TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפני הפתיחה

null, 10/5/22
שלום לכולם,

יום התרסקות של ממש אתמול, הנאסד"ק יורד 4.29%- ומדד S&P500 יורד 3.2%-
תשואות האג"ח ירדו ל 3% והויקס טיפס לרמת 33
החוזים העתידיים ירוקים בשלב זה ומצביעים על ריבאונד, אך בטח לא יסגרו את כל הירידה כבר היום ואם בכלל בטווח הזמן הקצר.
הרבה מאוד תלוי בנתוני מדד המחירים לצרכן בהמשך השבוע, מה שיסמן את כיוון האינפלציה ויאפשר לספקולנטים להעריך את תגובת הפדרל ריזרב.

הפדרל ריזרב צייר תמונה מעט מדאיגה של המערכת הפיננסית העולמית בדוח היציבות הפיננסית החצי-שנתי האחרון שלו, תוך ציון דוגמאות מיוחדות שעשויות להצדיק תשומת לב נוספת.
האינפלציה הגואה והמלחמה של רוסיה באוקראינה דחקו את מגיפת הקורונה (למרות שזו עדיין משפיעה בעיקר עקב הסגרים בסין)
בעוד שמחזור הידוק מהיר של המדיניות המוניטרית עשוי להביא לתפוקה כלכלית נמוכה יותר ולהעלות את עלויות הגיוס.
בתורו, זה עלול להוביל לאובדן מקומות עבודה, רמות חוב אשר אינן ברות קיימא לעסקים וכן להשפיע על שוק הדיור באמצעות שיעורי משכנתאות גבוהים יותר.
"בעוד שההידרדרות האחרונה בנזילות לא הייתה קיצונית כמו בכמה פרקים קודמים, הסיכון להידרדרות משמעותית פתאומית נראה גבוה מהרגיל", אמר הבנק המרכזי של ארה"ב בדו"ח, שמתפרסם בכל מאי ונובמבר. "הפתעות שליליות נוספות באינפלציה ובריבית, במיוחד אם מלוות בירידה בפעילות הכלכלית, עשויות להשפיע לרעה על המערכת הפיננסית".
דו"ח היציבות הפיננסית בוחן גם מגמות במסחר ובהשקעות. שימו לב ללופ המסוכן המשתמע מהדברים:
"עלייה חדה בריבית עלולה להוביל לתנודתיות גבוהה יותר, ללחצים על נזילות השוק ולתיקון גדול במחירי נכסים מסוכנים, העלול לגרום להפסדים במגוון כלים פיננסיים. זו לולאת משוב שלילי, שכן נזילות נמוכה יותר עלולה לגרום למחירים להיות תנודתיים יותר".
בניגוד לעבר זה יכול להיות מדאיג יותר מכיוון שחלקו של ההון המושקע של משקי הבית בארה"ב - במניות המוחזקות ישירות או בעקיפין - מגיע לשיא של 41.9% עד סוף 2021, יותר מכפול ממה שהיה לפני 30 שנה.

היום שרת האוצר ג'נט ילן אמורה להעיד בפני ועדת הבנקים של הסנאט כדי לתדרך את המחוקקים על הדו"ח השנתי של המועצה לפיקוח על יציבות פיננסית. מספר הערות מצידה הגיעו לתקשורת והיא צוטטה:
"יש פוטנציאל לתנודתיות מתמשכת וחוסר אחידות בצמיחה הגלובלית כאשר מדינות ממשיכות להתמודד עם המגיפה הפלישה של רוסיה לאוקראינה הגבירה עוד יותר את אי הוודאות הכלכלית"
"המערכת הפיננסית של ארה"ב המשיכה לתפקד בצורה מסודרת, אם כי הערכות שווי של חלק מהנכסים נותרו גבוהות בהשוואה לערכים היסטוריים".

ביטקויןיורד מתחת ל-30,000 דולר בפעם הראשונה מזה יותר משנה.
הסנטימנט הכביד מאוד גם על מניות כורי קריפטו כמו ריוט (RIOT) ומרתון דיגיטל (MARA), כמו גם חברות ממונפות קוין בייס (COIN) ומיקרוסטרטג'י (MSTR).

מצד אחד - אחד היתרונות הגדולים ביותר של קריפטו היה שהוא היה אמור לספק הגנה מפני אינפלציה, אם כי התיאוריה הזו לא מחזיקה מים כשהביטקוין פוחת אפילו יותר מהמטבעות בעולם האמיתי בתקופה של אינפלציה.
מצד שני - ביטקוין ומטבעות קריפטוגרפיים ידועים בתנודות המחירים האלימות שלהם, והם נמכרו יחד עם המניות בגלל אי ​​ודאות מאקרו-כלכלית. "שוק הקריפטו עובר את הרגיעה שעבר האינטרנט במשבר הדוט.קום", כך אומר המיליארדר מארק קובן.
"השימוש בחוזים חכמים לשיפור העסקים והרווחיות" יהיה המניע הבא, אם כי "הרשתות שיעתיקו את מה שיש לכולם, ייכשלו".
בינתיים, אל סלבדור, המדינה הראשונה אי פעם שאימצה את הביטקוין כמטבע חוקי, קנתה שוב בשפל, וגרפה עוד 500 ביטקוין תמורת 15.4 מיליון דולר, הרכישה הגדולה ביותר שלה.
שווי השוק העולמי עבור שוק הקריפטו כולו נע כעת סביב 1.5T $, ירידה של 50% מאבן הדרך של $3T שנראתה בנובמבר האחרון,. 40% ממחזיקי הביטקוין נמצאים בהפסד בהשקעותיהם, לפי Glassnode, ובחודש האחרון לבדו, 15.5% מכלל ארנקי הביטקוין נפלו להפסד לא מומש.

בשלב זה עוד מוקדם לומר שהגיע זמן רכישות, אך מניות שנחתכו חזק כמו AMD TSLA  AAPL AMZN על הכוונת ובמעקב צמוד.

בשונה מהן, מניית AIG אשר מראה תשואה חיובית מתחילת השנה ירדה עם כל השוק אתמול וייתכן שנשלח איתות לרכישה היום, סמס יישלח לאחר הפתיחה אם התנאים יתאימו.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il