TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

דויטשה בנק: עוברים מאינפלציה לצמיחה


דויטשה בנק
סקירת השווקים השבועית של הכלכלן הראשי לדויטשה בנק- כריסטיאן נולטינג
לפני הכל:
נתוני האינפלציה האחרונים בארצות הברית התקבלו על ידי השוק עם פרץ של תנודתיות. זה למעשה חדשות חיוביות מאחר והעליות החדות ברבעון הרביעי הם "בעיה" עבור המשקיעים שעדיין לא חזרו להיות מושקעים לגמרי בשווקים. אם הקונסילדציה תתרחש במחירים הגבוהים הנוכחיים, ייתכן והשווקים בונים את הבסיס לקראת מהלך העליות הבא. אם תיקון פוטנציאלי ייצא לדרך, אנחנו נהיה מוכנים לקנות בירידות. התגובה השלילית של השווקים לנתון האינפלציה שיצא גבוה מהצפי, הייתה קצרה מאוד ונוטעת בנו ביטחון שתשומת הלב של השווקים עוברת לאט לאט מהתמקדות באינפלציה להזדמנויות צמיחה פוטנציאליות.
אנחנו זיהינו סקטורים ואזורים שעשויים לספק הזדמנויות נאות לצמיחה בסביבת צמיחה אנמית בשאר המקומות. מדובר בסקטורים בארצות הברית( שירותים צרכניים, טכנולוגיה, צריכה מחזורית), חברות צריכה ותעשייה באירופה, לצד שווקי מניות באסיה שם תמונת המאקרו חזקה אל מול שאר העולם (יפן, הודו, קוריאה)
פורום הכלכלה הבינלאומי השנה כיסה ארבע נושאים מרכזיים. השגת ביטחון ושיתוף פעולה בעולם מפוצל, יצירת צמיחה ומשרות בעולם חדש, בינה מלאכותית כמנוע צמיחה עבור הכלכלה והחברה ולבסוף אסטרטגיה ארוכת טווח עבור שינוי אקלים, טבע ואנרגיה. אנו סבורים כי נושאים אלו יכתיבו את השיח במהלך שנת 2024 והלאה.
השווקים ללא ספק יגיבו להתפתחויות, הזדמנויות וסיכונים בתחומים הללו במהלך הרבעונים והשנים הבאות. בכוונתנו לנהל באופן אקטיבי את תיקי ההשקעות של הלקוחות שלנו במהלך חיי היום יום של השווקים הפיננסיים, כאשר נושאים אלו הם חלק משיקולי ההשקעה לטווח ארוך. בטווח הקצר עם זאת, אנו ממוקדים בעונת הדוחות שצפויה לצבור מומנטום בשבועות הקרובים.

יומן אירועים:
שני:
סין- ריבית הפריים לתקופה של שנה וחמש שנים
שלישי:
גוש היורו- ביטחון צרכנים (נתון ראשוני ינואר)
יפן- יעד התשואה של הבנק המרכזי היפני לאגרת החוב הממשלתית לעשר שנים, מדד המחירים לצרכן, תחזית התוצר לרבעון הראשון .
רביעי:
ארצות הברית- בקשות למשכנתאות, מדד מנהלי הרכש בינלאומי.
גוש היורו- מדד מנהלי הרכש של HCOB(ינואר ראשוני).
בריטניה- מדד מנהלי הרכש של S&P (ינואר ראשוני)
יפן- מדד מנהלי הרכש של יוליוס בנק.
חמישי:
ארצות הברית- תביעות מתמשכות לדמי אבטלה, תביעות ראשוניות לדמי אבטלה, תוצר לרבעון הרביעי, מדד הפעילות הכלכלית של שלוחת הפד בשיקאגו(דצמבר), צריכה פרטית( רבעון רביעי), הזמנות מוצרים ברי קיימא (דצמבר ראשוני), מדד מחירי הליבה PCE(רבעון רביעי), מכירות בתים חדשות (דצמבר)
שישי:
ארצות הברית- מדד מחירים PCE (דצמבר)
בריטניה- מדד ביטחון הצרכנים של GFK (ינואר)
יפן- מדד המחירים לצרכן של טוקיו (ינואר), אנרגיה (ינואר), מדד המחירים ליצרן שירותים (דצמבר).
ארצות הברית: תוצר לרבעון הרביעי, מדד המחירים PCE, מדד מנהלי הרכש של S&P
השבוע יכלול שלל נתוני מאקרו בעלי חשיבות הן עבור החלטת הריבית של הפד והן עבור הביצועים של השווקים. ביום חמישי נקבל את קריאת התוצר הראשונה לרבעון הרביעי. הקונצנזוס מצפה כי האטה בצמיחה מרמה של 4.9% ברבעון השלישי לקצב של 1.5%. מדד מחירי הליבה גם הוא צפוי לרשום ירידה מרמה של 3.3% לרמה של 2%. ביום שישי נקבל את הנתון החשוב ביותר עבור הפד למדידת אינפלציה- מדד המחירים של PCE. למרות שברמה חודשית שניהם צפויים לרשום עלייה, ההשפעה על קצב העלייה השנתי צפויה להיות שלילית, בפרט עבור מדד הליבה-שם הקונצנזוס צופה שתרשם ירידה מרמה של 3.2% לרמה של 2.9%. נצטרך גם לשים לב למדד מנהלי הרכש של S&p שם ייתכן ונראה ירידה דומה למה שראינו ב-ISM, כלומר המדד המשולב ייתכן וירשום ירידה לקו ה-50 נקודות, הגבול בין התרחבות בפעילות הכלכלית לבין התכווצות. בנוסף, מדד פעילות חשובים אזוריים של שלוחות הפד השונות צפויים להתפרס.
שורה תחתונה: שבוע מאקרו עמוס בנתונים עבור הכלכלה המובילה בעולם.

