TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפני הפתיחה

null, 24/8/22
שלום לכולם,

החוזים העתידיים שטוחים צפויה פתיחה ללא שינוי מהותי.

הדולר נשאר יציב וכך גם התשואות של משרד האוצר כשהשווקים ממתינים להערות של פקידי הפדרל ריזרב לקראת מפגש ג'קסון הול ביום שישי. ההימורים על העלאת ריבית נוספת של 0.75% מהפד, בעקבות שתי העלאות דומות בחודשים יוני ויולי, עומדים למעשה על 50%, על פי החוזים העתידיים של קרנות הפד, משקיעים רואים הקלה בלחץ האינפלציה והחלשת הצמיחה שמאטה את מסלול המדיניות של הבנק המרכזי.
נשיא הפד של מינסוטה, ניל קשקרי, אמר בסוף יום שלישי כי החשש הגדול ביותר שלו הוא ש"אם אנחנו טועים והשווקים טועים והאינפלציה מוטבעת הרבה יותר, ברמה הרבה יותר גבוהה ממה שאנחנו מעריכים, אז נצטרך להיות יותר אגרסיביים"

מניות קמעונאים נמוכות יותר לאחר תוצאות הרווח הבוקר (AAP, CTRN, JWN)

דיווחים מצביעים על כך שהבית הלבן יפרסם היום הודעה מיוחלת על סלילת ויתור על הלוואות סטודנטים, והוא נוטה לתוכנית לביטול חוב של עד 10K$ לכל לווה עבור אנשים שמרוויחים פחות מ-$125K לשנה.
הביטול יגיע בזמן ששיעור האבטלה בארה"ב ירד ל-3.5%, והוא אפילו פחות מכך בקרב בוגרי מכללות עם תואר ראשון, כשהשיעור עמד על 2.9% בממוצע ביולי.
מחלקת החינוך גם ביטלה כ-25 מיליארד דולר הלוואות לסטודנטים מאז כניסתו של ביידן לתפקיד, אבל זה השפיע רק על סטודנטים נכים ואלו שנרשמו לתוכניות למחילה על הלוואות בשירות הציבורי.
נראה שההודעה כבר נדחתה מספר פעמים בשאלה האם ההצעה יכולה לספק דחיפה או פגיעה לקראת בחירות האמצע בנובמבר. כמה כלכלנים מזהירים כי מחיקת חובות לסטודנטים עלולה להחריף את לחצי המחירים בזמן של אינפלציית שיא, ועלולה להיות מסומנת כתורם לעלייה במחירים. ניתן היה לראות תגובה נגדית גם מצד מצביעים שבחרו לא ללכת לקולג' בגלל העלות, שאין להם הלוואות או אלו שסיימו וכבר שילמו אותן.
ממשל ביידן צפוי להתייחס בימים הקרובים גם לשאלה אם הוא יאריך שוב את ההשהייה בתשלומי הלוואות סטודנטים פדרליות. בעוד שמשרד החינוך הודיע ​​על "הארכתו הסופית" בינואר, הוא עיכב מאז את ההקפאה פעמיים, תוך ציון איומים על היציבות הפיננסית של האמריקאים.
ההרחבות היו יקרות עבור חברות פיננסיות, כאשר מניות סופי טכ' (SOFI) צנחו באפריל לאחר שקיצצה את התחזיות שלה לשנת 2022. מניות קשורות אחרות כוללות את סאלי מאי (SLM), נאוויאנט (NAVI) נלנט (NNI)

בעוד אפל (AAPL) מחפשת להחזיר את עובדיה למשרד, חברות אחרות מוותרות על המשרדים שלהן.
ליפט (LYFT) הודיעה כי תשכיר כמעט מחצית משטחי המשרדים שלה בניו יורק, נאשוויל, סן פרנסיסקו וסיאטל, מכיוון שהיא מכפילה את מדיניות העבודה "הגמישה לחלוטין".
חברת הנסיעות מרגישה שהאסטרטגיה "יוצרת את האיזון הנכון בין אמון ובחירה" עבור 4,000 עובדיה, "עוזרת לנו לעשות את העבודה הטובה ביותר שלנו תוך משיכת ושימור כישרונות מובילים".
ליפט מתכוונת להשכיר כ-44% מכלל 615K רגל מרובע שלה לעסקים אחרים, בתקווה לצמצם עלויות כשהצוות ימשיך לעבוד מהבית.
ענקית התוכנה סיילספורס (CRM) ואתר הביקורות העסקיות ילפ (YELP) הן בין חברות אחרות שגם אמרו שהן מתכננות למכור או להשכיר חלקים מהמשרדים שלהן. עם זאת, לא כולם שותפים למגמה, כאשר גוגל (GOOGL) הכריזה על תוכניות להוציא מיליארד דולר ברכישת נדל"ן בווסט אנד של לונדון, ולהוציא עוד 7 מיליארד דולר על משרדים ומרכזי נתונים בארה"ב.
"רבים מחברי הצוות שלנו בחרו לעבוד מרחוק לאחר שעברנו לאסטרטגיית מקום עבודה גמישה", הצהירה סמנכ"לית ליפט רייצ'ל גולדשטיין. "כתוצאה מכך, זיהינו כמות משמעותית של שטחי משרדים שאינם מנוצלים כפי שהיה בעבר".
שיעור התפוסה הממוצע של מקום העבודה בעשרת אזורי המטרו המובילים בארה"ב הוא כיום 43.5%, ירידה של למעלה מ-95% לפני תחילת המגיפה עם תפוסה מעל 87%, על פי קסטל סיסטמס שאוספת נתונים יומיים על כמה עובדים מגיעים לבנייני משרדים.

