TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפני הפתיחה

null, 25/8/22
שלום לכולם,

החוזים העתידיים על המניות בארה"ב ירוקים צפויה פתיחה חיובית לפני נתונים כלכליים מרכזיים היום.
מספר צעדים שננקטו על ידי סין שהגבירה את התמריצים הכלכליים בשווי 146 מיליארד דולר במימון חדש כדי להגביר את ההשקעות והצריכה העלו את השווקים העולמיים.
כמה נתונים כלכליים היום כולל דוח אינפלציה מרכזי. האומדן השני של התמ"ג ברבעון השני וגם תביעות שבועיות לאבטלה.
כצפוי מניית טסלה (TSLA) בפוקוס לאחר הספליט ונסחרת סביב 297$ למניה.

משבר האנרגיה של אירופה לא מסתיים
משבר האנרגיה של אירופה הופך למשבר תעשייתי. בשבוע שעבר נסגרו כמה ממפעלי ההיתוך הגדולים ביותר של אבץ ואלומיניום ביבשת עקב מחירי החשמל הגבוהים. השבוע, הזינוק האחרון במחירי הגז אילץ את יצרניות הדשנים בנורבגיה, בריטניה ופולין לבטל את קיבולת הגז, ללא יכולת להעמיס את המחירים הללו על בסיס הלקוחות החקלאי שלהם.
מחסור בדשנים מאיים להפעיל לחץ כלפי מטה על התשואות היבולים בשנה הבאה, מה שישאיר את מחירי המזון גבוהים ממה שהיו.
מחירי הדלק האירופיים הגיעו ל-300 יורו למגה וואט שעה מוקדם יותר ביום חמישי. ברמות האלה, גרמניה - הכלכלה הגדולה באירופה - תצטרך להוציא מעל 8% מהתמ"ג שלה כדי לשמור על הרגלי צריכת האנרגיה שלה. התמ"ג הגרמני רשם עלייה של 0.1% ברבעון השני, אך הסקר העסקי החודשי אישר שהוא בדרך לירידה של כ-0.5% ברבעון הנוכחי.
להחמרת המצב אלקטריסיטה דה פראנס אמרה שהיא תצטרך לעכב את ההפעלה מחדש של כמה כורים שנסגרו לתחזוקה השנה, מה שיאריך את הלחץ על מחירי החשמל.

נתונים כלכליים במרכז: תביעות אבטלה, נתוני התמ"ג
ארה"ב תפרסם נתונים מתוקנים עבור התוצר המקומי הגולמי ברבעון השני כאשר האנליסטים מצפים לעדכון קטן כלפי מעלה שלא ישנה כמעט את הנרטיב הרחב של כלכלה שהואטה בכוונה על ידי מדיניות מוניטרית הדוקה יותר.
גם מרכיבי המחירים רחוקים מדי בעבר מכדי להשפיע באופן משמעותי על התחזית הנוכחית.
יעניינו יותר מספר התביעות השבועיות לאבטלה, שעוצמתם המפתיעה בשבוע שעבר תמכה בטיעונים לפיהם הכלכלה יכולה לעמוד בריבית גבוהה יותר בקלות.
השוק ממשיך להתמקד בנאום המרכזי של יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול בג'קסון הול ביום שישי, על רקע הציפיות שהעלאת הריבית הבאה תהיה רק ​​0.5% לאחר שתי העלאות עוקבות של 0.75%. נשיא הפד של אטלנטה, רפאל בוסטיק, אמר בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" כי עלייה של 0.75% עשויה להתאים אם הנתונים הכלכליים יישארו חזקים.
די בטוח להניח שאחת ממטרותיו של פאוול תהיה לתקשר שיש עוד עבודה לעשות כדי להילחם באינפלציה והסיפור לא מתקרב לסופו.

אנבידיה NVDA נפגעה ומדווחת על אזהרת מכירות
המסחר צפוי להיפתח שוב בעליות, בהתבסס על העליות המתונות אתמול ובסיוע התחזית החיובית של קבוצת התוכנה סנופלייק (SNOW).
העליה של הנאסד"ק הייתה בולטת בהתחשב באכזבה מיצרנית השבבים אנבידיה (NVDA), שחתכה שוב את התחזית שלה ביום חמישי, בעיקר בגלל ההאטה בביקוש לשבבי גיימינג. אנבידיה צופה שהמכירות ברבעון הנוכחי ירדו ב-17% לעומת השנה הקודמת.
החנויות המוזלות דולר טרי (DLTR) ודולר ג'נרל (DG) ידווחו על תוצאות, ויחשפו את מידת הלחץ שהאינפלציה מפעילה עליהן ועל לקוחותיהן.

מחירי הנפט הגולמי נגעו בשיא של שלושה שבועות בן לילה, כאשר חבילת התמריצים הסינית תומכת בתחזית הביקוש העולמית.
המחירים נתמכו גם לאחר שממשלת ארה"ב אישרה בשבוע שעבר ירידה גדולה מהצפוי במלאי הנפט.

