TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לסופ"ש

null, 25/3/22
שלום לכולם,

המסחר חוזר להיפתח בשעה 16:30 עקב מעבר לשעון הקיץ.

החוזים העתידיים ירוקים מעט צפויה פתיחה ירוקה.

הגלובליזציה הכלכלית שנראתה מאז סיום המלחמה הקרה מתקרבת לסיום
הגלובליזציה נשענה במידה רבה על הקשר בין הכלכלות הבין לאומיות ותנועה חוצה גבולות של סחורות, שירותים, טכנולוגיה והון.
מה שהתחיל כמלחמות סחר והגדלת המכסים הפך לדחייה בשרשרת האספקה ​​הרב-לאומית המורכבת, עם הגבלות מגיפה שהחריפו את המחסור באספקה ​​וכעת המלחמה באוקראינה מסכנת את ביטחון המזון והאנרגיה.

הכלכלן אדם פוזן, נשיא מכון פיטרסון: "עכשיו נראה סביר שהכלכלה העולמית באמת תתפצל לגושים, שכל אחד מהם ינסה לבודד את עצמו ואז להפחית את השפעתו של השני. עם פחות קשרים כלכליים, העולם יראה פחות מגמות צמיחה ופחות חדשנות. לחברות ותעשיות מקומיות יהיה יותר כוח לדרוש הגנות מיוחדות. בסך הכל, התשואות הריאליות על השקעות של משקי בית ותאגידים ירדו".
מנכ"ל BlackRock, לארי פינק: "הפלישה הרוסית לאוקראינה שמה קץ לגלובליזציה שחווינו בשלושת העשורים האחרונים. אנשים רבים מרגישים מבודדים ומסתכלים פנימה."

בעוד החוזים העתידיים על החיטה והתירס ממשיכים לעלות, ומחירי הדשנים בתנופה, חלק מהמשקיעים קוצרים רווחים.
בהשוואה להפסד של כמעט 6% YTD של S&P 500, מניות שלושת יצרניות הדשנים המובילות ברשימה בארה"ב עוברות שנה נהדרת.
פסיפס (סימול:MOS) עולה ב-70%, CF Industries (סימול:CF) ב-50%, בעוד Nutrien (סימול:NTR) עולה ב-40%

לא הכל טוב: המחסור בדשנים מגיע בתקופה שבה יצרני חצי הכדור הצפוני מתכוננים לשתילה באביב, לדברי בן מדוקס, מנהל תפעול החווה של AcreTrader. זה יכול להפחית את התשואות של היבולים, כשחלק מהחקלאים אפילו לא יוכלו לשים את ידם על דשן. מחסור באספקה ​​נמשך עבור מרכיבים כמו חנקן, פוספט ואשלג, בעוד שהמשבר באוקראינה מחמיר את הבעיה, ומהווה "מקל בגלגלים" לאספקת המזון העולמית.

"בקשר למחסור במזון, זה הולך להיות אמיתי", הכריז הנשיא ביידן לאחר שנפגש עם בעלות ברית נאט"ו בבריסל, והוסיף כי רוסיה ואוקראינה הן סל הלחם של אירופה.
המחיר של הסנקציות האלה לא מוטל רק על רוסיה, הוא מוטל גם על הרבה מאוד מדינות, כולל מדינות אירופה וארה"ב". ביידן גם סיפר כי ל-G7 היו דיונים על דרכים "להגדיל ולהפיץ מהר יותר" תבואה מאמריקה וקנדה, בעוד שמדינות אירופה נקראו להפסיק את ההגבלות על שליחת מזון לחו"ל.

סחורה היוצאת משרשרת המזון - זה מעורר דברים אחרים. לא רק רעב, אלא אי שקט", אמר מנכ"ל AGCO (סימול:AGCO) ל-CNBC.
"בפעם האחרונה שהיה לנו סוג כזה של הפרעה, זה היה אחד הטריגרים העיקריים לאביב הערבי, וזה בגלל שהרבה מהאוכל הזה מגיע לאזורים כמו צפון אפריקה, המזרח התיכון או מקומות שבהם עלות המזון היא חלק גדול מההכנסה של אותה אוכלוסייה".

מניות במרכז: מניות הקנאביס - העליות של יום חמישי נמשכות במסחר המוקדם., טילרי TLRY +17%, אאורה קנאבים ACB +14%, קאנופיCGC +12%, הקסו HEXO +11%, קרונוס CRON +8% . סאן דיאל SNDL +20%
שימו לב שכל השמות ירדו ב-80%-90% משיא כל הזמנים שלהם ב-2018/19

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il