סודהסטרים
יראה, 20/12/16
סודהסטרים - סודה היא מניה דואלית שנקבעת לגמרי בוול סטריט סימבול SODA
סודה מייצרת ומפיצה את מכשיר הסודה לשתיה בבית
ומתמקדת כיום רק במיים המוגזים ולא במשקאות ממותקים כמו בעבר (כנראה שזה יותר משתלם לה על פי הדוחות וביצועי המניה)
סירופים היא מייצרת בנפרד בפעל באשקלון כמדומני והמפעל המרכזי יושב בלהבים בנגב
סודה התחילה את דרכה בתצורה הנוכחית שלה ב 1998 כשהיא הייתה תחת השם סודה קלאב ורכשה את המותג הבריטי הכושל סודהסטרים
ב 2007 היא נקלעה לקשיים ונמכרה לקרן "פורטיסימו קפיטל" בבעלות שני ישראלים
המכשיר תויג כמוצר בריא לסביבה ולצריכה והחל לצבור פופלריות בארה"ב ובעולם
וסה"כ כיום היא פעילה ב 45 מדינות עם כ 6 מיליון צרכנים
כך יוצא שהחברה החליטה להנפיק את סודה בנסדאק ב 2010 באזור 40 דולר והמחיר המניה נסק ל 80 דולר עם שווי שוק של מעל מיליארד דולר
באזור אוגוסט 2011 מחיר המניה נפל בהדרגה חזרה לשער ההנפקה ומתחתיו עד 30 דולר
עד 2013 היא נסתה וחזרה שוב קרוב לאזור השיא שלה 80 דולר ...אלא שהפעם היא רשמה שוב ריסוק הדרגתי עד קרוב ל 10 דולר ולשווי שוק של כ 200 מיליון בלבד
באוגוסט 2015 היא נרשמה למסחר בת"א ונסחרת במדד 100
מאז בהדרגה היא התאוששה עד 40 דולר חזרה ולמעשה שער ההנפקה שוחזר
סודה נמצאת בתהליך התאוששות שגובה בדוחות האחרונים המצויינים שלה
אבן הדרך החשובה - היא התמקדות במיים המוגזים ולא במשקאות הממותקים שגררו לה בעיות
ובנוסף גם ביצעה רה אירגון של כל תהליך הייצור
מנועי הצמיחה שלה הם מכשירי ההגזה ומילויי הגז
כך יוצא שבדוחות האחרונים הרווח הנקי קופץ ב 217% והתפעולי ב 243% לעומת הריבעון המקביל שנה שעברה
למרות ההצהרות של המנכ"ל ש "עומדות בפנינו הזדמנויות רבות לצמיחה נוספת"
קשה באמת לדעת מה היא תחדש על הקיים
נכון למצב הקיים ולמומנט במחיר המניה היא עומדת על 39 דולר עם הערכה ל 48 דולר להערכתי (שער 17500 לערך בארץ בהערכה מאוד גסה)
אגב - באוגוסט כבר נתתי לה יעד ל 35 דולר שמולא כבר כמו שאפשר לראות
שורה תחתונה - שוקל כניסה אליה היום ולא בטוח שאבחר לתת לה טריגר