TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפני הפתיחה

null, 21/6/22
שלום לכולם,

החוזים העתידיים ירוקים, צפויה פתיחה חיובית
מדד הפחד VIX יורד לרמת 29.8
תשואות האוצר ל-10 שנים על 3.28%

ה-S&P500 עולה ב-1.8% ל-3,742, כשהמשקיעים חוזרים מסוף השבוע הארוך בן 3 הימים.
מדד S&P 500 ירד בשבוע שעבר ב-5.8% ההפסד השבועי הגדול ביותר מאז מרץ 2020, וצלל עמוק יותר לתוך טריטוריית שוק הדובים (וירידה של 23% מהשיא שלו מתחילת ינואר).
ה-S&P והנאסד"ק ספגו כל אחת את השבוע הפסיד העשירי שלהן ב-11 מתוך חשש שהבנק המרכזי ימשיך להעלות את הריבית באגרסיביות כדי לבלום את האינפלציה תוך סיכון של גרימת שפל כלכלי.
מדד הדאו ג'ונס ירד ב-4.8% בשבוע שעבר, וירד מתחת ל-30,000 בפעם הראשונה מאז ינואר 2021 בשבוע שעבר. הנאסד"ק עתיר הטכנולוגיה ירד ב-4.8% בשבוע שעבר, וכבר בירידה של 33% מהשיא שלו.

בשבוע שעבר, הפד ממשיך בהגברת מאמצי הידוק המדיניות המוניטרית שמטרתם להחזיר לאחור גל אינפלציוני המסוכן לכלכלת העולם. הפד העלה את הריבית ב0.75% ביוני וכן צפויה העלאה נוספת של 0.75% ביולי. זאת בעוד שהבנק הלאומי של שוויץ הפתיע עם עלייה של 0.5%. יו"ר הפד ג'רום פאוול יעיד בפני הקונגרס ביום רביעי וחמישי על המדיניות המוניטרית והכלכלה.

מחירי הנפט ירדו מ-120 דולר ל-110 דולר לחבית במהלך השבוע האחרון, אך עלות האנרגיה עדיין נותרה ברמות גבוהות. פקידי ממשל ביידן עדיין מתאמצים להכיל את מחירי השיא אשר הם אחד התורמים הגדולים ביותר לאינפלציה.
הבית הלבן כבר פנה למשמורת הנפט האסטרטגית במרץ, והורה לשחרר עד מיליון חביות נפט ביום למשך 180 יום בתקווה לעמוד בביקוש, אך השפעתה המיועדת הייתה זניחה.
הנשיא ביידן שוקל את הרעיון של חופשת מס גז פדרלי ו"מקווה לקבל החלטה על סמך הנתונים שאני מחפש עד סוף השבוע". כל השעיה של מס 18.4 סנט לגלון תדרוש פעולה מהקונגרס ותהיה חסרת תקדים.
עד כה, ניסיונות בהנהגת דמוקרטים להשהות זמנית את גביית המס לא הצליחו להשיג אחיזה בקונגרס. המבקרים טוענים שחברות ינצלו הקלות מס מבלי להעביר את החיסכון לצרכנים, או שהיא מהווה רק חלק קטן מהעלות הכוללת של הבנזין ומשמשת למימון שיפורי כבישים וגשרים נחוצים.
ביידן מתכנן לבקר בסעודיה בחודש הבא כדי לדון במצב האנרגיה (יעצור גם אצלנו) בעוד שרת האוצר ג'נט ילן אמרה שהשיחות נמשכות על האופן שבו ארה"ב ובעלות בריתה יכולות להגביל את מחיר יצוא הנפט הרוסי.
ילן גם דחתה את הרעיון להחיות את פרויקט צינור הנפט Keystone XL של TC Energy (סימול:TRP), שבוטל על ידי ביידן ביום הראשון שלו בתפקיד.
"אני לא חושב שזה יתן משהו שגם אם זה היה מותר, ייקח שנים עד להשלמתו, אז אני לא רואה בזה אמצעי קצר טווח לטפל במצב הנוכחי", אמרה ילן לכתבים בטורונטו. "ולטווח ארוך יותר, אנחנו נשארים מחויבים ליעדי שינוי האקלים שלנו."

