TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק ומניות לפני הפתיחה

null, 15/2/23
שלום לכולם

החוזים העתידיים אדומים, צפויה פתיחה שלילית.

נתונים מעורבים: העלייה החודשית במדד המחירים לצרכן הציגה את העלייה המהירה ביותר במחירים לצרכן מאז אוקטובר 2022 לעומת זאת העלייה השנתית סימנה את עליית המחירים האיטית ביותר מאז אוקטובר 2021.

קריאת מדד המחירים לצרכן עליה של 6.4% בשנה, במקום ה-6.2% הצפוי, ועליה חודשית של 0.5%.

הקריאה נותנת לפדרל ריזרב תנופה נוספת להמשיך להעלות את הריבית בטווח הקרוב, מה שמביא את השוק להעלות את ההערכה שלו לגבי הרמה שהבנק המרכזי בארה"ב יסיים את סדרת העלאות הריבית שלו.
הפד העלה את הריבית שלו ברבע נקודת אחוז לטווח של 4.50-4.75% בתחילת החודש.

נשיא הפדרל ריזרב של ניו יורק, ג'ון וויליאמס, אמר ביום שלישי כי שיעור קרנות פדרליות השנה של בין 5.00% ל-5.25% "נראית סבירה מאוד", אך גם ציין לאחר פרסום המדד כי "העבודה שלנו עדיין לא הסתיימה", והוסיף כי "אנחנו נישאר במסלול עד לסיום עבודתנו."
נשיא הפד של ריצ'מונד, תומס ברקין, הצהיר כי "אם האינפלציה תימשך ברמות הרבה מעל היעד שלנו, אולי נצטרך לעשות יותר", בעוד נשיאת הבנק הפדרלי של דאלאס, לורי לוגן אמרה, "עלינו להישאר מוכנים להמשיך בהעלאות הריבית למשך תקופה. תקופה ארוכה מהצפוי".
גורמים רשמיים בדצמבר ציינו ריבית שיא של קצת יותר מ-5% השנה, אך נראה כי זה צפוי לעלות במרץ.
היום דוח המכירות הקמעונאיות לינואר צפוי להציג את הקריאה החודשית בעלייה של 1.8% מדצמבר לאחר ירידה של 1.1% בחודש הקודם.

החלה עונת 13F, שבה קרנות גידור עם נכסים מנוהלים של לפחות 100 מיליון דולר חושפות את אחזקותיהן מה שנותן למשקיעים הזדמנות לראות מה הם קנו ומכרו במהלך הרבעון, כולל פוזיציות לונג, ואופציות, אם כי עמדות שורט לא נחשפות בדוחות.
חברת ההשקעות של וורן באפט, ברקשייר האת'ווי (BRKB), הגדילה את אחזקותיה ורכשה עוד 20.8 מיליון מניות של אפל AAPL, בשווי 3.2 מיליארד דולר, והעלתה את אחזקתה ל-5.8%.
מצד שני ברקשייר האת'ווי צמצמה את חלקה ביצרנית השבבים הטייוואנית (TSM), רק שלושה חודשים לערך לאחר שרכשה מניות בשווי של יותר מ-4.1 מיליארד דולר של יצרנית השבבים הגדולה בעולם.
המשקיע האגדי מייקל ברי קנה את עליבאבא BABA, סקייווסט SKYW ו-MGM ברבעון הרביעי.

הרבלייף (HLF) דיווח על רווח למניה של $0.53 לעומת 0.34 $ בהערכות אנליסטים, אך לא מספקת תחזית שנתית, עולה כ 4.3% בטרום המסחר.

אמרג'נט ביוסטלושנס (EBS) חתמה עסקה למכירת פורטפוליו של חיסוני נסיעות ליצרנית החיסונים הדנית "בוואריאן נורדיק" תמורת עד 380 מיליון דולר.

יצרנית הדשנים סי אף (CF) התקשרה בהסכם עם בי פי (BP) לאספקת 2.2 מיליארד רגל מעוקב (BCF) של גז טבעי ב-2023.

אייר ביאנדבי (ABNB) זינקה סביב 9% לפני השוק כאשר עלתה על הערכות הרבעון הרביעי הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה, וסיפקה תחזית חיובית שכן ביקוש בריא לנסיעות עמד בבסיס ההזמנות.

