TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת מסחר פתיחת השבוע

null, 5/12/22
שלום לכולם,

המדדים בוול סטריט פותחים שבוע בירידות,
השליליות הנוכחית בעקבות דוח התעסוקה החזק מהצפוי של השבוע שעבר אשר עורר ספקולציות לגבי המהלך הבא של הפדרל ריזרב בנוגע לריביות וכן לאחר שפעילות טובה מהצפוי במגזר השירותים הוסיפה לעצבנות כי הפדרל ריזרב האמריקני עשוי להמשיך במסלול הידוק המדיניות האגרסיבי שלו למרות החשש ממיתון בשנה הבאה..
בלומברג ציינו כי ה-S&P500 בדרך לעלייה הגדולה ביותר ברבעון הרביעי מאז 1999, שכן סימנים להתקררות באינפלציה בארה"ב הובילו לנסיגה בתשואות האג"ח.
עם זאת, המשקיעים הביעו עמדה זהירה יותר לקראת פגישת הפד בשבוע הבא ונתוני האינפלציה השבוע.
יחד עם זאת ברמה הטכנית המדד מתמודד עם ממוצע 200 ונרצה לראות שבוע מסחר יציב מעל הממוצע.

מחירי הנפט עלו לאחר שמדינות אופק+ שמרו על יעדי התפוקה שלהן יציבים ומכסת מחירי G7 על הנפט הרוסי נכנסה לתוקף.

הפד ייפגש בשבוע הבא לבדיקת המדיניות האחרונה שלו לשנה. הצפי כמובן לעליה נוספת בריבית, אבל סביר יותר בתוספת קטנה של חצי אחוז ולא שלושת רבעי האחוז כמו בארבע הפגישות האחרונות.
האם המהלכים של הפד יבלמו את האינפלציה מבלי להטות את הכלכלה למיתון? עדיין נותרה שאלה פתוחה, אך הסיכוי קטן לעומת מה שהיה ניראה לפני חצי שנה.

מניות וי אף (VFC), יצרנית טימברלנד והלבשה אחרת, ירדו ביותר מ-7.7% לאחר שהזהירה בתחזית הרווח שלה ופתחה בחיפוש אחר מנכ"ל חדש.

הצמיחה בתעשיית השירותים בארה"ב הואצה באופן בלתי צפוי בנובמבר, על פי נתונים חדשים של המכון לניהול אספקה ביום שני. ה-ISM אמר כי מדד מנהלי הרכש הלא-ייצור שלו עלה ל-56.5 במהלך החודש, לעומת 54.4 באוקטובר. שוב מצב שלא ברור האם חדשות טובות הן חדשות רעות? מכיוון שיאפשר לפד לפעול באגרסיביות...
הנתונים הראו כי פעילות תעשיית השירותים בארה"ב עלתה באופן בלתי צפוי בנובמבר, עם התאוששות התעסוקה, מה שמציע עדויות נוספות למומנטום הבסיסי בכלכלה. הנתונים מגיעים בעקבות סקר שנערך בשבוע שעבר שהראה צמיחה חזקה מהצפוי של עבודה ושכר בנובמבר, ומאתגר את התקוות שהפד עשוי להאט את הקצב והעוצמה של העלאות הריבית שלו על רקע הסימנים האחרונים של ירידת האינפלציה. "שוק העבודה נראה בסדר, ולכן זה כמעט רק סוג כזה של עולם מוזר שבו חדשות טובות הן חדשות רעות", אמר ג'ונתן ווייט, מנהל קרן בפרוסט אינווסטמנט. "כרגע זה יותר עניין של צפייה בפד והם יצטרכו להדק ולאורך זמן מהנדרש". משקיעים רואים סיכוי של 89% שהבנק המרכזי בארה"ב יעלה את הריבית בחצי אחוז בשבוע הבא, כשהשיעורים יגיעו לשיא במאי 2023

