סקירת בוקר
יראה, 23/8/15
בוקר יום ראשון 23.8.2015 שבוע הפקיעה
וול סטריט -
עזבנו את ה S&P כאשר הוא יורד כאחוז ביום חמישי
עד לסיום הוא איבד כ 2.33% וסגר על 2035 כשהוא שובר למעשה את 1040
לאחר מכן ביום למחרת הוא פתח שוב אחוז למטה והתחיל מאבק על ההמשכיות האדומה
המאבק ניכר הן בדאקס והן בוול סטריט בעיקר על רמת ה 2000 ב S&P
אלא שעד לסיום הלילה סגר ה S&P מינוס 3% על 1970
במקביל מדד ה VIX פרץ את הגבוה השנתי שלו
יש לציין שמדד הנסדאק הוא זה שמוביל את הירידות על פני ה S&P בגלל חשיפת יתר שלו לשוק הסיני בעוד ה S7P יותר ניגרר אחרי המגמה בנסביות הנוכחיות
לסיכום:
בסקירות קודמות גם כשעלה ה S&P ציינתי שמדד ה VIX יחזור לגבוה שנתי שלו מינימום
וזה ילוווה בגל יורד
שני הדברים האלה מתרחשים בפועל כרגע
עוד דבר שציינתי זה שלא הריבית היא זו שתקבע
אני מאמין שאין כאן נגיעה לעניין הריבית ..אחרי הכל היא עדיין אפס ומה גם שסיכויי ההעלאה שלה יורדים
העניין הוא סין ורק סין ונתון שפורסם ביום שישי החריף את המגמה השלילית הסינית
סקרתי כמה פעמים את המדד הסיני
עוד עובדה ראויה לציון היא הכוח העצום שיש לממשל הסיני לתמוך
הוא יכול לעשות את זה וסביר שהוא יעשה את זה...השאלה היא מתי ...אפרט בהמשך
בכל אופן רמת התמיכה הבאה נימצאת באזור ה 1800 ל S&P
אבל לא בהכרח שהוא יגיע לשם ישירות - אני נוהג לומר "אלימות גוררת אלימות"
לא צריך כלל להיות מופתעים מגל מתקן אגרסיבי...זה אמוד אופיני והוא גם יגיע
אבל המגמה כרגע היא שלילית ...בתחילת השבוע עשוי להיות תיקון במדדים
ובמידה ותהיה החרפה אני מעריך שתוך ימים ספורים התיקון כן יגיע
מדד המעו"ף איבד ביום חמישי 0.8% במחזור ממוצע וירד ל 1695
לא כל מניות המדד היו אדומות אבל רובן המכריע כן כאשר טבע ופריגו עוד שמורות על הירוק
מי שכן הכבידו היו מניות הבנקים + בזק
שאר היורדות היו הרבה פחות משמעותיות
לסיכום:
הסגירה במדד ביום חמישי בפיתחו של שבוע הפקיעה מזמינה שתי רמות
רמה אחת היא 1682 ורמה שניה היא אזור ה 1670
המדד למעשה רק בפתחו של גל יורד מתקן כאשר אני מאמין שהוא יטרח להגיע גם ל 1630
כמובן לא ישירות אבל זו רמה שיש לי אינדיקציית הגעה אליה
המשכיות המהלך היורד תלויה בדאקס ובסין
מאחר וסין היא משטר דיקטטורי סביר להניח שהממשל שם ישיק תוכנית
אני אעריך דעתי עליו בהמשך
מדד הבנקים סגר שבוע שלילי בו איבד מעל 2% ובשבסועיים מעל 4.5%
סה"כ המדד עומד כרגע על 1434 וסביר שהוא בדרכו אל 1400 ו 1350
מדד 75 איבד ביום חמישי כ 2.3% וסגר ב 886
סביר שהוא בדרכו לרמות 850/60
במסגרת המהלך המתקן הנוכחי
הבוקר הארביטראז שלילי כאשר השאלה היא לגבי מניות הבנקים שרק הם מסוגלים לאזן תמונה...אבל מאחר וציינתי לעיל יעד שלילי לטווח הקצר למדד הבנקים
אז סביר שהוא יתרום לשליליות גם הוא (אלא אם בהשראת שבוע הפקיעה ינסו סוחרי המעו"ף לבלום אותו - סבירות נמוכה)
הדאקס סגר שלילי בהשראת וול סטריט כשהוא מתייצב על 10125
אם הוא לא ייבלם על 10000 הוא ילך לאזור ה 9000
בכל מקרה אני אצפה שהוא יחזור לבצע גל עולה מתקן
סין - המדד הסיני איבד מעל 4% ביום שישי וניצב על 3500
סביר להניח שבין רמות 3400 ל 3200 ניראה מהלך מתקן שלו מעלה
אבל אני חייב לציין - לא משנה מה יעשה הממשל הסיני דעתי לא משתנה - אני רואה את מדד שנחאי הולך אל 2600 בין אם ישירות ובין אם עקלתון
ברור שהממשל הסיני יתערב וכמו שאמרתי אלימות גוררת אלימות אבל אולי מרמת 2600 או 2800 זה יהיה משמעותי
השבוע - תיקבע הריבית בת"א - יש סבירות שהריבית תורד...זה יהיה סופר מעניין לראות איך תגיב לזה ת"א
יש לזכור - הריביות בעולם עדיין אפס וקשה לי לראות איך חודש הבא מועלית הריבית בארה"ב
כל ידיעה בנושא הזה יכול להצית גל מתקן
טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1670 עד 1682 - זה הטווח הכי סולידי שיש
טווח רציני יותר הוא 1656 עד 1670
הפתיחה תלויה במדד הבנקים
בכל אופן ככל שהפתיחה יותר קיצונית כלפי מטה ...כך יש להיערך למהלך מתקן תוך יומי מעלה ...אבל מאחר ונקודת הפתיחה עצמה לא ברורה עדיין אז נמתין
חודש שעבר ציינתי אינדיקציה שלילית ב 1630...סביר בעיניי שהיא תגיע לקיום
יום רגוע עד כמה שאפשר בעז"ה
יראה