TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירה לסוף השבוע

null, 21/7/23
שלום לכולם,

החוזים העתידיים מאותתים על התאוששות בטכנולוגיה, ועליות רחבות בשוק.
הדאו במסלול ליום העשירי של עליות כאשר המשקיעים העריכו את הרווחים האחרונים של החברות.

השוק מתחיל להסתכל קדימה לתוצאות גדולות של מיקרוסופט בשבוע הבא, לאחר עדכונים חסרי השראה ברבעון השני של טסלה (TSLA) ונטפליקס (NFLX) גררו את הנאסד"ק לירידה של 2%.

אמריקן אקספרס  AXP היא גולת הכותרת ברווחים ביום שישי.

המשקיעים גם מתחילים להיערך להחלטת המדיניות של הפדרל ריזרב בשבוע הבא, כשהם מתמודדים עם הסיכוי של הכלכלה האמריקאית להימנע מהאטה חמורה. זרם של נתונים אותת שהוא מוכיח שהוא עמיד מול מסע העלאת הריבית של הבנק המרכזי.

גוגל של אלפבית (GOOG) צריכה להגיב להתפתחויות האחרונות שעלולות לאיים על דומיננטיות השוק שלה ועל 150 מיליארד דולר לשנה על עסקי החיפוש.
הלחץ מתרכז סביב בינה מלאכותית והצורך לשים את הטכנולוגיה במרכז אסטרטגיית המוצר שלה.
השחרור של ChatGPT בנובמבר על ידי חברת המחקר OpenAI, הנתמכת על ידי מיקרוסופט (MSFT), הייתה קריאת השכמה גדולה, אבל מאז היו הרבה הצעות אחרות, והכוח המשבש אפילו הרחיק את מטה (META) מהמטא-וורס.
המייסדים השותפים לארי פייג' וסרגיי ברין לא בילו זמן רב בגוגל מאז שעזבו את תפקידם ב-2019, אבל הם הגדילו את הביקורים שלהם במטה במאונטיין וויו, קליפורניה, כדי להבטיח שה-AI נמצא בראש ובראשונה בתוכניות החברה.
למעשה, ברין נמצא כעת במשרד שלושה עד ארבעה ימים בשבוע כדי לפתח את מערכת הבינה המלאכותית הגדולה הבאה בשם Gemini שמקווה לאתגר את GPT-4. דיווחים מצביעים על כך שהוא אפילו לקח על עצמו להעסיק את החוקרים המבוקשים ביותר בתחום, ובונה מאגר אינטליגנציה משלו ככל שהתחרות מתגברת.
ברין הוא בעל המניות הפרטי השני בגודלו של אלפבית אחרי פייג', עם נתח מוערך בסביבות 90 מיליארד דולר. הם גם שולטים ברוב כוח ההצבעה באלפבית ויושבים בוועדה מנהלת עם המנכ"ל הנוכחי סונדאר פיצ'אי, שהכריז על "קוד אדום" לגבי AI בפברואר.
מאז, גוגל שחררה צ'אט בוט משלה בשם Bard המופעל על ידי LaMDA (מודל שפה ליישומי דיאלוג).
ההזדמנות של גוגל לבינה מלאכותית היא הרבה מעבר לאינטגרציה בעסקי החיפוש שלה... יישומים הנתמכים בבינה מלאכותית ישמשו ככל הנראה בפלטפורמת הענן של גוגל כמו גם בחבילת כלי הפרודוקטיביות שלה כגון Google Docs
"המשקיעים גם מפספסים את ההזדמנויות מונעות בינה מלאכותית של פלטפורמת YouTube החזקה", ציינו Nexus Research. "גוגל גם שילבה את שתי קבוצות המחקר שלה בינה מלאכותית, Brain ו-DeepMind, לכדי אחת שמכונה Google DeepMind", הוסיף בראדלי גויצ'ארד, בחוות דעת שורית על גוגל.

נציבות הסחר הפדרלית של ארה"ב השעתה את בקשת שופט פנימי לחסום את הקשר של 69 מיליארד דולר של מיקרוסופט MSFT ויצרנית משחקי הווידאו אקטיויז'ן בליזארד (ATVI) מה שמקרב את העסקה צעד אחד לקראת השלמתה.
הרגולטורים בארה"ב ובבריטניה הביעו דאגה לגבי האופן שבו המיזוג עשוי להשפיע על התחרות, בטענה שמיקרוסופט יכולה להפוך את "Call of Duty" לבלעדי לקונסולת ה-Xbox שלה, ולמעשה, להרחיק את הפלטפורמות היריבות.
אבל ההתנגדות שלהם הראתה סימני ריכוך. שופט פדרלי בארה"ב ובית משפט לערעורים דחו בשבוע שעבר בקשת צו מניעה נפרדת של FTC. הרגולטורים הממונים על התחרות של בריטניה, שחסמה בעבר את העסקה, אמרו לאחר מכן כי היא שוב פתוחה לשמוע את התשובות של מיקרוסופט לדאגותיה.
מיקרוסופט ו-Activision האריכו כעת את המועד האחרון לסיום העסקה ל-18 באוקטובר.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il