ארצות הברית: עדכון על עונת הדוחות לרבעון הרביעי.
עונת הדוחות ממשיכה לצבור קצב, כאשר עד כה הבנקים הגדולים דיווחו על תוצאות מעורבות. כ-25% משווי השוק של החברות המדד ה-S&P 500 צפויות לדווח על תוצאותיהם לרבעון הרביעי השבוע. כרגע קונצנזוס התחזיות של חברות שכבר דיווחו ואלה שטרם דיווחו מצביע על כך שהרווח המצרפי למניה של מדד ה-S&P 500 צפוי לרשום גידול של 4.4% לרמה של 54.28 דולר למניה, ירידה 9.3% לעומת הרווח המצרפי למניה ברבעון השלישי שעמד על 58.41 (גידול של 7.5% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה). תשתיות(+49.1%) ושירותי תקשורת (+48.6%) צפויים לרשום את הגידול הגבוה ביותר ברווחיות בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. אנרגיה (26.5%-) וחומרים (21.5%-) צפויים לרשום את הקיטון הגבוה ביותר. קונצנזוס התחזיות צופה גידול של 2.6% בהכנסות בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, לעומת קצב גידול של 1.7% ברבעון הקודם. בעוד שסקטור הנדל"ן (6.7%+) וסקטור הטכנולוגיה (6.2%+) צפויים לרשום את קצב הצמיחה הגבוהה ביותר בהכנסות, כאשר סקטור האנרגיה (8.5%-) וסקטור החומרים (5.9%-) צפויים לרשום קצב צמיחה שלילי בהכנסות. שולי הרווח הנקיים של החברות במדד ה-S&P 500 לרבעון הרביעי עומדים על 10.9%, נמוך מהרבעון הקודם שם עמדו על 12.2% ולעומת שנה קודם (11.2%) והממוצע בחמש השנים האחרונות (11.5%)
שורה תחתונה: סביבת המאקרו נעשית ליותר מאתגרת, מה שגורם ללחץ על שולי הרווח של החברות. לכן התחזיות שנותנות החברות יזכו לתשומת לב קרובה מצד המשקיעים.

גוש היורו: אינדיקטורים כלכליים והבנק המרכזי האירופי
אינדיקטורים הבוחנים סנטימנט כגון: מדד ביטחון הצרכנים, מדדי מנהלי רכש, מדד ה-IFO בגרמניה וINSEE- בצרפת צפויים להתפרסם השבוע. לאור הביצועים החזקים של השווקים וירידה בתשואות אגרות החוב הממשלתיות בסוף השנה, ייתכן והיו לכך השלכות מסוימות שהשפיעו לחיוב על האינדיקטורים הללו. לכן אנו צופים כי יוסיפו להראות יציבות ברמות הנוכחיות שלהם הנמוכות. תשומת לב נוספת תוקדש לפגישת הבנק המרכזי האירופאי ביום חמישי. מספר חברים בבנק המרכזי האירופי דחפו כנגד הציפיות בשווקים להורדת ריבית ברבעון הראשון של 2024. ההחלטה צפויה על פי דבריהם להתבסס על נתוני המאקרו הנכנסים, כאשר נשיאת הבנק התבטאה לאחרונה כי הורדת ריבית ראשונה תיתכן בחודשי הקיץ. המסרים שייצאו מהפגישה צפויים להתכתב עם קו המחשבה הזה.
שורה תחתונה: הבנק המרכזי האירופי צפוי לאותת על האפשרות להורדת ריבית ראשונה ברבעון השני של השנה.

