TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סיכום שבוע בוול סטריט

null, 4/12/22
שלום לכולם,

המדדים סוגרים שבוע חיובי.

לאחר סוף השבוע אפשר לומר שאי הוודאות עדיין שולט בשווקים, כאשר נתונים כלכליים מעידים על הגדלת הסבירות למיתון. תזכורת מהפד כי אנו עשויים לראות שיא גבוה יותר בריבית למרות הפוטנציאל להאטה בקצב העליות, גם המשיכה להוריד את סנטימנט המשקיעים.

מדד התנודתיות (VIX) צנח לשפל מתחת ל-19, הנמוך ביותר מזה מספר חודשים.

מבחינת השוק, עדיין לא מצאנו עקביות אם חדשות טובות הן חדשות טובות או חדשות טובות הן חדשות רעות. עם זאת, עבור הצרכן היו חדשות טובות בלבד.

מחירי הבנזין בארה"ב ירדו לממוצע ארצי של 3.45 דולר לליטר (כ-31% מתחת לשיא של כל הזמנים באמצע יוני ולרמות הנמוכות ביותר מאז פברואר). כמו כן, שיעורי המשכנתאות בארה"ב ל-30 שנה ירדו ל-6.49% מ-7.08%, מה שמציין את הירידה הגדולה ביותר של שלושה שבועות מאז דצמבר 2008.

שיעור החיסכון האישי באוקטובר היה השני הנמוך ביותר אי פעם שנרשם 2.3% (הנתונים חוזרים עד ל-1959) והממוצע של חודשיים היה הנמוך ביותר שנרשם אי פעם
בחודש שעבר ראינו גידול בפיגור בכרטיסי אשראי כאשר החוב ברובו צפוי לא להיפרע.

בסיכום שבועי רשמו מדד ה-S&P500, נאסד"ק והמדד התעשייתי של דאו ג'ונס כולם עליות שבועיות שניות ברציפות, עם עלייה של 2% בנאסד"ק, ה-S&P הוסיף 1% לשבוע בעוד שהדאו עלה ב-0.2%.
השווקים נסוגו מהשפל ביום שישי לאחר שדוח המשרות החזק של נובמבר העלה ספקות לגבי יכולתו של הפד להאט את קצב העלאות הריבית.
המשקיעים חיפשו סימני חולשה בשוק העבודה, במיוחד בשכר, כעדות להתקררות מהירה של האינפלציה שתאפשר לפד להאט ובסופו של דבר לעצור את מחזור העלאת הריבית הנוכחי שלו.
המניות עלו בתחילת השבוע לאחר הערותיו של פאוול על הקטנת העלאות הריבית כבר בדצמבר.
עם זאת, בעוד נשיא הבנק הפדרלי של שיקגו, צ'ארלס אוונס, העיר ביום שישי כי הפד כנראה יגיע לשיעור שיא ריבית מעט גבוה יותר מהצפי, הוא עדיין דיבר על הורדת קצב העלאות הריבית מהעלאות האחרונות של 0.75% לפעימה.

בפסגה שנמשכה יומיים בבירת רומניה בוקרשט, הכפיל ארגון האמנה הצפון-אטלנטית נאטו את ההבטחה להפוך את אוקראינה לחברה בברית הצבאית. לפני 14 שנים התחייבו לראשונה שרי החוץ שקייב תהפוך בסופו של דבר לחברה בארגון, והם עדיין "עומדים בתקיפות מאחורי המחויבות שלנו".
בשבועות האחרונים, התקפות טילים ומזל"טים רוסיים כוונו לתשתיות אזרחיות ברחבי המדינה, עם תקיפות שפגעו קשות בתשתית החשמל, המים והאנרגיה של אוקראינה.
"הדלת של נאט"ו פתוחה", אמר המזכ"ל ינס סטולטנברג לפני שניהל את הפגישה. "הנשיא פוטין לא יכול למנוע ממדינות ריבוניות לקבל החלטות ריבוניות משלהן שאינן איום על רוסיה. אני חושב שמה שהוא מפחד ממנו זה דמוקרטיה וחירות, וזה האתגר העיקרי עבורו".
עדיין לא ברור איך ייראו גבולות אוקראינה אם היא תצטרף לברית, אבל המדינה חייבת כעת להתמקד אך ורק בהבסת רוסיה. כוחות ובדלנים רוסיים מחזיקים בחלקים מהדרום והמזרח, בעוד שחצי האי קרים נותר מסופח והנשיא וולודימיר זלנסקי אומר שהאומה תמשיך להילחם עד שתחזיר את כל השטחים הכבושים.
נאט"ו הבטיחה עוד נשק לאוקראינה בפגישה, כמו גם ציוד שיסייע בשיקום אספקת החשמל, אם כי הברית עדיין מתלבטת אם לספק מערכות הגנה מתקדמות יותר כמו הפטריוט.
ההתפחויות צפויות להיטיב עם מניות כמו לוקהיד מרטין (LMT), נורת'רופ גרומן (NOC) ריית'און (RTX), שעברו שנה פנומנלית על גב הגדלת הוצאות הביטחון.
כל 30 מדינות נאט"ו הנוכחיות הסכימו להוציא לפחות 2% מהתמ"ג שלהן על הגנה עד 2025.
פינלנד ושוודיה גם מוכנות להפוך לחברות נאט"ו בקרוב על רקע החששות שרוסיה עשויה לאיים עליהן בעתיד.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il