גם טריפ אדוויזור (TRIP) זינקה מעל 9% לאחר דוח כספי חזק, כאשר היא נהנית מאותם נתונים עם מטיילים שרוצים להוציא כסף על חוויות.

קראפט היינץ (KHC) ירדה ב-1.7% לאחר שענקית מוצרי הצריכה צפתה רווח שנתי חלש מהצפוי, מה שמאותת על לחץ רב יותר מהעלויות הגבוהות.

דבון אנרג'י (DVN) ירדה ב-6.5% לאחר שיצרנית נפט הפצלים החמיצה את הערכות הרבעון הרביעי מכיוון שמזג האוויר הקשה בארה"ב פגע בייצור.

טסלה (TSLA) עלתה ב-2.1% לאחר שבלומברג דיווחה שיצרנית המכוניות החשמליות אמורה להשעות חלק מהייצור בסין עד סוף פברואר, שכן היא משדרגת את המתקן שלה לייצור גרסה מחודשת של דגם 3 קומפקטי סדאן.

ביוג'ן (BIIB) עלתה ב-0.3% לאחר שיצרנית התרופות עקפה את הציפיות הרבעוניות, שהתגברו על ידי ביקוש חזק לתרופת ניוון שרירי עמוד השדרה שלה, Spinraza.

אמו (POWW) ירדה ב-15% לאחר שיצרנית התחמושת החמיצה הערכות רבעוניות וקיצצה את התחזיות לשנה כולה, תוך ציון ההשפעה האינפלציונית על הצרכנים.

אמריקן איגל אאוטפיטרס (AEO) ירדה ב-3.9% לאחר שג'פריס הורידה את המלצתה ל"החזק" מ"קנייה", תוך ציון חשיפת החברה להאטה בהוצאות הצרכנים.

ברקליס (BCS) ירדו ב-10% לאחר שהבנק הבריטי רשם רווח מאכזב ברבעון הרביעי, שנפגע מטענות משפטיות של 1.6 מיליארד ליש"ט עקב חריגה מהמגבלות המוסכמות של מכירת מוצרי השקעה בארה"ב.

פורד (F) ירדה ב-0.5% לאחר שענקית הרכב הפסיקה את הייצור והמשלוחים של הטנדר החשמלי F-150 Lightning שלה לאחר שגילתה בעיה אפשרית בסוללה.

טייואן סמיקונדוקטרס (TSM) ירדה ב-5% לאחר הפרסום שברקשייר האת'ווי של וורן באפט צמצמה את חלקה ביצרנית השבבים.

מחירי הנפט הגולמי ירדו ביום רביעי לאחר שדוח התעשייה הצביע על זינוק במלאים בארה"ב, מה שהעלה את החשש מפני ירידה בביקוש. עם זאת, היו חדשות טובות לשוק שכן סוכנות האנרגיה הבינלאומית הגבירה את התחזיות לביקוש הנפט העולמי כאשר סין פותחת מחדש את כלכלתה לאחר שנים של נעילה נגד הקורונה.
נראה כי אספקת הנפט העולמית תעלה על הביקוש עד המחצית הראשונה של 2023, אך המאזן עלול לעבור במהירות לגירעון ככל שהביקוש יתאושש וחלק מהתפוקה הרוסית תיסגר.

לאל בריינארד עוזבת את התפקיד מספר 2 בפדרל ריזרב לעמוד בראש המועצה הלאומית לכלכלה. בתפקידה החדש, היא תתאם את קביעת המדיניות הכלכלית ברחבי הרשות המבצעת על רקע מאבק על תקרת החוב, ואולי תוכל למלא תפקיד גדול עוד יותר בעתיד הקרוב. בעוד שהיא נדחתה פעם אחת כדי להיות יו"ר הפד בעקבות ראיונות עם סיכון גבוה בבית הלבן, המהלך החדש יכול לשים אותה בהישג יד מהמקום העליון - או להפוך לשרת אוצר לעתיד - כשהיא בונה קרבה בתוך המעגל הפנימי של ממשל ביידן.
בריינארד ידועה כאחת ה"יונים" ביותר בוועדת השוק הפתוח הפדרלית, ודחקה בגישה קצת פחות אגרסיבית במאבק באינפלציה. היא דגלה בהאטת הקצב והעוצמה של העלאות הריבית, תוך מתן משקל נגד לקשת המדיניות, במיוחד בהשוואה ל"נציים" כמו ניל קשקרי והנגיד כריסטופר וולר.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il