TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירה לקראת שבוע המסחר

null, 29/5/23
שלום לכולם,

היום חופשת מסחר לרגל יום הזיכרון האמריקאי.

המניות עלו ביום שישי בעקבות האופטימיות הגואה שהמחוקקים יגיעו לעסקה להעלאת תקרת החוב של ארה"ב נאסד"ק עתיר הטכנולוגיה נסגר ברמה הגבוהה ביותר מאז אוגוסט.  תשואות משרד האוצר של ארה"ב עלו לאחר שנתוני הממשלה העדכניים הראו שהאינפלציה תגבר יותר מהצפוי, ונשיאת הבנק הפדרלי לורטה מסטר אמרה שהיא לא תשלול העלאת ריבית נוספת בחודש הבא.
המשקיעים גם עיכלו נתוני אינפלציה חדשים ביום שישי. הסטטיסטיקה הממשלתית הראתה כי מדד המחירים של PCE, מדד מועדף על הפדרל ריזרב, עלה באפריל ב-0.4% בהשוואה לחודש הקודם, גבוה ממה שחזו כלכלנים. על בסיס שנה-על-שנה, מדד מחירי ה-PCE טיפס ב-4.4%. אותו דו"ח הראה שההכנסה האישית עלתה ב-0.4% בהשוואה לחודש הקודם, בעוד שההוצאות עלו ב-0.8%.
עם זאת, העלייה במניות לא נעצרה כשהמשקיעים היו להוטים להוסיף לפוזיציות לקראת סוף השבוע של יום הזיכרון. במשך השבוע מדד הדאו ג'ונס איבד 1%, אך מדד S&P 500 עלה ב-0.3% והנאסד"ק זינק ב-2.5% בשבוע חמישי ברציפות של עליות.

המחוקקים בקונגרס עומדים בפני הצבעה מכרעת על עסקה להעלאת תקרת החוב של המדינה בסך 31.4 טריליון דולר ולהימנע ממחדל פוטנציאלי קטסטרופלי.
ההסכם, שגובש על ידי הנשיא ביידן ויו"ר בית הנבחרים הרפובליקני, קווין מקארתי, בסוף השבוע לאחר שבועות של מריבות פוליטיות, יסיר את תקרת החוב עד 2025 ויגביל את ההוצאות שאינן ביטחוניות לשנתיים הקרובות. בית הנבחרים שבשליטת הרפובליקנים והסנאט שבשליטת הדמוקרטים צפויים להצביע על ההסכם בהמשך השבוע.

וויכוח מסתובב סביב השאלה האם קובעי המדיניות של הפד יחשפו עלייה נוספת בריבית (אחת-עשר ברציפות) או יעצרו להפסקה במחזור העלאת הריבית. קריאה חמה מהצפוי באפריל של מד האינפלציה המועדף על הפד סייעה להגביר את הטיעונים להידוק נוסף, עם זאת, כמה חברים אותתו בעבר שהם פתוחים להשאיר את הריבית ללא שינוי.
עדיין יש נתונים נוספים ללמוד לפני שהם נפגשים ביוני, כולל דוח השכר הלא-חקלאי לחודש מאי. כלכלנים צופים כי דו"ח המשרות שייצא ביום שישי, יראה כי הכלכלה האמריקאית הוסיפה 180,000 משרות במאי, ירידה מ-253,000 בחודש שעבר.

המשקיעים נכנסים לשבוע כשהם צופים שמשבר תקרת החוב של ארה"ב ייפתר בדרך זו או אחרת.
אם זה המקרה, מגזר הטכנולוגיה עשוי להמשיך להיות מוקד מרכזי לאחר שאנבידיה (NVDA) רשמה את העלייה הגדולה ביותר בשווי השוק ביום אחד בהיסטוריה, עם הזינוק לאחר דוח הרווחים של יותר מ-25%.

בשוק האנרגיה ממתינים לפגישת OPEC+

CNBC דיווחה שג'י פי מורגן JPM הגישה סימן מסחרי של מוצר בשם IndexGPT, ועבדה על שירות תוכנה המשתמש ב-AI כדי להציע ייעוץ השקעות נבחר.

פורד (F) משתפת פעולה עם מובילת הרכבים החשמליים בארה"ב טסלה (TSLA) בנושא טעינה. על פי ההסכם, פורד תקבל גישה ליותר מ-12,000 מטעני-על של טסלה ברחבי ארה"ב וקנדה החל מתחילת השנה הבאה.

יוניקרדיט ומסטרקארד (MA) הרחיבו את שותפות התשלומים שלהן, הכוללת דיגיטליזציה של פתרונות תשלומים.

מניות אמריקן אקספרס AXP מתחזקות לאחר שמורגן סטנלי אמרו כי הם רואים במכירה האחרונה של ה-3 החודשים האחרונים כמוגזמות, כאשר המניות נסחרות כעת במכפיל הרווח PE הנמוך ביותר מאז 2019 עם תמחור של פי 12.

דיווחים כספיים במרכז השבוע:
שלישי:  הייץ' פי HPQ וחברת האם היולט פקארד HPE
רביעי: סיילספורס CRM
חמישי: ברודקום AVGO, דולר ג'נרל DG, לולולמון LULU

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il