TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ביקושי יתר בהנפקת אגרות החוב של מליסרון:


אורן הילינגר סמנכל כספים מליסרון קרדיט רמי זרנגר
החברה זכתה לביקושים גבוהים במיוחד של כ-2.6 מיליארד שקל בשלב המוסדי של הנפקת אג"ח, פי 5 מהיקף הגיוס המתוכנן; תגייס כ-1.4 מיליארד שקל
במקביל להנפקה העלתהS&P מעלות את תחזית הדירוג של מליסרון ל'חיובית'

ההנפקה מתבצעת בדרך של הרחבת שתי סדרות אג"ח (י"ט ו-כ"א)

אורן הילינגר, סמנכ"ל הכספים של מליסרון מסר: "אנו מודים לציבור המשקיעים על ההיענות הגבוהה בהנפקת האג"ח של מליסרון ורואים בכך המשך הבעת אמון בפעילות החברה, באסטרטגיה שלה ובהנהלת החברה. בנוסף אנו שמחים על החלטת חברת הדירוגS&P מעלות, להעלות את תחזית הדירוג של מליסרון מיציבה לחיובית, וזאת על בסיס הצפי להמשך השיפור במאפיינים העסקיים במקביל לשמירה על פרופיל פיננסי שמרני. מהלך זה בולט במיוחד על רקע תקופת המלחמה בישראל והשפעותיה הכלכליות. אנו ממשיכים כל העת לפעול לחיזוק, השבחה ופיתוח פורטפוליו הנכסים והפעילויות שלנו, לצד המשך שמירה על חוסנה הפיננסי של החברה".

מליסרון, בניהולו של אופיר שריד, השלימה בהצלחה את השלב המוסדי של הנפקת אגרות חוב, בדרך של הרחבת שתי סדרות אג"ח (סדרה י"ט וסדרה כ"א). במסגרת השלב המוסדי של ההנפקה, זכתה החברה לביקושים גבוהים במיוחד של למעלה כ-2.6 מיליארד שקל, ובחרה לגייס מתוך סכום זה כ-1.44 מיליארד שקל, היקף הגבוה משמעותית מתוכניתה המקורית של החברה לגיוס של עד 500 מיליון שקל ע.נ. בעקבות הביקושים הגבוהים החליטה, כאמור, החברה להגדיל את היקף הגיוס, בכפוף לקבלת אישור חברת הדירוג מעלות.

אג"ח סדרה י"ט – במסגרת השלב המוסדי זכתה החברה לביקושים בסך של כ-1.11 מיליארד שקל, מתוכם בחרה לגייס כ-776 מיליון שקל. בעקבות ביקושי היתר הגבוהים שנרשמו בהנפקה, נקבע מחיר מינימאלי של 1,051 אג' לכל 1 ש"ח ע.נ המשקף תשואה שנתית צמודה של 2.67% במח"מ של 4.9 שנים, כאשר מועד הפירעון הסופי והתשלום המרכזי (89% מהקרן) יהיה בחודש יולי 2029. אגרות החוב מדורגות בדירוג ilAA על ידי S&P מעלות ומובטחות בשעבוד שני קבוע על מתחם הקריון, ששוויו בהתאם להערכת שווי הינו כ-2.63 מיליארד שקל. התשואה בהנפקה משקפת מרווח של 1.36% מעל האג"ח הממשלתית הרלבנטית.
תמורת ההנפקה תשמש לצורך פדיון מוקדם חלקי של חלק מהחוב המובטח בשעבוד מדרגה ראשונה על "מתחם הקריון" למחזיקי אגרות החוב (סדרה י'), למיחזור חובות החברה ולפעילותה השוטפת.

אג"ח סדרה כ"א – במסגרת השלב המוסדי זכתה החברה לביקושים בסך של כ-1.46 מיליארד שקל, מתוכם בחרה לגייס כ-663 מיליון שקל. בעקבות ביקושי היתר הגבוהים שנרשמו בהנפקה, נקבע מחיר מינימאלי של 1,061 אג' לכל 1 ש"ח ע.נ המשקף תשואה שנתית צמודה של כ-3.09% במח"מ של 6.5 שנים, כאשר מועד הפירעון הסופי יהיה בחודש ינואר 2037. אגרות החוב אינן מובטחות ומדורגות אף הן בדירוג ilAA על ידי S&P מעלות. התשואה האמורה משקפת מרווח של 1.62% מעל האג"ח הממשלתית הרלבנטית.

את ההנפקה הובילה חברת החיתום האנטר קפיטל.

בשבוע החולף ובסמוך לפני ההנפקה, העלתה חברת הדירוג S&P מעלות את תחזית הדירוג של מליסרון מ'יציבה' ל'חיובית' ואישררה את דירוג המנפיק של החברה על 'ilAA-'. בדוח הדירוג הודגש כי שינוי תחזית הדירוג לחיובית הינו "בשל צפי להמשך שיפור במאפיינים העסקיים במקביל לשמירה על פרופיל פיננסי שמרני". כמו כן, אישררה חברת הדירוג את דירוג כל סדרות האג"ח של מליסרון ברמה של 'ilAA'.

חברת מליסרון, בשליטת עופר השקעות ובניהולם של ליאורה עופר (יו"ר) ואופיר שריד (מנכ"ל), הינה חברה המתמחה בהקמה, החזקה וניהול של קניונים ומתחמי משרדים ופארקי הייטק הממותגים תחת השם "עופר" והינה מהחברות המובילות בישראל בתחום זה. בבעלות החברה ובניהולה 28 נכסים מניבים בשטח כולל של כ-907 אלף מ"ר בתוספת 26,000 מקומות חנייה. שטחי ההשכרה מאוכלסים בשיעורי תפוסה גבוהים של כ-99%. בין הנכסים המרכזיים של מליסרון: עופר רמת אביב, עופר הקריון, עופר גרנד קניון באר-שבע, עופר גרנד קניון חיפה, עופר רחובות, עופר הקניון הגדול פתח-תקוה, עופר בילו סנטר outlet, פארק עופר פתח תקווה East, פארק עופר פתח תקווה West ועוד. כמו כן פועלת מליסרון בתחום הנדל"ן למגורים באמצעות חברת אביב ייזום המתמחה בייזום ובנייה למגורים ובפרויקטי התחדשות עירונית והמוחזקת על ידיה במשותף עם קבוצת אביב.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il