TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפני הפתיחה

null, 23/1/23
שלום לכולם,

החוזים העתידיים שטוחים, צפויה פתיחה מתונה.

דוחות רווחים גדולים מגיעים השבוע ממיקרוסופט (MSFT), טסלה (TSLA) 'ונסון אנד ג'ונסון (JNJ) בראש שבוע הרווחים העמוס הראשון של 2023. זאת יחד עם חברות הטלקום איי טי אנד טי (T) ורייזון (VZ) וכן ויזה (V) אמריקן אקספרס (AXP) בפיננסים.

מדד הנאסד"ק עלה בשבוע השלישי, הרצף הארוך ביותר מאז אוגוסט.
מחיר הביטקוין עלה ב 16 מתוך 17 ימי המסחר האחרונים לרמת 22K$ ואף ביקר מעל 23K$ בפעם הראשונה מזה שנה.

סיילספורס (CRM) עלתה מעל 4% במסחר לפני השוק לשיא של שבעה שבועות לאחר דיווחים לפיו קרן הגידור אליוט רכשה נתח משמעותי בספקית התוכנה.
הוול סטריט ג'ורנל ציטט את המנהל השותף של אליוט, ג'סי קון, שאמר כי הקבוצה מצפה "לעבוד בצורה בונה עם סיילספורס כדי לממש את הערך ההולם חברה בסדר גודל שלה". סיילספורס היא אחת ממספר חברות ביג טק שירדו חזק בשנה האחרונה, המניה נסחרת רק במחצית משווי השיא שלה

ספוטיפיי SPOT הודיעה על פיטורים של 6% מעובדי החברה, המניה עולה בטרום המסחר מעל 4%

ככל שקרבה תקרת החוב, פתרון מופרך של פעם לדילמה צץ מחדש.
האוצר יטביע מטבע פלטינה של 1T דולר, יפקיד אותו בפדרל ריזרב, והחלפת הנכסים תביא לתוספת של 1T דולר כדי לכסות חלק גדול מההתחייבויות של וושינגטון.
הרעיון של מטבע של טריליון דולר מתחיל ב-1992, השיטה מביאה לכך שארה"ב מדפיסה יותר כסף כדי לשלם עבור ההתחייבויות שלה, במקום ללוות דרך משרדי האוצר (או גביית מסים).
בעוד המטבע של טריליון הדולר אינו חוקי, התעלול החשבונאי זכה לביקורות מכיוון שהוא עלול לאיים על האיזונים והבלמים של הקונגרס ולפתוח תיבת פנדורה על כל הכספים הציבוריים.
"בשום אופן אין לקחת את זה כנתון שהפד יעשה את זה", אמרה שרת האוצר ג'נט ילן בראיון.
אם האמצעים יוצאי הדופן ימוצו והקונגרס לא יצליח להעלות את תקרת החוב של $31.4T - דבר שיכול לקרות עד תחילת יוני - עשויות להיות השלכות גדולות על הכלכלה האמריקאית. "עלויות ההלוואות שלנו יגדלו וכל אמריקאי יראה שגם עלויות ההלוואות שלו יגדלו", הזהירה ילן. "בנוסף לכך, אי ביצוע תשלומים המגיעים לפירעון יגרום ללא ספק למיתון בכלכלת ארה"ב, יגרום למשבר פיננסי עולמי... ובוודאי יערער את תפקידו של הדולר כמטבע רזרבה המשמש בעסקאות בכל העולם.
להערכתנו מדובר בהערכה מאוד שלילית ופחות ריאלית, תמיד נמצאו פתרונות בדמות העלאת תקרת החוב וסביר מאוד שגם הפעם זה מה שיקרה.

הדולר ירד לשפל של תשעה חודשים על רקע ציפיות השוק לפיהן הפדרל ריזרב יעלה את הריבית רק ברבע אחוז כשיפגש בשבוע הבא. כשהבנק המרכזי האירופי עדיין מאותת על העלאה אחת נוספת של חצי אחוז, פער הריבית בין האירו לדולר אמור להצטמצם במהלך ששת החודשים הקרובים.

מחירי הנפט הגולמי פתחו חזק את השבוע כאשר השוק התמקד בסנקציות חדשות של G7 שאמורות להיכנס לתוקף על רוסיה בימים הקרובים. ארה"ב, אירופה ויפן עומדות כולן לאסור על יבוא סולר מרוסיה, במאמץ לצמצם עוד יותר את זרם ההכנסות של הקרמלין. בנוסף, הסיכוי להתאוששות בביקוש הסיני הציתה מחדש את הקנייה הספקולטיבית, כפי שמעידה עלייה של 7% בנפט גולמי בשבוע שעבר.

עדכון מניות בהמשך

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il