TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפני הפתיחה

null, 31/1/23
שלום לכולם,

החוזים העתידיים ירוקים מעט לאחר שמוקדם יותר היו שליליים, זאת לאחר שעלות התעסוקה עלתה ב1% לעמות צפי של 1.1% , מדד מחירי הבתים לפי הצפי ומספר דוחות פורסמו.

פגישת הפד מתחילה כאשר קרן המטבע הבינלאומית מעלה את תחזית הצמיחה, הפגישה צפויה להסתיים עם העלאת ריבית של 0.25% לרמות של 4.50-4.75%.
זה מייצג שהבנק המרכזי מאט את קצב הידוק המדיניות שלו בתגובה לנתונים כלכליים שחלו בחודשים האחרונים לרעה.
מאוחר יותר נתונים חדשים על מחירי הדירות ואמון הצרכנים, אך פקידי הפד יסתכלו גם על מדד עלות התעסוקה ברבעון הרביעי, מה שעשוי להמחיש מדוע הם חושבים שהם עדיין צריכים להעלות את הריבית עוד יותר כדי להתגבר על האינפלציה.

קרן המטבע הבינלאומית אמרה שהיא צופה שהצמיחה בארה"ב תיאט ל-1.4% השנה ול-1.0% בהשפעת הריבית הגבוהה של הפד. עם זאת, היא העלתה את תחזית הצמיחה העולמית השנה ב-0.2% ל-2.9%, המשקפת דינמיקה חזקה יותר בסין ובהודו.

כמו כן עפ"י נתונים אחרונים נראה שכלכלת גוש האירו נמנעה ממיתון במחצית השנייה של השנה שעברה. הצמיחה ברבעון הרביעי עמדה על 0.1% ובלמה את הירידה.
עם זאת, היו עדויות לכך שהמומנטום הכלכלי נעצר. המכירות הקמעונאיות בגרמניה וההוצאות הצרכניות בצרפת דווחו שניהם הרבה מתחת לציפיות בדצמבר, בעוד שסקר ההלוואות הבנקאיות של הבנק המרכזי של אירופה ברבעון האחרון הראה ירידה חדה בביקוש לאשראי, במיוחד ממשקי בית. גם בבריטניה, ההלוואות הואטה בחדות בדצמבר.
כמו בארה"ב, הגורם התומך העיקרי באירופה הוא שוק העבודה, שנותר עמיד. האבטלה בגרמניה מנוכה עונתיות ירדה ב-15,000 יותר מהצפוי בינואר.
המספרים מגיעים יומיים לפני שהבנק המרכזי האירופי ובנק אוף אנגליה מקבלים את החלטות המדיניות המוניטרית האחרונות שלהם. השווקים עדיין מצפים להעלאה של חצי נקודה משני המוסדות, אך אנליסטים אמרו שהמספרים העדכניים לפחות משאירים יותר אפשרויות על השולחן להמשך.

המניות בארה"ב צפויות להיפתח שוב בלחץ כאשר עונת הרווחים מלווה בהודעות פיטורין והורדת תחזיות.

עונת הרווחים עולה שלב עם פייזר (PFE), יו פי אס (UPS), מקדונלד'ס (MCD), קטרפילר (CAT), ג'נרל מוטורס (GM) ואקסון מוביל (XOM)
ואחרי הסגירה איי אם די (AMD) אמג'ן (AMGN), סטרייקר (SYK), צ'אב (CB), מונדלז (MDLZ), אלקטרוניק ארטס (EA)

אקסון מוביל XOM שברה את השיאים שלה עם רווח של 59 מיליארד דולר ב-2022, כשהיא רוכבת על העלייה במחירי הנפט והגז בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה.
החברה מסרה כי הרווח למניה ברבעון הרביעי עלה על התחזיות ל-3.40 דולר, בעוד התפוקה עלתה ל-3.822 מיליון חביות נפט ביום.

פייזר PFE עם דיווח מאכזב לאור ירידת הביקוש לחיסוני קורונה. ירדה ביותר מ-3% לפני השוק, לאחר שחזו שהרווח וההכנסות יירדו השנה.
פייזר אמרה שהיא צופה שהרווח המתואם למניה יירד לטווח של 3.25-3.45 דולר, הרבה מתחת לציפיות הקונצנזוס של כ-4.44 דולר.
להכנסות, היא צופה טווח סביב נקודת האמצע של 69 מיליארד דולר, מה שמייצג גם חסר ברור לעומת תחזיות של 74.3 מיליארד דולר.

ג'נרל מוטורס (GM) דיווחה על רווח ברבעון הרביעי שגבר על ההערכות וחשפה תחזיות רווח חזקות מהצפוי לשנת 2023, שכן יצרנית הרכב האמריקאית זכתה לחיזוק על ידי הביקוש למכוניות חשמליות והקלה על אילוצי שרשרת האספקה.
הרווח המתואם למניה עלה ל-2.12 דולר בתקופה של שלושה חודשים שהסתיימה ב-31 בדצמבר, עלייה מ-1.35 דולר בטווח הזמן המקביל ב-2021, ומעל תחזיות האנליסטים של 1.68 דולר.
תמכו בגידול זה היו מכירות שיא של דגמי הרכב החשמלי שברולט בולט של GM. בעקבות הביצועים הללו, החברה מתכננת להעלות את הייצור העולמי של מכוניות אלו ליותר מ-70,000 השנה.

מקדונלד'ס (MCD) עקפה את ההערכות בוול סטריט לגבי מכירות דומות ברבעון, אך מניות רשת המזון המהיר נפלו ב-1% כשהזהירה מפני לחצים אינפלציוניים קצרי טווח.

ארה"ב ממשיכה בלחץ לנתק את Huawei מהספקים שלה, כעת על הכוונת בינה מלאכותית, Wi-Fi 6 וגם 7 ומוצרי ענן ומחשוב בעלי ביצועים גבוהים.
בעבר אינטל (INTC) וקוואלקום (QCOM) קיבלו אישור למכור שבבי סמארטפון 4G ל-Huawei בשנת 2020 (לאחר מאמצי לובינג כבדים), אם כי עבור אחרים כמו ברודקום (AVGO), האיסורים עצרו הכנסות גבוהות.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il