TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפני הפתיחה

null, 16/6/22
שלום לכולם,

החוזים העתידיים יורדים יותר מ-2%, כאשר ה-S&P יורד ל-3711 לאחר שהגיע לשפל של 3695 בלילה.

מדד הפחד ויקס נסחר בעליות לרמת 32.1

רמת 3800 רשמית כעת ההתנגדות החדשה במדד ה S&P500.
זאת אומרת שבלי סגירה שבועית מעל הרמה המשך מגמה יורדת.
שורטים אפשריים, המשך אחזקה ב PSQ או SH למי שמחזיק, וכן יש אפשרות הצטרפות למי שלא.

מדובר בהיפוך חד מהירוק המתעתע של אתמול כאשר החששות ממיתון גדלים לאחר פגישת הפדרל ריזרב.
העלאת הריבית של 0.75% היא הגדולה ביותר מזה כמעט שלושה עשורים, מניות צמיחה רגישות לשיעורי הריבית רואות את הירידה הגדולה ביותר וכן החוזים העתידיים על הנאסד"ק.

הבנקים המרכזיים נעשים אגרסיביים יותר בעולם, כאשר הבנק הלאומי של שוויץ (SNB) הפתיע את השווקים עם העלאת הריבית הראשונה שלו מזה 15 שנה.
הבנק המרכזי של אנגליה צפוי לספק העלאת ריבית חמישית ברציפות ביום חמישי בבוקר.

הפדרל ריזרב אישר העלאה של 0.75%, העלאת הריבית הגדולה ביותר מאז 1994, אך הציע כי מהלכים בקנה מידה זה לא יהפכו נפוצים. יו"ר הפד, ג'רום פאוול, אמר כי הוא מצפה לעלייה של 0.5 או 0.75 אחוזים בפגישת הפד ב 27.7, כאשר הם מנסים להשתלט על האינפלציה הגואה.
עוד אמר פאוול כי "הזינוק במחירי הנפט הגולמי וסחורות אחרות שנבעו מהפלישה של רוסיה לאוקראינה מעלה את מחירי הבנזין והמזון ויוצרת לחץ נוסף כלפי מעלה על האינפלציה"

חוסר הוודאות בנוגע לשיעורי הריבית היה המניע העיקרי לתנודתיות השנה, כאשר ברקע בעיות האספקה, מלחמת רוסיה אוקראינה והסגרים בסין.

המחירים עדיין מזנקים, כמה חברות הודיעו על קיצוצים/הקפאת גיוס עובדים בשבועיים האחרונים, מה שהעלה את החשש משוק העבודה, וריביות המשכנתא מזנקות כשמחירי הדיור מגיעים לשיא, מה שהופך את תעשיית הדיור למעורפלת..
אמנם ארה"ב עדיין לא במיתון, אבל נראה שהחברות כבר מתכוננות למיתון כזה.
רק השבוע, קוין בייס COIN הודיעה כי תפטר 18% מהצוות שלה, רדפין  RDFN אמרה שהיא תפחית את מספר העובדים ב-6% ספוטיפיי SPOT חשפה אתמול כי תאט את גיוס העובדים ב-25%, וטסלה TSLA אשר הודיעה כי תקצץ 10% מהעובדים.

"אנחנו עדיין לא יודעים לאן מועדות פני שוק העבודה", אמר אנדרו סטטנר, מומחה אבטלה. "אבל ברור שהרבה דברים מהבהבים שלטי אזהרה." זאת לאחר שבשנת 2021 כ-48 מיליון אמריקאים עזבו מרצונם את מקום העבודה.
ג'יימי דימון מג'יי.פי מורגן (JPM) התייחס לזה כ"הוריקן" באופק, אילון מאסק של טסלה אמר שיש לו "תחושה סופר רעה" ולארי פינק מבלאקרוק (BLK) חזה שהשיאים באינפלציה יימשכו שנים.
ה-OECD והבנק העולמי קיצצו גם הם את הערכות צמיחת התמ"ג שלהם, תוך שהם מציינים נקודות תורפה והפרעות מתמשכות בצד ההיצע, שקדמה להם תקופה ממושכת של מדיניות מוניטרית מפרגנת מאוד.

דינמיקה מעניינת ממשיכה בשווקי האנרגיה כשהאמריקאים ממשיכים לשלם יותר.
מי אשם במצב הנוכחי? למה זה קורה? ומה ניתן לעשות כדי להתמודד עם מחירי הדלק?
במכתב לבתי זיקוק הנפט בארה"ב ביום רביעי, הנשיא ביידן ביקר את התעשייה על כך שהיא עושה "הרבה מעל לשולי הרווח" במהלך "זמן מלחמה" וביקש פתרונות למשבר זיקוק הנפט המתמשך.
"אני מוכן להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותי, לפי הצורך, כדי לטפל בחסמים למתן אספקת אנרגיה נוחה ובטוחה לאמריקאים", כתב. "המשבר שעומד בפני משפחות ראוי לפעולה מיידית. החברות שלכם צריכות לעבוד עם הממשל שלי כדי להביא פתרונות קונקרטיים, קרובי טווח, שיתמודדו עם המשבר".
ביידן לא רק מחפש עזרה מתעשיית הנפט המקומית, אלא אישר נסיעה לערב הסעודית בחודש הבא כדי לעודד ייצור נוסף.
בעוד מהפכת הפצלים אפשרה לארה"ב לעבור מייבואנית הנפט הגדולה בעולם ליצרנית הגדולה בעולם, אי אפשר לומר את אותו הדבר לגבי כושר הזיקוק.
חברות מסוימות כמו אקסון השקיעו במגזר, בעוד שאחרות חוששות, בהתחשב בעובדה שתקופת ההחזר היא בסביבות 10 שנים וסביר להניח שיהיו הרבה יותר (מיליוני) רכבים חשמליים על הכביש.
"חברות נפט וגז שהקשיבו לקריאתם של קובעי המדיניות להפחית את ההשקעה בדלקים מאובנים היא אחת הסיבות לאספקת אנרגיה הדוקה כיום בעולם", הוסיף פטריק פויאן, מנכ"ל טוטאל אנרג'יז.

בבורסות ברחבי העולם ירידות חדות, במיוחד במדד הגרמני DAX, במדד הסיני האנג סנג וכם במדד האנגלי הלונדוני FTSE

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il