TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת מסחר

null, 22/6/22
שלום לכולם,

המסחר נפתח בירידות, כתיקון לעוד יום "ירוק זוהר" אתמול
כאשר רמת המפתח 3800 עדיין ההתנגדות הטכנית הראשית

שוק המניות בארה"ב השיג אתמול ריבאונד חזק, כאשר מדד S&P500 עלה ב-2.5% ביום החזק ביותר שלו מאז סוף מאי. הביטקוין נפל שוב מתחת לרמת המפתח של 20,000 דולר.

"ניתן להעלות על הדעת לצפות לתנודתיות מתמשכת בשוק עד שיתברר שהפד לא מתכוון להכריח את כלכלת ארה"ב להתכווץ כדי להפחית את רמות האינפלציה המתמשכות", ציין דיוויד צ'או, אסטרטג השוק העולמי באינבסקו.

חששות מיתון ו/או סטגפלציה צצו מחדש לפני העדות החצי שנתית של יו"ר הפד פאוול לקונגרס על מדיניות מוניטרית וחששות ממציאות כלכלית קשה. כלכלני סיטי גרופ רואים את הסיכוי למיתון עולמי שמתקרב ל-50% כאשר הבנקים המרכזיים מהדקים את המדיניות המוניטרית והביקוש לסחורות נחלש,
זה בהמשך להשקפתו של גולדמן זאקס לסיכוי של 30% שהכלכלה האמריקאית תיפול למיתון במהלך השנה הבאה, בהשוואה לקודמתה.
מחירי האג"ח עולים בבריחה לנכסי מקלט בטוחים כאשר התשואה ל-10 שנים יורדת ל-3.22%.

לאחר שישה חודשי עליה רצופים, הנפט ירד בכ-9% לחודש יוני. האינפלציה בבריטניה עולה לשיא חדש של 40 שנה עם עליות נוספות צפויות.

יו"ר הפד, ג'רום פאוול, אמר היום בפתיחת נאומו כי הבנק המרכזי "מחויב מאוד" להורדת האינפלציה ויכול לעשות זאת בכלי המדיניות המוניטרית שלו.
המשמעות היא ריביות גבוהות יותר עד שתצוץ "ראיות משכנעות" לכך שהאינפלציה יורדת
ביידן מנסה לתרום את חלקו כדי להקל על האינפלציה כאשר מאוחר יותר היום הוא צפוי לקרוא לקונגרס להשעות את המס הפדרלי על בנזין ודיזל למשך שלושה חודשים.

קנדה מתקדמת עם תוכנית מקיפה לאסור על פלסטיק חד פעמי במאמץ גורף להילחם בזיהום ולהרחיק אותם מהסביבה. רוב שקיות הניילון, הסכו"ם החד פעמי וקשיות הפלסטיק יהיו תחת האיסור החדש, כמו גם מקלות ערבוב, כוסות וטבעות שישייה שמחזיקות קופסאות שימורים. חריגים מעטים נעשו מסיבות רפואיות וסיבות נגישות, או מקרים ספציפיים מוכרים אחרים.
התכנית תיכנס בהדרגה במהלך השנים הקרובות, החל באיסור על ייצור ויבוא של פלסטיק חד פעמי מדצמבר 2022. מכירת הפריטים תהיה אסורה בשנה שלאחר מכן, בעוד שהצעד ישים קץ לייצוא הפלסטיק הקנדי עד סוף 2025.
"במהלך 10 השנים הבאות, האיסור הזה יביא לחיסול משוער של למעלה מ-1.3 מיליון טון של פסולת פלסטיק ויותר מ-22,000 טון של זיהום פלסטיק", צייץ ראש הממשלה ג'סטין טרודו. "זה שווה למיליון שקיות אשפה מלאות פסולת".
איסור על פלסטיק חד פעמי תהיה משימה מורכבת בהתחשב בכך שהם בשפע, נוח וזול. עסקים שמסתמכים מאוד על החומר יצטרכו גם להמציא פתרונות חדשים, כמו תחום המסעדנות שבו מיכלי פלסטיק, סכו"ם ושקיות הם הנורמה. בעיות רבות פקדו גם את שרשראות האספקה ​​העולמיות מאז המגיפה, ולכן איתור חלופות פלסטיק ורכישתן יכולה להיות משימה מרתיעה במיוחד עבור תעשיות שבהן המרווחים לא כל כך גבוהים.
מדינות אחרות שהפעילו איסורים שונים על פלסטיק חד פעמי כוללות את צ'ילה, בריטניה והאיחוד האירופי. עם זאת, שכנתה של קנדה מדרום, ארצות הברית, מדורגת בתור התורם המוביל בעולם של פסולת פלסטיק על ידי יצירת כ 130 ק"ג של פלסטיק לאדם מדי שנה.
כמה מאמצים הופעלו על ידי כמה מדינות כמו ניו יורק וקליפורניה, אבל הפעולות שננקטו ברמה הפדרלית היו להגדיל את שיעור המיחזור בארה"ב ל-50% עד 2030 והפסקת ההדרגה של מוצרי פלסטיק חד פעמיים בפארקים לאומיים ואדמות ציבוריות אחרות עד 2032.

קלוגס (K) היא יצרנית המזון בת 116 השנים הכריזה על פיצול לשלוש חברות נפרדות.
חברה אחת תהיה מורכבת ממוצרים צמחיים, כמו MorningStar Farms ו-Gardenburger.
אחרת תקח את מוצרי הדגנים המסורתיים שלה, כמו פתיתי בוקר פרוט לופס ורייס קריספיס.
הקבוצה האחרונה תכלול את מותגי החטיפים העולמיים של החברה הנוכחית, כמו Cheez-It, Pringles ו-Pop-Tarts.
רציונל אסטרטגי: מסמך נלווה הסביר כי עסק החטיפים הגלובלי החדש שהוקם צפוי להיות "חברה בצמיחה גבוהה יותר" בהשוואה ליחידה המשולבת, כאשר קנה המידה בשווקים המתעוררים הוא מנוף צמיחה משמעותי.
קלוג גם מבקשת לייצב את עסקי הדגנים שלה שצנחו בשנים האחרונות, עם צוות שיוכל להקדיש דגש ספציפי ל"המשך המהפך". ספין-אוף של חטיבת המזון הצמחי שלה ייצור גם משחק טהור חדש לבעלי תפקידים מתחרים בתעשייה כמו ביונד מיט (BYND).
אנליסטים אהבו את המהלך, כאשר מניית קלוג'ס סיימה את הסשן בעלייה של 2% ביום שלישי.
"ההתפרקות תאפשר לכל ישות להתמקד בסדרי העדיפויות האסטרטגיים הייחודיים שלה עם יעדים פיננסיים המתאימים לפרופיל של כל עסק", כתב האסטרטג של סטיפל כריסטופר גראו.
אנליסט UBS, קודי רוס, חיזק במידה רבה את ההשקפה הזו, תוך שהוא מצביע על השוואות פרוספקטיביות עם Mondelez (MDLZ), Utz (UTZ) ופפסיקו (PEP), וייעץ כי מכפיל גבוה יותר יתאים לעסקי החטיפים ברגע שהוא יפעל כיישות עצמאית.

בברכה
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il