TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת מסחר

null, 16/3/23
שלום לכולם,

המסחר נפתח בתנודתיות ומתנהל שלילי

הבנק המרכזי האירופי העלה את שיעורי הריבית שלו בחצי אחוז כדי להמשיך במאבקו לבלימת האינפלציה למרות סימני הלחץ במערכת הפיננסית כתוצאה מהעלאות ריבית מוקדמות יותר.
הריבית על פעולות המימון המחודש העיקריות של ה-ECB תעלה ל-3.50%, בעוד שריבית מסגרת הפיקדונות תעלה ל-3.0% וריבית ההלוואות ל-3.75%.
"האינפלציה צפויה להישאר גבוהה מדי למשך זמן רב מדי", נאמר בהצהרה שמלווה את החלטות ה ECB.
מערך התחזיות האחרון שפורסמו ביום חמישי, מראות שהאינפלציה עדיין מעט מעל היעד לטווח הבינוני של 2% של הבנק ב-2025.
במקביל, היא העלתה את תחזיות הצמיחה שלה לגוש המטבעות האחיד, ועכשיו רואה צמיחה של 1% בתמ"ג השנה. היא גם תיקנה את התחזיות שלה ל-2024 ול-2025.
עם זאת, הבנק הסיר מהצהרתו כל התייחסות להעלאות ריבית נוספות, שינוי משמעותי מהמסרים הקודמים שלו. זה קורה בשבוע שבו השווקים הפיננסיים הגלובליים הוטרדו בגלל קריסת שלושה בנקים בינוניים בארה"ב, ומחשש לכדאיות של המלווה השוויצרי קרדיט סוויס, אחד הבנקים "החשובים מבחינה מערכתית" בעולם. קרדיט סוויס קיבל בן לילה חבל הצלה של 54 מיליארד דולר והצבעת אמון על ידי הבנק הלאומי של שוויץ.
תחזיות הצמיחה והאינפלציה החדשות הושלמו לפני פרוץ התנודתיות בשוק בשבוע שעבר, ולכן הן נתונות לדרגת אי ודאות גבוהה מהרגיל, ציין הבנק.
"מועצת המנהלים עוקבת מקרוב אחר המתחים הנוכחיים בשוק ומוכנה להגיב לפי הצורך כדי לשמור על יציבות המחירים והיציבות הפיננסית", אמר ה-ECB והוסיף כי הוא רואה במגזר הבנקאי "עמיד, עם עמדות הון ונזילות חזקות".

החדשות שלחו את מניות קרדיט סוויס בשווייץ בעליות של למעלה מ-32% היום במסחר הבוקר, בעוד שמניותיה הנסחרות בארה"ב CS בעליה מתונה.

תביעות ראשוניות לדמי אבטלה 192K לעומת צפי של 205K, שוק העבודה נותר חזק, השאלה האם זה יעזור לנחיתה רכה יותר או להקשחת עמדות הפד?
דו"ח זה משמש כאחד מהנתונים הכלכליים הבולטים האחרונים לקראת פגישת המדיניות בת היומיים של הפדרל ריזרב, שתתחיל ביום שלישי הבא בה הבנק המרכזי יודיע על החלטת המדיניות האחרונה שלו ביום רביעי אחר הצהריים.

השווקים מציבים כעת סיכוי של כ-75% להעלאת הריבית של הפד ב-0.25% בפגישת המדיניות שלו בשבוע הבא ביום חמישי בבוקר, ירידה מהציפיות להעלאת ריבית של חצי אחוז וכן מההימור על ללא העלאה, לאחר סערת מערכת הבנקאות בשבוע האחרון.
"כנראה חברי FOMC עדיין לא החליטו מה לעשות בשבוע הבא, לאור התנודתיות בשווקים", אמר איאן שפרדסון, כלכלן ראשי. "אבל ההתמוטטות במניית קרדיט סוויס, וחשוב מכך - אובדן הנזילות בשוק האוצר, נוסף על הכשלים בבנקים (סיגנצ'ר, סיליקון ואלי, סילברגייט) מגדילים את הסיכוי שהם יוותרו על העלאת הריבית. "חשוב יותר, לדעתנו, לא לקחת סיכונים עם יציבות המערכת מאשר להצהיר מחדש על נחישותך להילחם באינפלציה", הוסיף שפרדסון.

וירג'ין אורביט (VORB) צנחה ב-35%- כאשר חברת הלווינים פטרתה כמעט את כל עובדיה והשהתה את העבודה למשך שבוע בזמן שהיא מחפשת מימון.
בפגישה הודיעו בכירים לעובדים שהם יצאו לחופשה ללא תשלום. החברה תספק "עדכון על פעולות קדימה בשבועות הקרובים". החדשות האחרונות מגיעות לאחר כישלון שיגור Virgin Orbit בינואר מבריטניה, כאשר רקטה סבלה מאנומליה שמנעה מהמשימה להגיע למסלול.

ברקשייר האת'וויי (BRKB) רכשה בימים האחרונים כמעט 8 מיליון מניות של אוקסידנטל פטרוליום (OXY), מה שהביא את אחזקתה ל-208 מיליון מניות, או 23% מחברת האנרגיה הגדולה.

אדובי (ADBE) עולה ב-3.5% לאחר דיווח תוצאות כספיות מעל התחזיות

ביידו (BIDU) חשפה ביום חמישי את הצ'אטבוט המיוחל שלה המופעל בבינה מלאכותית הידועה בשם Ernie Bot, אך איכזבה את המשקיעים עם השימוש שלו בסרטונים מוקלטים מראש והיעדר השקה פומבית, מה שגרם למניותיה לצנוח מעל -5%- בפתיחה, אך כעת מתקנת מעלה

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il