TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפתיחת השבוע

null, 29/8/22
שלום לכולם,

החוזים העתידיים אדומים, צפויה פתיחה שלילית.

הסימפוזיון הכלכלי בג'קסון הול גרם לירידות בשוק ביום שישי.  כל שלושת המדדים העיקריים ירדו חזק ושלחו אותות סיכון למגזרים אחרים ולסוגי נכסים אחרים (הביטקוין ירד מתחת ל-20 אלף דולר לראשונה מאז תחילת יולי).
הסנטימנט עשוי להישאר מטה בשבוע הקרוב, או להישאר בקיפאון מסוים עד לפרסום נתוני שוק חדשים, כאשר הפד' שם את הורדת האינפלציה בראש גם במחירים כלכליים אחרים.
במרכז השבוע: מחירי הדירות, מדד אמון הצרכן, ונתוני שכר תעסוקה והאבטלה.
"עליית ריבית נוספת גדולה בצורה יוצאת דופן יכולה להתאים בפגישה הבאה שלנו", אמר פאוול. "אנחנו נמצאים כעת בערך באמצע תקופת הפגישות. ההחלטה שלנו בפגישת ספטמבר תהיה תלויה במכלול הנתונים הנכנסים ובתחזית המתפתחת. בשלב מסוים, ככל שהמדיניות המוניטרית תתהדק עוד יותר, סביר להניח שיהיה מתאים להאט את קצב העליות".

מניות הטכנולוגיה הסיניות, כולל עליבאבא (BABA), ג'יידי דוט קום (JD) וביידו (BIDU) נחלשות למרות הסכם לאפשר למבקרים אמריקאים גישה לחברות סיניות הנסחרות בניו יורק.
העסקה נחתמה על ידי ה-SEC, המועצה לפיקוח על חשבונאות חברה ציבורית PCAOB, הוועדה לפיקוח ניירות ערך בסין ומשרד האוצר של הרפובליקה העממית של סין.
לפי ה-PCAOB, פקחים כבר יכולים להיות בשטח באמצע החודש הבא כדי להתחיל בבדיקות.
יו"ר ה-SEC, גארי גנסלר: "ההסכם הזה יהיה בעל משמעות רק אם ה-PCAOB באמת יוכל לבדוק ולחקור לחלוטין חברות בסין. אם לא יצליח, כ-200 מנפיקים בסין יעמדו בפני איסור מסחר בניירות הערך שלהם בארה"ב"
הקונגרס העביר את חוק החזקת חברות זרות באחריות ב-2020, שיעיף חברות זרות מבורסות אמריקאיות אם לא יעמדו בתקני הביקורת בארה"ב במשך שלוש שנים ברציפות.
הכללים גם הורו לחברות להוכיח ל-SEC שהן אינן בבעלות או בשליטת ישות של ממשלה זרה ולציין את כל חברי ההנהלה שהם פקידי המפלגה הקומוניסטית הסינית. כחלק מההסכם.

מטה חברת האם של פייסבוק (META) הגיעה להסדר לא ידוע בתביעה ייצוגית שהוגשה על שערוריית קיימברידג' אנליטיקה הידועה לשמצה.
הסיפור בו חברת הייעוץ הבריטית אספה נתונים של עד 87 מיליון משתמשי פייסבוק לשימוש בקמפיינים פוליטיים.
שני הצדדים לא סיפקו פרטים על ההסדר, למרות שחלקם שיערו כי מטה עשויה לעמוד בפני פיצויים של מאות מיליוני דולרים אם תפסיד בתביעה.
השמועה התפוצצה ב-2018 שקיימברידג' אנליטיקה השתמשה בחידון מקוון כדי לאסוף שלל מידע אישי - לא רק על אנשים שהשתתפו בסקר, אלא על הפרופילים הציבוריים של המשתמשים, דפי האינטרנט שהם אהבו ועוד.
החברה השתמשה לכאורה בנתונים כדי לעזור ללקוחות כמו מסעות הפרסום לנשיאות של דונלד טראמפ והסנאטור הרפובליקני מטקסס טד קרוז לשנת 2016 למקד מודעות מקוונות. יש החושדים שהחברה סיפקה מידע נוסף לקמפיין המוצלח למען הברקזיט בבריטניה ב-2016, אם כי החקירה הרשמית מצאה שהחברה לא הייתה מעורבת "מעבר לכמה פניות ראשוניות".
מניית פייסבוק איבדה כמעט 120 מיליארד דולר בשווי השוק בימים שלאחר פרסום השערורייה, והחברה שילמה בסופו של דבר קנס של 5 מיליארד דולר לוועדת הסחר הפדרלית של ארה"ב. ענקית המדיה החברתית הסכימה גם כחלק מהסדר ה-FTC לספק הגנות חזקות יותר על נתוני המשתמשים, בעוד שצוקרברג נאלץ להעיד בפני הקונגרס על השערורייה, והוציא מודעות בעיתונים בעמוד שלם כדי להתנצל בפני משתמשי פייסבוק.
ההסדר האחרון מגיע שבועות ספורים לפני שעורכי הדין של התובעים צפויים להכפיף את מארק צוקרברג, לתצהיר של שש שעות, ואת ה-COO של החברה לשעבר, שריל סנדברג, לחמש שעות של חקירה.
באשר לקיימברידג' אנליטיקה, החברה הכריזה בסופו של דבר על פשיטת רגל בארצות הברית.

