TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפני הפתיחה

null, 9/6/22
שלום לכולם,

החוזים העתידיים ירוקים, צפויה פתיחה חיובית

מגזר האנרגיה (XLE) היחיד שסיים בעליות אתמול במדד S&P500.
זאת כאשר הנפט הגולמי עולה לשיא של 13 שבועות וכעת מעל 122 דולר לחבית.
העליות עוקבות אחר נתוני ממשלת ארה"ב שהראו כי מלאי הנפט ירדו זה השבוע העשירי ברציפות.
מכיוון שממשיכים לראות מחירים גבוהים במשאבה, מניית אקסון מוביל (XOM) הגיעה לשיא של כל הזמנים לראשונה מאז 2014, בעוד ששברון (CVX) וואלרו (VLO) רשמו שיאים דומים.
האם השיא עוד יהי הגבוה יותר?
"אם נמשיך לצרוך בקצב הצריכה שיש לנו, אנחנו לא מתקרבים לשיא, כי סין עדיין לא חזרה למגרש", כך אמר שר האנרגיה של איחוד האמירויות, סוהיל אל-מזרויי, בוועידת אנרגיה בירדן. "פתיחת סין תבוא יד ביד עם יותר צריכה".
בעוד אופק+ בשבוע שעבר הסכימו לפתוח את הברזים קצת יותר מהר במהלך הקיץ, מדובר בירידה מבחינת תפוקה.
בעבר, הקבוצה גם התקשתה להגיע ליעדי הייצור שלה, כאשר אל-מזרוי הזהיר כי ללא השקעה משמעותית ברחבי העולם, אופק+ לא תוכל להבטיח אספקה ​​מספקת.
"אנחנו בפיגור של כמעט 2.6 מיליון חביות ביום וזה הרבה".
מבין 23 המדינות בברית OPEC+, רק לסעודים ולאיחוד האמירויות יש כושר ייצור פנוי מסוים, אבל גם עם זה, יהיה קשה לקזז את פער ההיצע שנוצר בעקבות הסנקציות על רוסיה.
"למעט שניים-שלושה חברים, כולם כבר מגיעים עד סוף היכולת", הוסיף מזכ"ל אופ"ק, מוחמד ברקינדו. "העולם צריך להשלים עם העובדה האכזרית הזו.

אפל AAPL חשפה שירות "קנה עכשיו שלם אח"כ" במהלך ועידת המפתחים העולמית שלה ביום שני
כעת מתפרסמים פרטים נוספים על אופן ניהול העסק.
התוכנית "שלם מאוחר יותר" תפעל מתוך חברת בת בבעלות מלאה בשם Apple Financing LLC, שיש לה את הרישיונות הדרושים להלוואות ממדינה כדי להציע את האשראי.
השירות החדש יהפוך את אפל למעין בנק מכיוון שהוא הופך את השירותים הפיננסיים לחלק עמוק יותר מהאקוסיסטם שלה.
איך זה עובד: משתמשים יוכלו לפצל את העלות של רכישת אפל פיי לארבעה תשלומים שווים, הפרוסים על שישה שבועות, ללא ריבית וללא עמלות.
התוכנית תהיה זמינה בכל מקום שמקבל Apple Pay - באפליקציה ובאינטרנט - בעוד שניתן לעקוב אחר התשלומים דרך ארנק אפל.
אם הלוואות לא יוחזרו, אפל לא תעניק עוד אשראי לאותם משתמשים, אם כי החברה אמרה שהיא לא תדווח על התשלומים שהוחמצו ללשכות האשראי.
"שלם מאוחר יותר" יתחרה מול הצעות דומות של Affirm AFRM, Klarna KLAR ו-PayPal PYPL
במסגרת התוכנית החדשה, אפל תטפל בבדיקות אשראי, חיתום והלוואות, אך ככל הנראה תמשיך להשתמש בשותפים מורשים לפעילותה הפיננסית בעתיד הקרוב. קבלת רישיון בנקאי ותחזוקתה תהיה כאב ראש גדול עבור החברה ועלולה להרחיק אותה מהצהרת המטרות שלה.
יש לציין, בנקאות באופן כללי היא עסק עם רווחים נמוכים יחסית ואפל תהיה כפופה לתקנות ודרישות דיווח חמורות, שעלולות להיחשב כסיכון גדול עבור ענקית הטכנולוגיה.

מועצת ה-ECB מתכנסת היום כדי להחליט על המדיניות המוניטרית, כאשר השוק מצפה שהבנק המרכזי האירופי יסיים את תוכנית רכישת הנכסים שלו ביוני כדי להכשיר את הקרקע להעלאת הריבית ביולי.
עד שתוכנית רכישת הנכסים הזו תסתיים, יש סיכוי קטן להעלאת ריבית. מדד המחירים לצרכן הגבוה מהצפוי של השבוע שעבר (ב-8.1%) גם מגביר את הלחץ על ה-ECB להפחית את האינפלציה, מחשש שאם לא יפעל כעת, הדברים עלולים לצאת במהירות משליטה.
"המפתח יהיה מסיבת העיתונאים של הנשיאה כריסטין לגארד וכל רמז לגבי הסבירות להעלאת ריבית של חצי אחוז בסיס ביולי במקום רבע אחוז", כך כתב דסק המסחר האירופי של פרנקלין טמפלטון.
ריבית ה-ECB עומדת כיום על -0.5% והאנליסטים מתמחרים כמעט 1.25% בהעלאות הריבית עד סוף השנה.
זו תהיה פניית פרסה גדולה לאירופה, שהיתה שקועה בשמונה שנים של ריבית שלילית.
נזכיר כי לאחרונה בינואר 2022, לגארד לא הזכיר את הפוטנציאל להעלאת ריבית והגן על הקצב האיטי של ה-ECB זאת בהשוואה למחזור המהיר של הפדרל ריזרב האמריקאי.
התחזיות של היום עשויות גם להראות שהאינפלציה לא תרד מתחת ליעד של 2% של ה-ECB עד 2024.
הבנק המרכזי היסס להסיר תמריצים כיוון שהעריך את השפעת המלחמה באוקראינה, אך ייתכן שכבר לא תהיה לו ברירה למנוע נזק נוסף לכלכלת הגוש.
המשקיעים יתנו תשומת לב רבה גם לאג"ח אירופיות בשל ההשלכות של סיום תוכנית רכישת הנכסים. ה-ECB כבר רכש 4.9T יורו של אג"ח, יותר ממחצית ה-8.8T יורו מהנכסים שנמצאים כעת במאזנו.
בהסתכלות על מגזרי תעשייה, תשואות גבוהות יותר של אג"ח והימנעות ממיתון אמורים לעזור לבנקים, בעוד שמחזור עלייה מאופק שעדיין תומך בתנאים הפיננסיים יעזור לתעשיות עם חובות כמו שירותים.

נתונים כלכליים חשובים:
היום -  תביעות ראשוניות לדמי אבטלה
מחר -  מדד המחירים לצרכן (אירוע מרכזי של השבוע)

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il