TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים - טלנירי - בעיכוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת בוקר

יראה, 28/12/16
בוקר יום רביעי 28.12.2016 יום לפקיעה

נקודות חשובות להיום :

1. המדדים בעולם יצאו מהחג באופן מאוד סולידי כאשר ה S&P והדאקס עולים מינורית מאוד
המעו"ף לעומתם עסוק בהשלמת פערים בעיקר מול הדאקס

2. אני מעלה שוב את הסקירה לגבי המט"ח לאור החשיבות שלה ובפרט לגבי אתמול -

הדולר שקל
- נע בדשדשת רחבה כבר תקופה ארוכה בין 4 שקלים ל 3.75 שקלים כבר כמעט שנתיים....ובין 3.9 ל 3.75 שקלים כבר חצי שנה
הדשדשת הזו בנטייה מבחינתי לכיוון ה 4 שקלים ומעלה וכמובן שבמטבעות הכל יכול להפתיע וגם מונחי הזמן בעייתיים להערכה
אתמול בנק ישראל לא שינה את הריבית כצפוי...אבל לא רק זה אלא גם הצפי לשינוי לא השתנה מפעם קודמת ולטענת בנק ישראל הוא לא יעלה ריבית כלל עד הרבעון הרביעי 2017
בנק ישראל גם מצהיר שהוא מתעלם מהריבית בארה"ב ומההשפעות על השקל מול סל המטבעות ועל היצוא...האם זה נכון? האם בנק ישראל באמת צודק בגישה הזו ?
מניסוח הדברים של מילים כמו "אני מקווה" ברור שבנק ישראל לא באמת יודע מה ילד יום
לזה יש להוסיף את תשואות האג"ח שעולות ביחד עם התשואה בארה"ב צוזה גם גורם בעייתי
ולזה יש להוסיף את שוק הדיור שגם הוא תעלומה

האירו - עדיין לא השתווה לדולר ...אבל הוא קרוב לשם ולדעתי ישתווה לו לפחות אם לא ירד ממנו ויקבע שפל היסטורי חדש
במקביל הוא ירד מ 4 שקלים ...גם כאן צריך לסייג שמדובר במט"ח והפתעות תמיד יש

היין היפני - נמצא היום במצב ש 117 יין יפני שווים דולר אחד
מדובר על הכלכלה השלישית בגודלה בעולם אחרי ארה"ב וסין והתמ"ג שלה הוא כשלישי מזה של ארה"ב...הכלכלה היפנית שקועה כבר מעל 20 שנה בדיפלציה (ירידת מחירים)
איך נלחמים בזה ? מורידים את שער המטבע על ידי הדפסות עצומות של כסף שהשיגו למצב שהם ביחס לתמ"ג היפני מהוות נתח נכבד ממנו
בכל אופן היין היפני בשיאו כבר עמד לפני כשנה וחצי על 125 יין לדולר
יפן לוקחת סיכון אדיר עם הדפסות הכסף ולא כדאי לחשוב מה יקרה אם אם הניסוי הזה ייכשל