יפן: החלטת ריבית ומדד המחירים לצרכן
הבנק המרכזי היפני צפוי להתכנס להחלטת הריבית הראשונה שלו לשנת 2024. הבנק המרכזי היפני צפוי להותיר את הריבית ברמה שלילית של 0.1% ואת התשואה על אגרת החוב הממשלתית לעשר שנים ברמה של 0%. הכיוון של הבנק המרכזי באשר לשליטה על עקום התשואות תזכה לעניין רב. גם מדד המחירים לצרכן של טוקיו יתפרסם, כאשר הצפי הוא ששיעור האינפלציה בחודש ינואר התמתן לעומת מדד של 2.4% בחודש הקודם. מדד הליבה לחודש ינואר, בנטרול מזון ומחירי אנרגיה צפוי לרשום ירידה. מגמות אלו באינפלציה עולות בקנה אחד עם יעד האינפלציה של הבנק המרכזי היפני שעומד על 2% וזאת בעיקר הודות לירידה במחירים הסיטונאיים.
שורה תחתונה: הבנק המרכזי היפני צפוי להותיר את המדיניות המוניטרית המרחיבה על כנה, עד שהוא יראה שהאינפלציה שנובעת מצד העלות מוחלפת באינפלציה שמקורה בצד הביקוש והעלאות שכר.


המניות הקטנות בארצות הברית: מחזור חדש או המשך מאבק?
שנת 2023 הייתה מבחן מתמשך עבור המשקיעים במניות הקטנות בארצות הברית. לאחר עשרה חודשי מסחר, מדד ראסל 2000 עמד על תשואה שלילית של 5% (במונחי דולר) ורק שלושה סקטורים במדד היו בטריטוריה חיובית: אנרגיה (11%), תעשייה (5.5%) וטכנולוגיה (2%). תשתיות, טלקום, בריאות ופיננסיים רשמו ירידות של בין 15%-20% כל אחד. עם זאת הסבל השתלם כאשר מדד הראסל השלים ראלי של 26% מרמתו בסוף אוקטובר, כך שסיים את השנה עם עלייה סולידית של 16% סך הכל. כעת המשקיעים שואלים את עצמם האם הראלי האחרון של המדד, בו הוא הצליח להכות את ממד ה-S&P 500 בשיעור של 10% היה התחלה של תקופה ממושכת של ביצועי יתר או רק ראלי קצרצר?
הגורמים שהביאו להתאוששות במדד הראסל 2000 אינם ייחודיים רק לו. המניות הקטנות פשוט הגיבו בצורה חזקה יותר לסבירות הגבוהה יותר שמעניקים השווקים לתרחיש הנחיתה הרכה והירידה בתשואות אגרות החוב הממשלתיות. המניות הקטנות ידועות כבעלות בטא גבוהה ואכן הן הצדיקו את המוניטין שלהן לאחרונה. מאז סוף קיץ 2023 הקונצנזוס בשווקים הוא על התממשות תרחיש הנחיתה הרכה. כלכלנים שתחזיותיהם מופיעות בבלומברג, העלו את תחזית הגידול שלהם בתוצר לארצות הברית עבור שנת 2024 מרמה של 0.6% בחודש אוגוסט לקצב גידול של 1.3%. מכיוון והמניות הקטנות רגישות יותר לצמיחה הכלכלית מאשר מניות השורה הראשונה, הן הגיבו באופן טבעי לצפי החיובי יותר. במבט קדימה עם זאת, אנו לא צופים שיפור נוסף בתחזיות הצמיחה ולכן לא רואים מומנטום חיובי למניות הקטנות מכיוון הצמיחה.
התחזית שלנו היא לגידול של פחות מ-1% בתוצר ואנו חוזים שכלכלת ארצות הברית תפגין יותר סימני חולשה במהלך שני הרבעונים הראשונים של השנה. בנוסף, השחקנים בשווקים מרגישים בנוח מידי. ביצועי היתר של סקטורים מחזורים לאחרונה על פני דפנסיביים, מצביעים על כך שהשווקים צופים כי הכלכלה תצמח בקצב של יותר מ-2%, אופטימי מידי לטעמינו נכון להיום.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il