מניות טסלה (TSLA) עומדות להיראות הרבה יותר זולות, כאשר מניית יצרנית הרכב החשמלי אמורה להיחתך לשלוש בספליט לאחר סגירת המסחר היום, אם כי הערך הכולל של אחזקות בעלי המניות יישאר ללא שינוי, כמו גם שווי השוק של החברה
מחיר השוק של TSLA עמד על 889 דולר, כלומר פיצול של 3 ל-1 ישאיר את המניות בסביבות 290 דולר.
אמנם ההחלטה של ​​טסלה לא משפיעה על יסודות כלשהם, אבל היא הופכת את המניה (וחוזי האופציות) לזולים יותר עבור משקיעים קמעונאיים או לאלה שלא רוצים שהחזקה כזו תהיה חלק גדול מהתיקים שלהם.
החברה אפילו רמזה להטבות אלה כשהכריזה על המהלך ביוני. "אנו מאמינים שפיצול המניות יעזור לאפס את מחיר השוק של המניות הרגילות שלנו כך שלעובדים שלנו תהיה גמישות רבה יותר בניהול ההון שלהם ויהפוך את המניות הרגילות שלנו לנגישות יותר לבעלי המניות שלנו".
זו לא הפעם הראשונה שטסלה מפצלת את מניותיה, וככל הנראה לא תהיה האחרונה. למעשה, החברה ביצעה עסקה של 5 ל-1 עוד באוגוסט 2020 (מחיר המניה הוכפל מאז).
גם אמזון (AMZN) ואלפבית (GOOGL), האם של גוגל, חילקו את המניות שלהן ב-20 ל-1 בחודשים האחרונים, בעוד שענקית המסחר האלקטרוני שופיפיי (SHOP) השלימה פיצול של 10 ל-1.
הזרז הבא? בעוד טסלה עלתה בכ-30% מאז שהודיעה יצרנית הרכבים החשמליים על כוונתה לפצל את מניותיה ביוני, היא עדיין ירדה בשנה ב-26% ב-YTD. חלק הצביעו על זרזים אחרונים כמו חוק הפחתת האינפלציה, המחדש זיכוי מס של 7,500 דולר לאמריקאים לרכישת רכבי EV, אם כי כמה מהדגמים שלו לא יהיו זכאים בהתחשב בתקרת המחיר של 55,000 דולר לרכבי סדאן ו-80,000 דולר לרכבי שטח.
הדברים מסובכים גם בהתחשב בדרישות למקור מקומי של "חומרים קריטיים" לסוללות, אם כי החברה צפויה לשחזר את הייצור ברבעון זה לאחר שסגרי הקורונה פגעו בתפוקה בשנחאי.

חצי שנה מאז פתחה רוסיה בפלישה בקנה מידה מלא לאוקראינה,
למרות שקשה לקבוע את אובדן החיים המדויק, אוקראינה אומרת שהיא איבדה 9,000 לוחמים, בעוד שרוסיה רשמה ככל הנראה כ-15,000 הרוגים.
המספר אינו כולל כמות בלתי ידועה של אזרחים שנתפסו או נספו באש הצולבת, ואלו שנאלצו לעזוב את בתיהם וקהילותיהם.
מלחמת התשה - לא נראה שהסכסוך יסתיים בקרוב, אם כי הציפיות השתנו באופן דרסטי מאז תחילת המלחמה. רבים הניחו שאוקראינה והבירה ייפלו תוך ימים ספורים והפותעו ממהלך המלחמה. מוסקבה התייחסה לקרב כאל "מבצע צבאי מיוחד" ל"דנאציזציה" של אוקראינה, אם כי ההתקפה רק חיזקה את אחדות נאט"ו ואף הובילה להרחבה אפשרית של הברית עם פינלנד ושוודיה שהיו נייטרליות מבחינה היסטורית.
ארה"ב סיפקה סיוע צבאי של 10.6 מיליארד דולר לממשלתו של הנשיא וולודימיר זלנסקי מאז תחילתו של ממשל ביידן, וושינגטון אמורה להכריז היום על חבילת סיוע נוספת בשווי של כ-3 מיליארד דולר כדי לאמן ולצייד את הכוחות האוקראינים להילחם בשנים הבאות.
הסנקציות הבינלאומיות ממשיכות על רוסיה, אם כי אנליסטים סבורים שהנזק יורגש רק לאחר זמן והכלכלה הרוסית עדיין רחוקה מקריסה.
המלחמה הובילה לאינפלציה גואה ולמשבר יוקר המחיה באירופה, אך עליית מחירי האנרגיה והמזון עדיין לא ערערה את אחדות המערב. האירו אף ירד מתחת לשוויון עם הדולר האמריקני לאחר הודעתה של רוסיה כי תפסיק את אספקת הגז דרך צינור נורד סטרים 1 למשך שלושה ימים בסוף אוגוסט.
המשקיעים חוששים מכך שהמהלך יכול להחריף משבר אנרגיה שיכביד על המטבע, כמו גם הבנק המרכזי האירופאי שעדיין מהסס כמה להיות אגרסיבי בשל חשש למיתון.