היואן הסיני - מאז אוגוסט 2015 אנחנו עדים לסוג של טיסה(או התרסקות) ביואן אל מול הדולר
היום הדולר שווה כ 6.94 יואן והוא בשיאו מול היואן
למעשה היואן יורד ברציפות כבר מ 2014 מול הדולר אבל זה חד יותר מאוגוסט 2015
יואן חלש טוב ליצוא הסיני ורע לשאר המדינות שיבאות ממנה ...זה מעניין את הסינים כי הם לא רוצים ששאר המדינות יחלשו והסחר יפגע...אבל קודם חשובה כלכלת סין לסין
עד 2015 אוגוסט הסינים קבעו נקודת ייחוס כללית לשער המטבע שלהם שממנו לא תהיה תזוזה של שני אחוז...אבל אז הם החליטו שכל בוקר תהיה נקודת ייחוס בפני עצמה של 2% לכל צד ביחס לשער הקיים ...זה גרם כנראה לגל עולה חריף בשער היואן מול הדולר
העניין הוא שהיואן הנחלש זה סיפור מורכב מידי ולא פשטני ...
קצת עובדות -
לסין יש רזרבות מט"ח דולריות אדירות והן יכולות למכור דולרים בשוק בכל עת ולשחק עם שער היואן והדולר
לסין יש חובות אדירים והריבית הגבוהה אצלהם היא עצומה עבור החוב הזה ומעיקה ומסוכנת
האמריקאים מעלים ריבית ...סין רוצה להוריד את שלה כדי להקל על נטל החוב שלה
מה שקורה ליואן מצביע על יציאת הון מהמדינה לטובת הדולר...ובטח במצב כיום בו הריבית בארה"ב מתחילה לעלות
סין מתקשה להוריד אצלה את הריבית ולהקל על נטל החוב מאחר והורדת הריבית תגביר את קצב זרימת ההון החוצה מהמדינה
בקיצור תסבוכת שכדאי לשים אליה לב - בפרט כיום כששער היואן דוהר וקובע כל יום שיא חדש

3. הסיפור של אתמול הוא ללא ספק - הדולר - בנק ישראל החליט לאזן את התמונה בסל המטבעות הכללי במיידי - לאור כל מה שרשמתי לעיל לגבי הדולר וסל המטבעות בנק ישראל לא המתין יותר מידי ומאזן את התמונה מול הדולר כדי ליצור לפחות חיפוי מסויים על התחזקות השקל מול סל המטבעות הכללי - כתוצאה מכך טס הדולר כ 1.4% כמעט לשיאו אבל נחלש בחצי והיום עולה מינורית
במקביל לזה גם האירו רושם התחזקות נקודתית מול השקל מעל ל 4 שקלים...בנקודה הזו אני לא חושב שהוא יחזיק מעמד אלא יחזור להיחלש ולעומתו הדולר יתחזק בהדרגה

5. מחיר הנפט ממשיך להראות סימנים שהוא בזרימה מעלה לכיוון 56 דולר

5. תשואת האג"ח ארה"ב 10 שנים ללא שינוי מהותי ואני עדיין סבור שהיא תטפס ל 3% וגם זה לפחות

6. מדד המעו"ף - בסקירות מתחילת השבוע דיברתי על כך שמעו"ף הולך ל 1480/90
אני מרחיב את ההערכה ומתחיל לחשוב בכיוון חציית 1500 בואכה 1520
ויש לציין שהמעו"ף נע כרגע דיי לבד מעלה מאחר והוא משלים פערים
שני גורמים יש לזה -
התחזקות הדולר - הדולר מאוד משפיע על מצב המעו"ף מאחר ומרבית המניות הכבדות בו חשופות לשער הדולר
ובנוסף יש את אלמנט השלמת הפער בו המעו"ף רוצה ליצור את הגל העולה שיצר הדאקס
אף על פי כן אני לא אופטימי יותר מידי - מדובר על גל שיימחק חזרה מטה



הערכות כלליות:

1. ה S&P נע רוחבית עדיין נכון להיום כאשר הוא מו8סיף בלילה כ 0.22% כאשר ברקע אנחנו בסוף השנה האזרחית ואפקט טראמפ עובד - דיברתי על סוג של שירת הברברו במדדים המרכזיים וזו דעתי עדיין
קשה לאמר כמה כוח יש לו לצבור עוד קצת חיובי ומדובר על אחוזים בודדים - אבל מה שדיי ברמת ביטחון סבירה אני יכול לומר שהוא ייפול...וכמה שזה נשמע מנטרה צריך לומר את זה מאחר ונפילה כזו אמורה להיות אגרסיבית בהערכה שלי
נכון שמדברים בלי סוף כמה טראמפ יעשה ואיך יקל במיסים על החברות ויטפל בתשתיות - אבל צריך להבין שכמות הבעיות שיש על הנייר היא עצומה ביחס לנקודות האור במצב כיום ...זה כמו חדר חשוך שמדליקים בו גפרור...וגם מה שיעשה טראמפ אם בכלל יעשה כל מה שהוא מצהיר שעל בסיס זה כיום יש מומנטום מבלי שבוצע מאומה הוא בעל תופעות לוואי גדולות ומסוכנות
ברקע מתנהל לו תהליך העלאת ריבית בארה"ב מנותק לחלוטין מנעשה בעולם