תנועות ההתאגדות מתחממות ברחבי המדינה בעקבות ניצחונות גדולים בסטארבקס (SBUX) ואמזון (AMZN) מאז סוף השנה שעברה.
אפל (AAPL) היא חברת S&P500 האחרונה שקיבלה את הטעימה הראשונה שלה מעבודה מאורגנת בארה"ב בעקבות זכיית האיגוד בחנות בטוסון, מרילנד.
ההצבעה הייתה 65 מול 33 עם כ-110 עובדים כשירים להצביע, מה שסימן הפרש של כמעט שניים לאחד לטובת האיגוד.
המועצה הלאומית ליחסי עבודה עדיין צריכה לאשר את ההצבעה בתהליך שכנראה ייקח כשבוע. אפל תידרש להתמקח עם האיגוד על תנאי העבודה, אך היא עשויה לגרור את התהליך מכיוון שהיא מתנערת ממשא ומתן על חוזי עבודה של איגוד.
דירדר אובריאן, בכירה באפל ביקרה במקום במאי ואמרה שאיגודי עובדים לא מחויבים לעובדי החברה והקמת אחד יקשה על אפל להגיב לדאגות העובדים.
חנות טוסון ליד בולטימור היא מיקום קטן יותר בתוך קניון, אבל חנויות אחרות של אפל בעלות תנועה גבוהה חושבות על מהלכים דומים. חנויות "ספינת הדגל" בטרמינל הגראנד סנטרל ובמרכז הסחר העולמי בניו יורק סימנו מאמצי איחוד, אך טרם ערכו הצבעה רשמית.
גם חנות באטלנטה, ג'ורג'יה, הייתה אמורה לקיים בחירות בתחילת החודש, אך הן התעכבו לאחר שאיגוד עובדי התקשורת של אמריקה טען כי אפל הפחידה את עובדיה

חזרת הקורונה
רופאי ילדים, בתי חולים לילדים ובתי מרקחת ברחבי ארה"ב יתחילו לתת חיסוני קורונה לילדים בין 6 חודשים לגיל 5, לאחר שה-FDA וה-CDC אישרו בשבוע שעבר את הבדיקות לילדים הצעירים ביותר במדינה באישור חירום.
רק 18% מההורים אומרים שהם יחסנו את ילדיהם בקבוצת הגיל בהקדם האפשרי, על פי סקר אחרון של קרן משפחת קייזר, בשל היעדר "מספיק מידע על בטיחות החיסונים ויעילותם".
דינמיקה דומה התרחשה לאחר שהזריקות נפתחו לילדים בגילאי 5 עד 11 בנובמבר האחרון, כאשר פחות משליש מהדמוגרפיה התחסנה (לעומת 75% מאוכלוסיית ארה"ב שחוסנה במלואה מעל גיל 12).
להורים לתינוקות, פעוטות וילדים בגיל הגן תהיה אפשרות של שלוש מנות מפייזר וביונטק (PFE, BNTX) שמתפרשות על פני כמעט שלושה חודשים, או סדרה של שתי זריקות ממודרנה (MRNA) שלוקח ארבעה שבועות.
ה-CDC אף מייעץ לחיסון לאלה שכבר חלו כדי להגן מפני הדבקה חוזרת, כאשר על פי ההערכות 75% מהילדים מראים עדות לכך שלקו במחלה.
משרד הבריאות של פלורידה ממליץ לא לתת חיסונים לקורונה לילדים בריאים, באומרו שיש "תועלת קטנה מאוד" עבורם ו"סיכונים מסוימים עשויים לעלות על התועלת". אחרים שאולי מהססים לחסן את ילדיהם הצעירים מציינים חסינות טבעית, נתוני ניסוי מוגבלים המבוססים על מספר קטן של מקרים, שאלות לגבי יעילות כללית ותופעות לוואי ארוכות טווח לא ידועות מהחיסון.

תנודתיות בקריפטו
תנודות גדולות פוגעות בקריפטוספירה כאשר ביטקוין (BTC-USD) מתקשה להחזיק מעל רמת המפתח של 20,000 דולר.
המטבע הפופולרי צלל ב-15% ל-17,787 דולר בשבת, לפני שהתאושש אל מעל 20,000 דולר עם עלייה בסדר גודל דומה ביום ראשון.
ביטקוין בירידה של כ-70% מהשיא של כל הזמנים של 67,802 דולר שנראה בנובמבר, שקדם למחזור העלאת הריבית האגרסיבי של הפד שמאיים לנקז נזילות מהשווקים.
פלאשבק: דגלים אדומים ושאלות גוברות על חדלות פירעון התעוררו
זאת לאחר שחברת הלוואות הקריפטו הגדולה צלזיוס זעזעה את השוק בשבוע שעבר על ידי השהיית כל המשיכות, ההחלפות וההעברות בין חשבונות. קוין בייס COIN הודיעו שיפטרו כמעט חמישית מכוח העבודה שלהם, בעוד שקרן גידור הקריפטו שלושה חיצים לא הצליחה לעמוד בקריאות רווחים על רקע שלל הימורים גרועים.
לאן הולכים מחירי הקריפטו מכאן? "אם השוק יעלה יותר, כולם נושמים לרווחה, דברים ימומנו מחדש, אנשים יגייסו הון עצמי, וכל הסיכון יתפוגג. אבל אם נתקדם הרבה יותר נמוך מכאן, אני חושב שזו יכולה להיות סופת חרא מוחלטת, " אמר אדם פרת'ינג, מנהל סיכונים ראשי בספקית נזילות הקריפטו B2C2. "יש הרבה אשראי שנמשך מהמערכת ואם המלווים יצטרכו לספוג הפסדים מצלזיוס ומשלושה חצים, זה עלול להיות אפקט דומינו של פשיטות רגל ופירוקים".

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il