טוויטר TWTR רחוקה מלהיות חברת טכנולוגיה מנוהלת היטב, השרתים של טוויטר מריצים תוכנה לא מעודכנת, וצוות האבטחה הסתירה את מספר ההפרות של פרטיות המשתמשים מהמנהלים - כל זאת בזמן שהחברה עשתה מעט מאמצים להבין את מספר הבוטים בפלטפורמה שלה.
אלו חלק מההאשמות שהעלה פיטר זאטקו, ראש הביטחון לשעבר של טוויטר, בכתבה נפיצה ב"וושינגטון פוסט".
זטקו, שסומן כמלשין, טוען גם כי טוויטר נעתרה לבקשת ממשלת הודו להכניס סוכן לרשימת השכר שלה כדי לפקח על נתוני המשתמשים בזמן שהמחאות הטרידו את המדינה. "אם הם מדויקים, הגילויים שטוויטר השתמשה והעניקה גישה לנתוני משתמשים לסוכן של ממשלת הודו, או כל ממשלה, צריכים להדאיג כל מי שמודאג לגבי ביטוי חופשי באינטרנט", אומרת שרה מקלוהן מהקרן לזכויות וביטוי הפרט.
הלגיטימציה של הטענות שנויה במחלוקת, אבל השאלה הגדולה יותר היא, מה זה אומר על הסכסוך המתמשך של טוויטר עם אילון מאסק, שהשתלטותו של 44 מיליארד דולר על חברת המדיה החברתית היא כעת חלק מתיק פעיל בבית המשפט.
עובדי טוויטר לא נהרו לתמוך במאמצי ההלשנות של זטקו. "ההרגשה בפנים היא שהוא חרא מריר שמנסה לנקום על כך שהחברה מוציאה ממנו את העובד הלא יעיל והמרושל שהוא היה", אומר אחד מהם בעילום שם.
עובד אחר בטוויטר לשעבר, איאן בראון, טען שהוא התבקש על ידי זטקו לשלוח נתונים מטוויטר "לחבר שלו בטקסס", כשהמשמעות היא שהוא לא מהימן בכל הנוגע לשלמות הנתונים. זטקו לא הגיב מיד לבקשת תגובה.
זטקו עזב את החברה בינואר אך המתין שישה חודשים לפני שהתראיין על שיטות העבודה הרעות לכאורה של החברה. "זה משהו לא ברור" אמר פרופסור למערכות מידע בבית הספר לעסקים של NYU Stern. "מה לקח לו שישה חודשים להחליט שהוא עומד לדבר?"
"זה מוסיף בנזין לאש סביב נושא הבוטים עם מאסק וטוויטר", אומר דן איבס, מנהל מנכ"ל ואנליסט מניות בכיר בוודבוש סקיוריטיז. "עבור מחנה מאסק הסיפור הזה הוא כמו ילד שמסתכל מתחת לעץ בבוקר חג המולד."
ההאשמות גם חמורות מספיק כדי שאיבס מאמין שהן יהוו מוקד מרכזי עבור פוליטיקאים אשר בוחנים רשלנות במדיה החברתית, והן צפויות להוביל לחקירות.

מניות במרכז כוללות את נורדסטרום ( JWN), שהפכה לקמעונאית האחרונה שהזהירה מפני שחרור מלאי נוסף ולחץ על המרווחים לשאר השנה. נורדסטרום הזהירה כי "תנועת הלקוחות והביקוש הואטו משמעותית החל מסוף יוני, בעיקר בנורדסטרום ראק". המניה ירדה ב-13% לפני השוק.
גולת הכותרת של דוחות הרווחים של היום אחרי הפעמון, בדמות יצרנית השבבים אנבידיה (NVDA) וענקית התוכנה סיילספורס (CRM)

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il