2. הדאקס - לא ביצע הרבה אתמול ועלה מינורית ומצבו למעשה לא השתנה הרבה ביחס לסופ"ש שעבר
ההערכה לגביו נותרת בתוקף ל 11800 מינימום
ועדיין ההערכה הכללית היא לגמרי שלילית

3. מדד המעו"ף - ירד בשבוע החולף ל 1454 וסגר אותו על 1463 כאשר הוא לא מצליח לחצות את 1470 ...מרבית השבוע ההתנהלות שלו הייתה קשה מתוך רצון לא לשבור עדיין רצף עולה אלא לנסות לשמור על הסבירות לפרוץ את 1470 שעדיין קיימת למעשה

מתחילת השבוע רשמתי כך :
"התרחיש הסביר יותר כרגע - פריצת 1470 בואכה 1480/90
אבל נפילה לאחריו חזרה ל 1440 וגם זה במונחי מינימום"

אתמול המדד רשם עלייה של כ 0.94% ולא במחזור גבוה כלל ...הוא חצה את 1470 וסגר על 1475/6...והוא אמור להשיג 1480/90
אלא שכמו שזה נראה לי כרגע גם חציית 1500 על הפרק
ואף על פי כן הוא יפול חזרה את כל הדרך



הבוקר הארביטראז לחלוטין חסר משמעות ואפילו שלילי קל
זה קורה כי כאן הדואליות טסו בגלל הדולר בעיקר בעוד בארה"ב המדדים נותרו דיי קפואים
חוזה S&P עולה כרגע כ 0.2% והמדדים בוול סטריט צפוייים לרשום לילה חיובי וכל מימוש אמור להיות מאוד סולידי עדיין
שנחאי - בהערכה הכללית אני כמובן שלילי לגביו ...אבל יש לציין שהוא בתוך גל יורד כבר חודש מגרד את רמת התחתית שאותה פרץ לפני כחודשיים ומאיים לשבור אותה..אני לא יודע אם ישבור בעת הזו...והיום בבוקר הוא כבר מנסה להתרומם ממנה שוב ...אבל הסבירות שהוא יפול מתוך הגלים האלה שלו...גדולה מבחינתי ממצב ליצירת גל עולה אמיתי בו...ומציע גם לקרא לעיל את הסקירה הכללית לגבי היואן שהיא מאוד מתומצתת ולא מקיפה את הכל
הנפט - סקרתי לעיל
מבחינת המקרו השבוע :
היום - יום רביעי - מכירות בתים בארה"ב - לא נתון שמעורר דרמות
יום חמישי- מלאי הנפט הגולמי בארה"ב - יכול להשפיע על מחיר הנפט
יום שישי - אין מסחר בבריטניה וגרמניה ואין מקרו מעניין
סה"כ לאורך כל השבוע אין אירועים מהותיים ולא צפויות הפתעות


טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1472 עד 1482/4
מדובר על יום לפקיעה ובד"כ ימים כאלה יכולים להיות בלתי צפויים אבל לא נראה שהמדד ירד היום יותר מידי אם בכלל
כרגע הוא בכיוון חציית 1480 וזה הכי סביר שיש


יום רגוע ומוצלח לכולנו בעז"ה
יראה


- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  073-250-5855  |  info@talniri.co.il