TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים - טלנירי - בעיכוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת בוקר

יראה, 25/12/16
בוקר יום ראשון 25.12.2016 שבוע הפקיעה

נקודות חשובות להיום והשבוע :

1. אין הפתעות - ה S&P נע רוחבית כפי שהערכתי וגם המימוש בו היה מינורי בלבד
סוף השנה האזרחית עושה את שלו ומספק שקט

2. חג המולד הנוצרי נכנס לתוקף - מחר לא יתקיים מסחר בבורסות אירופה וארה"ב כלל והוא יחזור רק ביום שלישי
בבריטניה לא יתקיים מסחר גם ביום שלישי
ביום שישי לא יתקיים מסחר בבריטניה וגרמניה
אצלנו הכל כרגיל

3. מחיר הנפט חוזר לאיים מעלה לכיוון 56 דולר לאחר דשדשת בין 50 ל 53/4 דולר

4. הדולר - נע בדשדשת רחבה כבר תקופה ארוכה בין 4 שקלים ל 3.75 שקלים כבר כמעט שנתיים....ובין 3.9 ל 3.75 שקלים כבר חצי שנה
הדשדשת הזו בנטייה מבחינתי לכיוון ה 4 שקלים ומעלה וכמובן שבמטבעות הכל יכול להפתיע וגם מונחי הזמן בעייתיים להערכה
האירו - עדיין לא השתווה לדולר ...אבל הוא קרוב לשם ולדעתי ישתווה לו לפחות אם לא ירד ממנו ויקבע שפל היסטורי חדש
במקביל הוא ירד מ 4 שקלים ...גם כאן צריך לסייג שמדובר במט"ח והפתעות תמיד יש
היין היפני נמצא היום במצב ש 117 יין יפני שווים דולר אחד
מדובר על הכלכלה השלישית בגודלה בעולם אחרי ארה"ב וסין והתמ"ג שלה הוא כשלישי מזה של ארה"ב...הכלכלה היפנית שקועה כבר מעל 20 שנה בדיפלציה (ירידת מחירים)
איך נלחמים בזה ? מורידים את שער המטבע על ידי הדפסות עצומות של כסף שהשיגו למצב שהם ביחס לתמ"ג היפני מהוות נתח נכבד ממנו
בכל אופן היין היפני בשיאו כבר עמד לפני כשנה וחצי על 125 יין לדולר
יפן לוקחת סיכון אדיר עם הדפסות הכסף ולא כדאי לחשוב מה יקרה אם אם הניסוי הזה ייכשל
את היואן אסקור מחר מאחר ולכל נושא המטבעות בעולם יש חשיבות גדולה כיום


5. תשואת האג"ח ארה"ב 10 שנים ללא שינוי מהותי ואני עדיין סבור שהיא תטפס ל 3% וגם זה לפחות

6. מדד המעו"ף ממשיך להראות סימנים שהוא ישיג את אזור 1480/90 לפני שיסוג
אבל קודם הוא צריך לחצות את 1470...עד עכשיעו הוא דיי מגמגם וקצת קשה לדעתץ מה הוא יעשה השבוע בשבוע הפקיעה ועוד כאשר זה שבוע סוף שנה מול חופשות במרבית השווקים


הערכות כלליות:

1. ה S&P נע רוחבית נכון להיום ובפרט בערב חג המולד הנוצרי בו רוצים לצאת עם טעם טוב הוא סיים אופטימי קל שסביר מאוד להניח שביום שלישי הוא יחזור להיסחר מעורב ...כלומר חיובי חלקית לפחות לגרד שוב את 2270
קשה מאוד לומר כמה כוח יש לו לצבור עוד קצת חיובי - אבל מה שדיי ברמת ביטחון סבירה אני יכול לומר שהוא ייפול...וכמה שזה נשמע מנטרה צריך לומר את זה מאחר ונפילה כזו אמורה להיות אגרסיבית בהערכה שלי
נכון שמדברים בלי סוף כמה טראמפ יעשה ואיך יקל במיסים על החברות ויטפל בתשתיות - אבל צריך להבין שכמות הבעיות שיש על הנייר היא עצומה ביחס לנקודות האור במצב כיום ...זה כמו חדר חשוך שמדליקים בו גפרור...וגם מה שיעשה טראמפ אם בכלל יעשה כל מה שהוא מצהיר שעל בסיס זה כיום יש מומנטום מבלי שבוצע מאומה הוא בעל תופעות לוואי גדולות ומסוכנות
ברקע מתנהל לו תהליך העלאת ריבית בארה"ב מנותק לחלוטין מנעשה בעולם