נאס"א מעוניינת לתפוס מחדש את תשומת לב הבוקר, כאשר רקטת הירח החדשה שלה - המכונה מערכת שיגור החלל - תגיע לראשונה במרכז החלל קנדי ​​בקייפ קנוורל.
הרקטה שגובהה 38 קומות נושאת קפסולה בשם אוריון, שתצא למסע סביב הירח ותבחן מגן חום חדש בעת כניסתה מחדש לאטמוספירה של כדור הארץ. המשימה, המכונה Artemis I, כבר כמעט עשור בהתהוות, ועלתה 4.1 מיליארד דולר עצומים לאחר סדרה של עיכובים טכניים, משפטיים וקשורים לעלויות (תוכנית ארטמיס כולה מתוקצבת ב-93 מיליארד דולר בין השנים 2012-2025).
המטרה כאן היא ליצור נוכחות ארוכת טווח על הירח, שתספק מספיק מומנטום (ומימון) לשליחת בני אדם למאדים. אם הכל ילך כשורה עם המשימה, האסטרונאוטים יוכלו להיכנס כבר בשנת 2024 ללולאה סביב הירח, כאשר נאס"א שואפת להנחית שני אנשים על פני הירח עד סוף 2025. נחיתות נוספות יגיעו בהמשך, בנוסף לנחיתה קטנה. תחנת חלל שתהיה לה מסלול ירח, ועד שנת 2030, נאס"א מקווה לבנות בית גידול על הירח שיהיה שלם עם רוברים ותשתית מסבירת פנים.
בהשוואה למירוץ החלל של שנות ה-60, הפעם, התחרות של נאס"א היא בצורת תעשייה פרטית. גם ספייס אקס  של אילון מאסק בונה רקטה רבת עוצמה בשם Starship, הניתנת לשימוש חוזר במלואו, ונועדה לשגר אנשים לעבר הירח ומאדים.
למשקיעים: חברות ציבוריות רבות מעורבות בתוכנית ה-SLS, כולל מאיץ שנבנה על ידי נורת'רופ גורמן (NOC), מנועי RS-25 מתוצרת אירוג'ט רוקטדיין (AJRD) וחלקים מתוצרת בואינג (BA)
כמו כן נאס"א מתכוונת גם לשאת אסטרונאוטים בתוך קפסולת אוריון שנבנתה על ידי לוקהיד מרטין (LMT). קבלנים קטנים יותר מעורבים בנוסף בייצור רכיבים, כגון רדוויר (RDW), אאבה (AEVA) וקולר טכנלוגיות (KULR)

למרות התחזית הכלכלית הקודרת מג'קסון הול, מחירי הנפט הוסיפו לעלות כאשר החוזים העתידיים הנסחרים בלונדון עלו ב-0.59% ל-99.49 דולר לחבית.
הרבה מזה נובע מארגון המדינות המייצאות נפט ובני בריתו - המכונה אופ"ק+ שהתחייבו לצמצם את האספקה ​​כדי לסייע בייצוב מחירי הנפט. ערב הסעודית, שלמעשה עומדת בראש OPEC+, אמרה גם היא בשבוע שעבר כי תצמצם את התפוקה שלה.
הנסיגה באספקה ​​תקזז גם על הסרה פוטנציאלית של הסנקציות האמריקניות על איראן, שלאחר מכן תשחרר כמות גדולה של נפט לשוק.
בינתיים, נתונים עדכניים מצביעים על כך שהביקוש לנפט בכלכלות מסוימות עשוי להתחיל להתאושש. ארה"ב ייצאה נפט ברמת שיא בתחילת החודש, בעוד שמלאי הנפט הגולמי בארה"ב ירדו גם הם בקצב גדול מהצפוי בשבועיים האחרונים. גם הביקוש באירופה אמור לעלות השנה כאשר הגוש נגמל מייבוא ​​גז טבעי רוסי.

ההנפקה של פורשה
צעדים ראשונים בדרך ארוכה לקראת ההנפקה הראשונית הצפויה של פורשה צפויים בימים הקרובים
הדירקטוריונים של קבוצת האם פולקסווגן ובעלת המניות הגדולה ביותר של פורשה יוכלו בקרוב להמליץ ​​על ההנפקה, אמרו "מקורבים"
זה יוביל לפי הדיווחים להכרזה רשמית על ההנפקה כבר בשבוע הראשון של ספטמבר, למרות שעדיין לא התקבלו החלטות רשמית.
רק 12.5% ​​מהמניות של פורשה יהיו זמינות בשוק הפתוח, מה שיגביל את ההשפעה שיכולה להיות למשקיעים על החלטות בחדר הישיבות.
בינתיים, חששות האינפלציה ותחזית הצמיחה הפחות ורודה - שלא לדבר על השפעת המלחמה באוקראינה על אספקת הגז האירופית בחורף הזה - העלו גבות בנוגע למצב העתידי של קבוצת פולקסווגן כולה.
רויטרס מדווחת כי פולקסווגן עשויה לבטל את הרישום לחלוטין אם הם לא יכולים לאסוף מספיק ביקושים.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il