TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירה לפתיחת השבוע בוול סטריט

null, 12/12/22
שלום לכולם,

החוזים העתידיים ירוקים, צפויה פתיחה חיובית.

אנו לקראת שבוע שכנראה יקבע את הטון בשוק לשארית 2022.
ייתכן שקובעי המדיניות של הפד אפילו עדיין לא יודעים בדיוק את צעדיהם הבאים מכיוון שהם תלויים מאוד במדד המחירים לצרכן האחרון שיפורסם ביום שלישי.
למרות הציפיה להרגעה והעלה של חצי אחוז בלבד הפד יכול ללכת בדרך הניצית ולהפעיל לחץ נוסף על המניות. הדברים יכולים גם להשתנות אם האינפלציה תראה סימני תגובה לצעדים שנעשו עד כה.
"הזמן למתן את קצב העלאות הריבית עשוי להגיע כבר בפגישת דצמבר", אמר פאוול בהופעתו האחרונה בתקשורת. "יש לנו מערכת רחבה של מחשבות לגבי היכן יכול להיות היעד הזה, אבל אנחנו יכולים לטעות. נצטרך לראות".
בשבוע שעבר מדד הדאו ג'ונס ירד ב-2.8% השבוע הגרוע ביותר שלו מאז ספטמבר, בעוד שמדד S&P500 ירד ב-3.4% והנאסד"ק ירד ב-4%.

בחיפוש אחר צינור תרופות חדש וטיפולים שוברי קופות, אמג'ן (AMGN) תרכוש את הורייזון תרפיוטיקס (HZNP) תמורת 116.50 דולר למניה במזומן.
הורייזון היא חברת ביוטכנולוגיה נדירה המתמקדת במחלות אוטואימוניות ומחלות דלקתיות, עם מחוללי הכנסות כמו Tepezza, Krystexxa ו-Uplizna שהוסיפו לחברה מכירות של 2 מיליארד דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה.
אמג'ן הייתה האחרונה מבין שלושה מחזרים שעמדו במכירה פומבית של הורייזון שכללה את ג'ונסון אנד ג'ונסון (JNJ) וסאנופי (SNY).
כל יצרניות התרופות מחפשות לחדש את הצינורות שלהן, אבל אף אחד לא באגרסיביות כמו אמג'ן. היא עומדת בפני פקיעת פטנטים בתעשייה, מה שגרם למסע קניות רציני בשנתיים האחרונות.
בקיץ, אמג'ן רכשה ב-3.7 מיליארד דולר אחזקה ב ChemoCentryx כדי להגביר את נוכחות המחלה הדלקתית שלה.
בשנה שעברה, החברה גרפה את שחקן האונקולוגיה Five Prime Therapeutics תמורת 1.9 מיליארד דולר ואת מומחה תרופות הנוגדנים Teneobio תמורת כמעט מיליארד דולר, כמו גם רכישות קטנות יותר כמו המומחה להתחדשות רקמות Rodeo Therapeutics תמורת 55 מיליון דולר.
מניית הורייזון HZNP זינקה ב-14% עקב החדשות, בעוד מניית אמגן ירדה ב-3%. כאשר מצופה להשתמש במזומן ביד ובחוב כדי לממן את העסקה, שצפויה להיסגר במחצית הראשונה של 2023 ולהפוך למגמת הכנסה ורווח למניה משנת 2024.
אמג'ן עדיין לא עדכנה את תחזיות ההכנסה והרווח ל 2022 או 2023.
העסקה, בשווי של למעלה מ-26 מיליארד דולר, תהיה הגדולה ביותר של אמג'ן אי פעם ויכולה להוסיף עד 4 מיליארד דולר בשנה להכנסות השנתיות של אמג'ן, על פי כמה הערכות

מניות נוספות שצפויות להיות במוקד מאוחר יותר כוללות את מיקרוסופט (MSFT), שאמורה לקחת 4% ממניות לונדון בורסה גרופ (LON:LSEG) בתמורה להתחייבות גדולה ל-10 שנים לשירות אירוח הענן שלה Azure.
כמו כן, ריביאן (RIVN), אשר השעתה פרויקט שהיה גורם לה להשיק ייצור טנדרים חשמליים באירופה בשיתוף עם מרצדס.
מניית RIVN ירדה ב-5% לפני השוק, בעוד מרצדס (ETR:MBGn) ירדה ב-0.7% בפרנקפורט.

לולולמון LULU בדיווח לרבעון השלישי של שנת 22 הרווח המדולל למניה היה 2 דולר, בהשוואה ל-1.44 דולר ברבעון השלישי של 2021. למרות זאת המניה מגיבה שלילית לדו"ח. הופעל סטופלוס במניה.

קפסולת החלל אוריון של נאס"א נחתה ביום ראשון באוקיינוס השקט לסיים משימה מוצלחת שנבדקה ליד מעברים מעל פני הירח. מודול הצוות הבלתי מאויש - שנועד לשאת אסטרונאוטים למשימות ירח עתידיות - ניתז מול חופי סן דייגו בשעה 12:40. ET. זה היה הישג צורב, בהתחשב בכך שהקפסולה חזרה לאטמוספירה של כדור הארץ במהירות של כמעט 25,000 מייל לשעה לאחר מסע של כמעט חודש.
מי מעורב: נאס"א עובדת עם מגוון חברות ציבוריות במשימות, בואינג (BA) בנתה את הרקטה באורך 212 רגל הידועה בשם מערכת שיגור החלל. לוקהיד מרטין (LMT) יצרה את חללית אוריון שהקיפה את הירח. אירוג'ט רוקטדיין (AJRD) ייצרה מנועים ומכלי לחץ גבוה עבור רקטת SLS , בעוד ש-נורת'גרופ גרומן (NOC) בנתה את המאיצים שעזרו להרים את הרקטה מנקודת השיגור במרכז החלל קנדי בפלורידה.

מדדי המניות הסיניים ירדו יחד עם היואן לאחר שהרשויות הכריזו על עלייה תלולה בכניסה למרפאות במדינה.
המספרים, יחד עם עדויות אנקדוטיות נרחבות על שירות בריאות תחת לחץ הולך וגובר, מצביעים על התפשטות מהירה של נגיף הקורונה מאז ההקלות על ההגבלות בתחילת החודש בתגובה להפגנות נרחבות שהוציאו את כעסן על המפלגה הקומוניסטית והנשיא שי ג'ינפינג באופן אישי.
מרפאות החום של בייג'ינג קיבלו ביום ראשון 22,000 אנשים, פי 16 לעומת שבוע קודם לכן, לפי ה-Global Times, (שופר של המפלגה הקומוניסטית בשפה האנגלית).
דיווחים אחרים בתקשורת ציינו תורים ארוכים של אנשים מחוץ לבתי החולים הממתינים לטיפול, הפרעה בשירותי המשלוחים עקב מחלות של שליחים, וכלי תקשורת ממלכתיים הקוראים לאנשים לא להתקשר למוקד רפואי חירום אלא אם כן הם חולים קשות.

נתונים הראו שכלכלת בריטניה התאוששה מעט יותר מהצפוי בחודש שלאחר הלווייתה של המלכה אליזבת, למרות שמיתון במהלך ששת החודשים הבאים נראה בלתי נמנע.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il