2. הדאקס - לא ביצע מאומה בסופ"ש למעשה לפני שיוצא לחופשת חג המולד
ההערכה לגביו נותרת בתוקף ל 11800 מינימום
ועדיין ההערכה הכללית היא לגמרי שלילית

3. מדד המעו"ף - ירד בשבוע החולף ל 1454 וסגר אותו על 1463 כאשר הוא לא מצליח לחצות את 1470 ...מרבית השבוע ההתנהלות הלו הייתה קשה מתוך רצון לא לשבור עדיין רצף עולה אלא לנסות לשמור על הסבירות לפרוץ את 1470 שעדיין קיימת למעשה
וזה התרחיש הסביר יותר כרגע - פריצת 1470 בואכה 1480/90
אבל נפילה לאחריו חזרה ל 1440 וגם זה במונחי מינימום



הבוקר הארביטראז לחלוטין חסר משמעות
אין היום מסחר בוול סטריט ובדאקס - מחר גם לא יתקיים מסחר בכל אירופה ובארה"ב עקב חג המולד...כך שהיום ומחר המעו"ף יקבע את דרכו לבד נטול השפעות
שנחאי - בהערכה הכללית אני כמובן שלילי לגביו ...אבל יש לציין שהוא בתוך גל יורד כבר חודש מגרד את רמת התחתית שאותה פרץ לפני כחודשיים ומאיים לשבור אותה..אני לא יודע אם ישבור בעת הזו...אבל הסבירות שהוא יפול מתוך הגלים האלה שלו...גדולה מבחינתי ממצב ליצירת גל עולה אמיתי בו
הנפט - סקרתי לעיל
מבחינת המקרו השבוע :
היום ומחר - חג המולד ואין שום דבר משמעותי למעט קביעת הריבית אצלנו - היא לא צפויה להשתנות אבל צריך לשמוע מה יש לנגידה לומר על המדיניות שלה מול העלאת הריבית בארה"ב ...מאחר ויש בזה פלונטר
יום שלישי - מדד אימון הצרכנים בארה"ב - לא צפוי דרמות
יום רביעי - מכירות בתים בארה"ב - לא נתון שמעורר דרמות
יום חמישי- מלאי הנפט הגולמי בארה"ב - יכול להשפיע על מחיר הנפט
יום שישי - אין מסחר בבריטניה וגרמניה ואין מקרו מעניין
סה"כ לאורך כל השבוע אין אירועים מהותיים ולא צפויות הפתעות


טווח מסחר להיום במדד המעו"ף:
1462 עד 1467/8
סה"כ צפויה פתיחה חיובית מינורית והמדד מן הסתם יזרום שוב ל 1470...כאשר הפעם גדלים הסיכויים שהוא יפרוץ את הרמה הזו
במידה ויתבסס מעליה הוא ילך לכל האינטרוואל 1480/90
מלמטה רמה משמעותית היא 1460 ומתחתיה 1454 ...לא סביר שהמדד ילך לבקר שם היום


הדואליות :

אין שינוי בדואליות - טאואר + מזור + סודה - נשארות איתנו

על הכוונת להיום מניה דואלית נוספ ת (יש סבירות שבמקום מגיק שלא מתרוממת למרות שאני לא נלהב לצאת ממנה כלל)


יום רגוע ומוצלח לכולנו וחנוכה שמח
יראה

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  073-250-5855  |  info@talniri.co.il