מגבלת מחיר על הנפט הרוסי נכנסה לתוקף כאשר המערב מנסה לבלום את תזרימי ההכנסות למכונת המלחמה של מוסקבה.
לאחר משא ומתן אינטנסיבי, מדינות ה-G7 ואוסטרליה הסכימו לרמת מחיר של 60 דולר לחבית, עם מנגנון התאמה ששומר על המכסה לפחות 5% מתחת לשיעור השוק ומאפשר תיקונים כל חודשיים.
הנפט הגולמי נותר סם החיים הכלכלי של רוסיה, במיוחד לאחר שהמדינה עצרה את מכירת הגז הטבעי לאירופה (מהלך שיוחס תחילה לבעיות תחזוקה ולאחר מכן לסנקציות).
העסקה מאפשרת משלוח נפט רוסי למדינות צד שלישי באמצעות מיכליות G7 והאיחוד האירופי, רק אם המטען נקנה במחיר של 60 דולר לחבית או מתחת למכסה. הרמה נתפסת כגבוהה מספיק כדי לכסות את עלויות הייצור ולעודד תפוקה נוספת, אם כי וולודימיר זלנסקי מאוקראינה תקף את ההסכם, וכינה אותו "די נוח לתקציב של מדינת טרור".
גם חברות הביטוח, מוסדות האשראי ושירותי ההובלה של G7 יצטרכו לעמוד בתקרת המחיר.
בעוד התעשייה עדיין ממתינה לתגובה מלאה מרוסיה, הקרמלין אמר כי יפנה את אספקת הנפט שלו ל"שותפים מוכווני שוק", גם אם זה אומר שהיא תצטרך לקצץ בייצור. צו נשיאותי יאסור גם על הטענות המיועדות לכל מדינה שתאמץ את ההגבלות, ויאסור כל התייחסות לתקרת מחיר בחוזים על מוצרי גולמי או נפט רוסיים.
"אנחנו עובדים על מנגנונים לאסור שימוש במכשיר תקרת מחיר, ללא קשר לרמה שנקבעה, מכיוון שהפרעה כזו עלולה לערער עוד יותר את היציבות בשוק", אמר סגן ראש ממשלת רוסיה, אלכסנדר נובאק.
מול זאת גורמים רבים חוששים מהעתיד, ואומרים שירידה במכירות או בתפוקה של רוסיה עלולה להוביל לעלייה במחירי הנפט והדלק ברחבי העולם.

לאחר סערה במפעל האייפון של ספקית אפל AAPL, פוקסקון (OTCPK:FXCOF) בעיר ג'נגג'ואו, כאשר סרטונים של התפרעויות עובדים הועברו ברשתות החברתיות.
לא ברור כמה מתוך 300,000 העובדים ב"אייפון סיטי" היו מעורבים, אך אפל סימנה "משלוחים נמוכים יותר של iPhone 14 Pro ו- iPhone 14 Pro Max"
מלבד הרכבת אייפון, רכיבים רבים של אפל מיוצרים בסין, כאשר יש הערכות ש-95% מכלל אספקת האייפון עדיין מגיע מהמדינה. כעת אפל מחפשת מקומות חדשים לייצור כגון הודו או ויאטנם.
"בעבר אנשים לא שמו לב לסיכוני ריכוז", ציין אלן יונג, לשעבר מנהל יוזמות אסטרטגיות בארה"ב בפוקסון. "סחר חופשי היה הנורמה והדברים היו מאוד צפויים. עכשיו נכנסנו לעולם חדש".
הרווח התפעולי של עסקי אפל בסין הסתכם ב-31 מיליארד דולר בשנה שעברה, שהיה יותר מהנתונים של כל אחת מענקי הטכנולוגיה הגדולים בסין - עליבאבא (BABA), ביידו (BIDU), טנסנט (OTCPK:TCEHY) ושיאומי (OTCPK:XIACY)

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il