לאחר לאחר אכזבות רבות, המלצה של האנליסט ריאן תומסון על מניית מטה (META)
אמנם צמיחת המשתמשים מואטת, אבל זה טבעי לפלטפורמות שכבר עם כמעט 3 מיליארד משתמשים יומיים ושולטות בנוף המדיה החברתית העולמית.
החוזק של העסקים הקיימים שלה אומר שמטה יכולה להשקיע 10 מיליארד דולר לחזון המטאוורסי לטווח ארוך שלה, תוך יצירת תשואות גבוהות מרשימות.
בהערכת השווי הנוכחית, אנו רואים פוטנציאל לתשואות חד-ספרתיות אפילו בהנחה של צמיחה מועטה עד ללא רווחים מהעסק הקיים והמשך הפסדים מההשקעה המטאוורסית.
מטה מספקת למשקיעים חשיפה בסיכון נמוך לפוטנציאל האחורי העצום של המטאוורס ולכן מקבלת דירוג "קנייה".

האם פיצול המניות של טסלה TSLA טוב למשקיעים?
במילים אחרות, האם פיצולי מניות משפיעים על הביצועים? זו כנראה השאלה הכי חשובה לרוב המשקיעים וגם זו שהכי קשה לענות עליה.
ישנן עדויות לכך שחברות שמפצלות את המניות שלהן עולות בביצועים מצטברים בטווח הקצר, אולי בין השאר משום שהפיצול מאפשר לחלק מהמניות להיכלל באינדקסים כמו הדאו ומגביר את הנגישות שלהן למשקיעים קמעונאיים.
עם זאת, בהסתכלות על מניות בודדות, ישנם מקרים רבים שבהם מניה יורדת סביב זמן הפיצול שלה. לפיכך, עדיין מדובר בהימור על עליית מחירים לטווח קצר במניה בודדת בגלל הפיצול שלה.
פיצול הוא בהחלט לא חדשות רעות. בדרך כלל מתרחש רק לאחר שמניה עלתה מאוד בערכה, כפי שעשתה מניית טסלה במהלך השנים האחרונות, ופשוט להמשיך את מגמת העליה ארוכת הטווח.
כמו כן, חברות שמחיר המניה שלהן נמוך צריכות להיזהר, מכיוון שפיצול ועוד ירידה עלול להוריד אותן מתחת לסף 1$ כדי להיכלל במדדים הראשיים.
ביחס לשיקולים חשובים יותר כמו צמיחה ברווחים ומכפילי שווי, פיצולי מניות הם בעצם אירוע ניטרלי למשקיעים לטווח ארוך. אבל בכל זאת אם צריך להסיק משהו - ברור שפיצולי מניות הם יותר חיוביים מאשר שליליים.

מועצת משאבי האוויר של קליפורניה צפויה לאסור היום מכירת מכוניות עם מנוע בנזין
לפי ההחלטה לא ימכרו מכוניות בנזין חדשות לאחר שנת 2035, תוך קביעת יעדי ביניים להורדת כלי הרכב מהכביש. להחלטה יהיו השלכות משמעותיות על תעשיית הרכב בהתחשב בכלכלה האדירה של קליפורניה, שהייתה מדורגת כחמישית בגודלה בעולם אילו הייתה מדינה ריבונית.
בעבר, יותר מתריסר מדינות אחרות בארה"ב גם בחרו להשתמש בתקני פליטה מחמירים יותר שנקבעו על ידי קליפורניה במסגרת ויתור פדרלי על חוק האוויר הנקי (שבוטל על ידי הנשיא טראמפ, רק כדי להיות משוחזר על ידי הנשיא ביידן).
הכללים יתמקדו במכירות של דגמים חדשים - לא כלי רכב משומשים - על ידי קביעת מכסות ביניים. החל משנת 2026, 35% ממכוניות הנוסעים החדשות, רכבי השטח והטנדרים הקטנים הנמכרים בקליפורניה יצטרכו להיות כלי רכב אפס פליטות. לאחר מכן, המדד יגדל מדי שנה, ויגיע ל-51% מכלל מכירות המכוניות החדשות ב-2028, 68% ב-2030 ו-100% ב-2035.
הכללים המוצעים מגיעים זמן קצר לאחר החתימה על חוק הפחתת האינפלציה, הכולל עשרות מיליארדי דולרים עבור הוצאות על המעבר לרכב חשמלי. ההפרשות כוללות זיכוי מס חדשות שמטרתן לתמרץ מכירות של רכבים חשמליים, כמו גם הטבות ליצרניות רכב המעבירות את הייצור לארה"ב כדי לחזק את שרשרת האספקה ​​המקומית.  יעדי המדינה תלויים בגורמים רבים, כמו אינפלציה, תשתיות טעינה ודלק, שרשרת אספקה, עבודה, זמינות ותמחור של מינרלים קריטיים, והמחסור המתמשך במוליכים למחצה.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il