TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפתיחת השבוע

null, 19/12/22
שלום לכולם,

החוזים העתידיים ירוקים לאחר שמדדי המניות בארה"ב סיימו בירידות שבוע שני ברציפות, החוזים העתידיים מצביעים על התאוששות צנועה בשלב מוקדם

מדד ה-S&P 500 והנאסד"ק איבדו יותר מ-2% כל אחד בשבוע שעבר, לאחר שיו"ר הפד, ג'רום פאוול, אותת על הידוק מדיניות נוסף, והבנק המרכזי חזה שהריבית תעלה על רף 5% ב-2023, רמה שלא נראתה מאז 2007.

הערותיו של נשיא הפד של ניו יורק, ג'ון וויליאמס, פגעו עוד יותר בסנטימנט ביום שישי, כיוון שאמר שזה עדיין אפשרי שהבנק המרכזי של ארה"ב יעלה את הריבית עוד יותר ממה שהוא מצפה בשנה הבאה.
השוק עדיין מתמחר רק סיכוי של 73.5% להעלאת ריבית של 25 נקודות בסיס בפברואר ל-4.5%-4.75%, עם ריבית סופית של 4.84% במאי 2023.

נתונים כלכליים השבוע כוללים מספר מדדי נדל"ן (לרבות התחלות דיור), אמון הצרכנים, תביעות שבועיות לאבטלה וגידול בהוצאות הצריכה האישית לנובמבר אשר יקבעו את מצב הרוח של המשקיעים, ויספקו רמזים נוספים על אפשרויות העלאות ריבית עתידיות על ידי הבנק המרכזי.

מניות במרכז:

טסלה (TSLA) עולה לאחר שהמנכ"ל אילון מאסק השיק סקר ששאל אם עליו לפרוש מתפקיד הבוס של טוויטר. מניות יצרנית המכוניות החשמליות זינקו ב-5.0% במסחר לפני השוק לאחר שהסקר הראה שכ-57.5% מ-17.5 מיליון האנשים הצביעו בעד פרישתו מטוויטר.

מודרנה (MRNA) עולה ב-4.2% לאחר שג'פריס שדרגה את מניית חברת הביוטכנולוגיה ל"קנייה" מ"החזקה", תוך ציון הזדמנויות לטיפול בסרטן.

אירוג'ט רוקטדיין (:AJRD), עלתה ב-1.1% לאחר שאל 3 האריס (LHX) הודיעה כי הסכימה לשלם 4.7 מיליארד דולר עבור יצרנית טילי הקרקע-אוויר Javelin שהוכחו כל כך יעילים באוקראינה השנה.

שבוע שקט יחסית לפנינו עם דוחות רווחים מפדקס (FDX), נייקי (NKE), ג'נרל מילס (GIS) ומיקרון (MU)


ב. ריילי אסטרטג השוק הפיננסי חושב שההתמקדות בנתוני הדיור יכולה לעזור לסוחרים לזכור שהחישוב למדד המחירים לצרכן הוא אינדיקטור בפיגור. הוא ציין שהנתונים האמיתיים בשבוע הבא עשויים להראות שהדיור יורד הרבה יותר מהר ממה שמופיע בדוחות האינפלציה.

במישור הפוליטי, הקונגרס יסיים את המשא ומתן על מה שצפוי להיות חבילה של 1.7T $ כדי לשמור על הממשל הפדרלי לפעול עד ספטמבר.

לקראת דוח הרווחים של נייקי (NKE)
הערכות עלו גבוה יותר בשלושת השבועות האחרונים לציפיות להכנסות של 12.6 מיליארד דולר לדיווח ורווח למניה של 0.65 דולר. ענקית ההלבשה וההנעלה האתלטית תלך על חבל דק עם המשקיעים על רקע החששות מההשפעה של עודף מלאי וממרווחי הרווחיות.
לקראת הדו"ח של נייקי, סיטי פתחה סיקור חיובי על המניה בציפייה לעלייה בטווח הקרוב (בחודש לאחר הדוח).
הצרכנים הגיבו היטב למבצעים של NKE והחברה התקדמה משמעותית בעבודה באמצעות מלאי עודף.
גם התחזית עבור סין השתפרה לאחרונה על רקע הרפיה מסוימת בהגבלות הקורונה.
"אנחנו חושבים שהתוצאות של נייקי לרבעון השני באירופה ותחזית הרווח הגולמי יכולות להיות טובות יותר ממה שהשוק מבין", נמסר מהחברה.

סם בנקמן-פריד צפוי להפסיק את מאבקו נגד ההסגרה לארה"ב, שם הוא יעמוד בפני אישומים פליליים בגין הפרת חוקי הלבנת הון, יחד עם אישומי הונאה פלילית ואזרחית הקשורים לקריסת בורסת המטבעות הקריפטו שלו FTX.

לאחר חודשים של התמקחות, שרי האיחוד האירופי אמורים סוף סוף להסכים על מנגנון להגבלת מחירי הגז הטבעי הסיטונאי בפגישה בבריסל.
בלומברג דיווחו כי השרים ידונו בהצעה חדשה שתקבע את תקרת המחיר על 180 אירו למגה-ואט-שעה, יותר משליש מתחת להצעות המקוריות של נציבות האיחוד האירופי.
המכסה תתבצע גם לאחר שלושה ימים בלבד של מסחר בחוזים עתידיים על גז מעל המחיר הזה. זה ייכנס לתוקף ב-1 בפברואר.
הצעד יספק מעט הקלה לתעשייה האירופית בטווח הקצר על ידי הסרת אי ודאות מסוימת לגבי המחירים. האמון בקרב העסקים הגרמניים, שנפגעו יותר מרובם מהעלייה במחירי הדלק השנה, עלה בצורה מפתיעה בדצמבר, כאשר בין הסיבות העיקריות התחזית הברורה יותר למחירי הגז.
עם זאת, אירופה רחוקה מסוף מצוקת האנרגיה שלה: היצרן הצרפתי EDF אמר כי שניים מהכורים הגרעיניים שלה יצטרכו לפחות עוד ארבעה חודשים של תיקונים לפני שהם יוכלו לחזור לפעולה.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il